דניל מדבדב הוא אלוף ארה"ב הטרי, אחרי הצגת טניס ענקית - ועוד מול מי שכנראה בקרוב יוכתר (לפחות מבחינה סטטיסטית) כגדול בהיסטוריה. הרוסי הביס הלילה (בין ראשון לשני) את נובאק ג'וקוביץ' 4:6, 4:6, 4:6 וזכה בתואר גראנד סלאם ראשון בקריירה.
מדבדב הוא הטניסאי הרוסי השלישי בלבד שמניף מייג'ור - והראשון מאז מראט סאפין ב-2005. המדורג 2 בעולם הפך גם לשחקן הרביעי בלבד שמטאטא את 'נולה' 0:3 בגמר גראנד סלאם. קדמו לו, תסתכלו על השמות: רוג'ר פדרר (ארה"ב 2007), אנדי מארי (ווימבלדון 2013) ורפאל נדאל (רולאן גארוס 2020).
5 צפייה בגלריה
מדבדב וג'וקוביץ'
מדבדב וג'וקוביץ'
בסוף נפרדו כידידים. מדבדב וג'וקוביץ'
(צילום: gettyimages)
5 צפייה בגלריה
מדבדב והגביע
מדבדב והגביע
התנצל בפני 'נולה'. מדבדב והגביע
(צילום: gettyimages)
5 צפייה בגלריה
מדבדב מתרגש בזמן נאום הניצחון
מדבדב מתרגש בזמן נאום הניצחון
מדבדב מתרגש בזמן נאום הניצחון
(צילום: gettyimages)
וקחו עוד כמה נתונים מעניינים: מדבדב הפך לשחקן החמישי בלבד מאז נכנס דירוג ה-ATP לפעולה ב-1973 שמנצח את המדורג 1 בעולם בדרך לזכייה ראשונה בטורניר גראנד סלאם. בנוסף, הוא שמט מערכה אחת בלבד בכל הטורניר - הכי מעט בפלשינג מדו ב-30 השנים האחרונות.
מדבדב ספג לא מעט שריקות בוז מהקהל בניו יורק, בעיקר בשלבים המכריעים במשחק, אבל ידע בסיום לסלוח והודה להם. "פעם ראשונה שאני כל-כך מתוח מהנאום שלי", אמר מדבדב, רגע לפני שקיבל את הגביע הכסוף. "אני רוצה תחילה להגיד סליחה לנובאק ולכל המעריצים שלו כאן. כולנו יודעים מה הוא רצה להשיג היום. לא אמרתי את זה לאף אחד עד היום, אבל תדע שבשבילי אתה השחקן הגדול בהיסטוריה".
"אני רוצה להודות לצוות שלי, להורים, לאחותי. זה לא קל לזכות בגראנד סלאם ואתם עזרתם לי לעבור את המסע הזה", המשיך מדבדב. "מודה לקהל, למרות שהוא היה ברובו בעד נובאק, אבל זה מובן". בסיום דבריו, אחרי שקיבל גם צ'ק על סך 2.5 מיליון דולר, צחק כשאמר: "זה יום השנה שלי ושל אשתי (דריה). ידעתי שאם הייתי מפסיד, הייתי צריך לחשוב על מתנה ולא היה לי זמן לזה. פשוט הייתי חייב לנצח".
מי שגנב את ההצגה כמובן בטקס היה ג'וקוביץ', שאף דמע כשהכרוז טען שמדובר בטניסאי הגדול בכל הזמנים. "אני רוצה לפתוח את דברי ולמסור ברכות לדניל", אמר המדורג 1 בעולם. "היה לו משחק ענק, טורניר מדהים - ואם יש מישהו שמגיע לו התואר הזה, אז זה לו. הוא אחד הבחורים הנחמדים בסבב ואני מאחל לו עוד זכיות רבות בעתיד. מניח שעוד ניפגש כאן".
5 צפייה בגלריה
ג'וקוביץ'
ג'וקוביץ'
ג'וקוביץ' דומע בסיום
(צילום: רויטרס)
5 צפייה בגלריה
ג'וקוביץ'
ג'וקוביץ'
ומודה לקהל
(צילום: gettyimages)
ג'וקוביץ' היה, כצפוי מאוכזב. הוא חלם להניף את תואר המייג'ור ה-21 בקריירה - יותר מכל אחד אחר בהיסטוריה - ובכך להותיר מאחור את רוג'ר פדרר ורפאל נדאל. מה שלא קרה. בנוסף, חלום השלמת הגראנד סלאם הקלנדרי של הסרבי התנפץ.
ג'וקוביץ' סיכם: "הרגליים שלי לא היו שם, הייתי מתחת לרמה בכל תחום. זו הייתה הקלה, שמחתי שזה נגמר. למרות שלא ניצחתי כאן, הלב שלי התרחב. אני האדם הכי מאושר בעולם, כי אתם הקהל, נתתם לי להרגיש מאוד מיוחד כאן על המגרש. נגעתם בנשמה שלי, מה שלא הרגשתי כאן מעולם. תודה לכם ונתראה בקרוב".