בני הנוער של עוטף עזה גדלו במציאות של אזעקות צבע אדום, מטחי רקטות ומבצעים צבאיים. ב-2018 צעדו אלפים מהם מיישובי עוטף עזה אל הכנסת בדרישה לביטחון עבור תושבי האזור באחת ממחאות הנוער הסוחפות בישראל אי פעם.
2 צפייה בגלריה
yk13631134
yk13631134
"המחבלים זרקו רימון לדירתו, הוא הגן בגופו על אהובת ליבו"
(נטע אפשטיין ז"ל)
אחד ממובילי הצעדה לירושלים היה נטע אפשטיין בן ה-17 מכפר עזה, תלמיד בתיכון שער הנגב. "קיבלנו חיבוק מהנוער בכל הארץ", סיפר אז ל"ידיעות אחרונות" שליווה את הצעדה, "זה מעיד כמה הנוער מאוחד ומגובש, ושיש על מי לסמוך".
בשבת שעברה נרצח נטע במתקפת חמאס על יישובי העוטף, כשמחבלים חדרו ליחידת הדיור שבה התגורר עם בת זוגו, אירן שביט, בכפר עזה. "היינו בקשר מהרגע שהאירוע התחיל", סיפרה אמו, איילת אפשטיין. "המחבלים נכנסו לשכונה וזרקו רימון לתוך החדר שלו ושל אירן.
הוא פשוט זינק ונשכב על הרימון, הגן בגופו על אהובת ליבו. הם כבר דיברו על חתונה ועל חיים משותפים. אירן כאן איתנו, אנחנו מחבקים אותה והיא אותנו. נטע הוא גיבור".
2 צפייה בגלריה
yk13631274
yk13631274
"ידיעות אחרונות" שפורסם ב-4.11.20
זוהר שפק מכפר עזה, שליווה את צעדת בני הנוער מהעוטף לירושלים לפני חמש שנים, סיפר: "כל בקשתם הייתה 'תנו לגדול בשקט', אבל הכוונה לא הייתה לשקט הזה, שבו לא גדלים אלא נשארים צעירים לנצח. סליחה, נטע, שהאמנו שיש מי ששומר עלינו ושהחוזה שחתמו הוריך עם המדינה יקוים. סליחה שכשלנו".
"לא נסלח ולא נשכח. הנקמה היא רק חלק קטן מרפואת אלה שנותרו. היא רק עשירית מתהליך השיקום. סילוק השקרנים והעמדתם לדין הוא הגלעד לזיכרון שלך, לבקשת המחילה שלנו ממך ומכל מאות המלאכים החדשים".
פורסם לראשונה: 00:00, 15.10.23