אבירם שמואלי הוא ישראלי ניו-יורקרי שמתפרנס כרופא שיניים, אבל נושם היאבקות. במשך 15 שנה הוא היה שופט בינלאומי שייצג את איגוד ההיאבקות הישראלי ב-150 תחרויות בינלאומית, כולל אליפות אירופה, אליפות עולם ובאולימפיאדת טוקיו. זו הייתה גם דרכו לכבד ולשמר את זכר דודו, משה ויינברג, המתאבק ומאמן הנבחרת שנרצח באולימפיאדת מינכן, כששמואלי, היום בן 61, היה ילד.
לאורך השנים פגש שמואלי בתחרויות ברחבי העולם שופטים רבים ממדינות שלא מקיימות קשרים עם ישראל. מתחת לפני השטח ורחוק ממחרחרי סכסוכים, הוא יצר איתם יחסים טובים ונקיים מפוליטיקה, שהתבססו על אהבה משותפת להיאבקות.
שמואלי פרש משיפוט אחרי אולימפיאדת טוקיו ובחודש שעבר היה אחד השופטים שהוזמנו לטקס פרידה שנערך באליפות העולם בסרביה. איתו על הבמה היה גם השופט האיראני, מוחמד איברהים אממי, אותו פגש שמואלי פעמים רבות והשניים גם שפטו קרבות יחד. יותר מחודש אחרי, גילה השבוע שמואלי כי אממי, יו"ר איגוד השופטים ודובר איגוד ההיאבקות האיראני, איבד את מקום עבודתו בגלל שצולם עם שופט ישראלי.
בחשבון האינסטגרם של אתר ספורט איראני רשמי בשם "iranintlsport", נכתב: "מוחמד איברהים אממי, היו"ר לשעבר של איגוד השופטים ודובר איגוד ההיאבקות האיראני, התפטר אחרי שבאליפות העולם בבלגרד פורסמה תמונה שלו עומד ליד שופט ישראלי בטקס שנערך לכבוד השופטים הבינלאומיים".
1 צפייה בגלריה
אבירם שמואלי
אבירם שמואלי
"שפטתי עם מוחמד הרבה פעמים, כמו גם עם שופטים איראנים אחרים". אבירם שמואלי
שמואלי, שגר בארה"ב שנים רבות אבל גם היום הוא חלק מאיגוד ההיאבקות בישראל, נשמע שבור לב: "מתאבקים איראנים כידוע לא עולים לקרבות נגדנו ובמשך השנים גם לא שיבצו אותי לשפוט קרבות של איראנים, אבל בין השופטים לא הייתה בעיה. שפטתי עם מוחמד הרבה פעמים, כמו גם עם שופטים איראנים אחרים. היו יחסים מנומסים, שלום-שלום, מדברים על היאבקות, עושים את העבודה. אני יודע שזו לא אשמתי, אבל עצוב לי שהוא איבד את העבודה שלו בגלל תמונה איתי ואני מקווה שהוא בסדר".