1 צפייה בגלריה
שרית אחמד
שרית אחמד
שרית אחמד שקור
אתמול (ראשון) הוגשו כתבי אישום בפרשת הרצח של שרית אחמד שקור ז"ל, בת ה-19 מכפר ירכא שחוסלה לפני כחודשיים אך ורק משום שנולדה עם נטייה מינית שלא הייתה מקובלת על חלק ממשפחתה הדרוזית. מעבר לעובדה שמזמין החיסול לכאורה היה אח שלה, סעיד אחמד, תיאור המעשה מגולל אכזריות השמורה בדרך כלל לארגוני פשיעה בפעולה נגד מלשינים או חיילים יריבים.
לפי התיאור המזעזע, שרית פותתה על ידי אחיה להגיע למוסך כדי להחליף רכב, מבלי להבין שהיא לא תצא מהמסע הזה בחיים. בזירה התברר כי "רכבה של הנרצחת נוגח מאחור על ידי רכב אחר. היא איבדה את השליטה ופגעה בגדר הבטיחות. הרוצחים (הישאם מרייחי ושאדי אבו סראיא, ע"ש) פתחו באש אל עבר הרכב, ושרית ניסתה להימלט ממנו ברגל. הרוצחים הדביקו אותה וירו בה גם מחוץ לרכבה. הרוצחים ירו כ-11 כדורים ומשם נמלטו ברכבם, העלו אותו באש ונמלטו ברכב נוסף שסייע להם".
העורמה, הנחישות וקור הרוח שעולים מבין השורות מזכירים סצנות מסדרות כמו "הסופרנוס" ו"הסמויה". וכל זה, צריך להזכיר שוב ושוב, בגלל ששרית אחמד שקור הייתה לסבית בסביבה אולטרה-שמרנית, מה שגם ככה הפך את מעט שנותיה על פני האדמה לגיהינום. על כך, ועל כך בלבד, היא קיבלה גזר דין מוות.
מעבר לזה, חשוב להכיר את הפרטים בסוף הנורא של שרית, משום שהיא לא רק קורבן של רוע מבחיל שארב לה מתוך הבית, אלא גם של אלה מחוץ למשפחתה שהיו אמורים להגן עליה. ח"כ איימן עודה, למשל, התראיין אתמול בשל איומים שהוא סופג מארגוני הפשע, וקונן בצדק על מדינה שמפקירה 20 אחוז מאזרחיה לרולטה מעוותת. אבל עודה, הבטחה ליברלית במיל', לא ידע אפילו לציין את שמה של שרית. "הנערה מירכא", הוא קרא לה בטוויטר והוסיף ש"רצח הוא רצח", כאילו שמניע כל כך אפל כמו להט"בופוביה לא ראוי להתייחסות בפני עצמו.
ואם כך נוהג עודה, ההומניסט בעל המבט המיוסר, מה יש לומר על מנהיגי ציבור דתיים דוגמת הח"כים מנסור עבאס. אפילו מהראיונות של ראשי הערים סכנין וטירה אתמול ל-ynet התברר שעדיף לדפוק את הראש בקיר מלצפות מהם לצאת במסר תקיף, שעשוי להציל אינספור נערות ונערים.
עינב שיףעינב שיףצילום: נמרוד סונדרס
ובכלל, הרצח של שרית מלמד על החורים בגבינה השוויצרית של המחנה הליברלי, שחולם על שותפות בין "נאורים" נגד "בני חושך", ובהם אנשים כמו ח"כ יצחק פינדרוס והשר בצלאל סמוטריץ'. נותר רק לדמיין את התגובות אילו בחברה החרדית היה מתרחש חלילה רצח שבו שני חסידים המשתייכים לחצר קיצונית רוקנו 11 כדורים על נערה במצוות אחיה, שלא היה מסוגל לשאת את ה"בושה". שרי הממשלה החרדים היו נדחקים לפינה בוקר וערב. ח"כ אמיר אוחנה, שמשתף איתם פעולה, לא היה מצליח לצאת מהבית.
פונדמנטליזם דתי ואלים, וכן, חשוב לציין מאיזה מגזר הוא הגיע, גרם לכך שנערה "אוהבת אדם ואוהבת חופש" לדברי מכריה, לא זכתה להגיע לגיל 20. לשתוק מול פשע כל כך נורא – בגלל הכיבוש, הקיפוח, הגזענות ועוד – זה לירות בשרית אחמד ז"ל את הכדור ה-12.
  • עינב שיף הוא עיתונאי "ידיעות אחרונות"
מעוניינים להציע טור לערוץ הדעות של ynet? שלחו לנו opinions@ynet.co.il
פורסם לראשונה: 00:00, 28.08.23