המאבק על "חוק הארנונה" - הזעם על השבתת הלימודים. "אנחנו לא מקבלים את דבר השביתה", אומרת אודליה שיינדרוף, סגנית יו"ר הנהגת ההורים הארצית הבוקר (ב') בשיחה עם אולפן ynet, "בכל סיטואציה, בכל משבר במשק, הקלף הכי גדול וחזק הוא הילדים שלנו. כולנו מבינים שיש כאן מחלוקת, ושהיא צריכה להיפתר, אבל זו לא הדרך. כרגיל, תלמידי ישראל נלקחים כבני ערובה".
1 צפייה בגלריה
בגרויות
בגרויות
"לא משביתים מערכת חינוך אלא אם קרתה קטסטרופה"
(צילום: Shutterstock)
אבל המאבק, בסופו של דבר, הוא גם לטובת הילדים. "טובת הילדים היא שיפסיקו להשתמש בהם בכל מאבק. זו לא הדרך, להודיע על שביתה מהיום למחר. אם הרשויות רוצות להיאבק, שיעשו זאת בדרכים אחרות. שלא יפנו זבל, שלא יחלקו דוחות חניה, יש עוד הרבה דברים שאפשר לעשות שלא יפגעו בילדים שלנו.
אודליה שינדרוף כהןאודליה שיינדרוף
"שביתה כזאת הפתרון הכי כואב שעושה את כל הרעש, ולכן משתמשים בו. ברור שיש כאן מחלוקת, ושהיא צריכה להיפתר, מובן שאף עיר לא רוצה לממן עיר אחרת, וכנראה שהאמת נמצאת אי-שם בין משרד האור לבין הרשויות. עם זאת, שביתה מעכשיו לעכשיו, במיוחד אחרי השבוע הקשה שעבר על הילדים ועל הציבור כולו בגלל המבצע בעזה, זה קל מדי. ילדי ישראל חייבים לצאת מהמשוואה, הילדים שלנו הם לא כלי משחק, גם אם בטווח הרחוק הם אלה שבשבילם אנחנו נלחמים. חייבים להפנים - לא משביתים מערכת חינוך אלא אם קרתה קטסטרופה. לא בשביל כל מאבק ציבורי - לא של המורים, לא של הרשויות, לא של אף אחד אחר".
"ילדי ישראל חייבים לצאת מהמשוואה, הם לא כלי משחק, גם אם בטווח הרחוק הם אלה שבשבילם אנחנו נלחמים. חייבים להפנים - לא משביתים מערכת חינוך אלא אם קרתה קטסטרופה"
השביתה במוסדות הלימוד מתקיימת על רקע המאבק על "חוק הארנונה", החל בוועדת הכנסת אתמול (ראשון) בבוקר והוביל לעימות חזיתי בין מרכז השלטון המקומי והרשויות המקומיות לבין שר האוצר בצלאל סמוטריץ'. הבוקר הוא הגיע לשיאו עם שביתה בשורה של ערים ורשויות. במקביל, יימשכו ההצבעות בוועדת הכספים שנעצרו ב-02:00 בלילה.
הרוב הגדול של העיריות שובתות, וברובן לא מתקיימים לימודים בגנים ובבתי הספר, למעט מסגרות החינוך המיוחד וקיומה של הבגרות במתמטיקה. בנוסף, האשפה לא תפונה, לא תתקיים קבלת קהל במשרדי העירייה ולא יינתן מענה טלפוני, וגם מוסדות התרבות והמרכזים הקהילתיים לא יפעלו.