3 צפייה בגלריה
שרית אחמד
שרית אחמד
שרית אחמד
(צילום: רשתות חברתיות)
אחרי שאתמול (ראשון) הוגשו כתבי אישום נגד הנאשמים ברצח שרית אחמד, בכפר כיסרא שבגליל המערבי שוב נזכרו בצעירה בת ה-18 שהשתתפה במצעדי הגאווה ובהפגנות למען קהילת הלהט"ב, ושאף נהגה לפרסם את פועלה. בכפר, שנחשב לשמרן מאוד ושכ-70% מתושביו הם דתיים ושמרנים, שרית נחשבה לחריגה מאוד - ולפני כשלושה חודשים היא נורתה למוות, ברצח שהוזמן על ידי אחיה.
א', שהכירה את משפחתה של אחמד, סיפרה כי שרית הייתה ילדה מופנמת מאוד. "לא היו לה חברות, היא הייתה ילדה שקטה מאוד", היא סיפרה ל-ynet ו"ידיעות אחרונות". "עד שיום אחד בגיל 15, כשהייתה בכיתה י', היא התחילה לספר על עצמה כזכר ולא כנקבה. היא התחילה לספר לילדים בכיתה שהיא מתכוונת לעשות ניתוח לשינוי מין". ֿלדברי א', משפחתה של שרית הזדעזעה כששמעה שהיא מתבטאת כך, והיא חטפה מכות מאחיה.
3 צפייה בגלריה
סעיד אחמד, הישאם מורייחי, שאדי אבו אל סראיה
סעיד אחמד, הישאם מורייחי, שאדי אבו אל סראיה
הנאשמים ברצח, מימין לשמאל: סעיד, הישאם ושאדי

"היא העמידה את ההורים שלה בסיטואציה לא פשוטה בכלל, היא הייתה קורבן של החברה השמרנית", סיפרה אחת מחברות הילדות של שרית. לשרית לא התקיימה הלוויה, והיא נקברה במקום לא ידוע.
אחמד נרצחה ביריות ב-9 ביוני, ונמצאה מוטלת על הכביש סמוך לכפר ירכא ליד רכב מנוקב בכדורים. כמה קילומטרים משם דווח על רכב שעולה באש ששימש את המתנקשים. מותה נקבע אז במקום.
3 צפייה בגלריה
שרית אחמד
שרית אחמד
שרית אחמד. לא נערכה לה הלוויה
המשטרה פענחה את רצח שרית אחמד, ואתמול הוגש כאמור נגד אחיה סעיד אחמד (29) ושני בני אדם נוספים כתב אישום. האח הואשם בכך שהזמין את הרצח בעקבות נטיותיה המיניות של אחותו - והאחרים, הישאם מרייחי (39) ושאדי אבו סראיא (39) הם שני מתנקשים שנתפסו לפני שנמלטו מהארץ. "אדם נוסף" שמוזכר באישום כמעורב ברצח לא נתפס. סעיד, אגב, כבר איים עליה בעבר שישלם למישהו כדי שירצח אותה - וריצה בגין האיום חודשי מאסר ספורים בלבד.
לפי כתב האישום, הישאם נהג ברכב ונסע הלוך ושוב כמה פעמים, בזמן ששאדי ואדם נוסף המתינו בתוך הרכב כשהם רעולי פנים. בשלב מסוים הישאם הבחין באחמד נוסעת, עדכן את השניים האחרים - והם פתחו בנסיעה מהירה לעבר רכבה, ניגחו אותה בחוזקה למעקה הבטיחות ופתחו בירי מאסיבי.
"שאדי והאחר המשיכו לירות לכיוונה עד שהתמוטטה, וגרמו למותה", נמסר מהפרקליטות. בהמשך נמלטו השניים למטע זיתים, שם פגשו את הישאם והציתו את הרכב. לאחר מכן העלימו את הנשק ואת מנויי הסלולר ששימשו לתקשורת ביניהם - ונמלטו מהמקום.
פורסם לראשונה: 23:36, 27.08.23