הקיץ הלוהט מתקרב אלינו בצעדי ענק והטבילה המרעננת בנחלים הקפואים של הצפון הופכת לרלוונטית, שכן מי לא חולם על קפיצה למי קרח צלולים ביום חם. כדי לקבל המלצה מדויקת לטבילה איכותית בנוף ירוק ואווירת חופש מוחלט, ביקשנו מחן יוסף, בלוגרית טיולים וחובבת מושבעת של טבילה במעיינות קפואים, להמליץ לנו על יום כיף מושלם באזור הצפון. "טיילת מפגש הנחלים, הצמודה לקיבוץ שדה נחמיה", היא ענתה מיד בביטחון של אשת מקצוע רצינית.

שלושת הנחלים הגדולים והאהובים של הצפון: נחל דן החזק, נחל שניר (שנקרא גם חצבני), ונחל החרמון (שנקרא גם בניאס) מהווים את המקור העיקרי למים בנהר הירדן. בנקודה קסומה ומסתורית הם מתאחדים לנהר שוצף וגועש וטיילת מפנקת ויפייפיה מובילה את הצועדים בה לאותה נקודה יוצאת דופן. יוסף משתפת אותנו כי לאורך הטיילת יש אופציות רבות לטבילה איכותית וככל שמתרחקים משער הכניסה האפשרות המבורכת לאינטימיות במים ושקט ושלווה על החוף - מתגברת.
"מדובר בטיילת ארוכה ונקיה לאורך נחל החצבני העשיר בצמחייה, אמנם הטיילת לא מונגשת לעגלות תינוקות וכיסאות גלגלים, אבל הצעידה בה מאוד נוחה. משמאל לבוטקה של הקיבוץ, יש שער מעבר להולכי רגל ומשם הטיילת הקסומה מתחילה. אגב אפשר להיכנס מהכיוון השני, דרך האזור של מושב בית הילל, אבל אני חושבת שהדרך שאני מציע הרבה יותר יפה ובעלת הרבה יותר אופציות מגוונות לטבילה איכותית. לאחר שנכנסים לטיילת אפשר לצעוד בה ולחפש את המקום המושלם שלכם".
6 צפייה בגלריה
חן יוסף בטיילת מפגש הנחלים
חן יוסף בטיילת מפגש הנחלים
חן יוסף בטיילת מפגש הנחלים
(צילום באדיבות חן יוסף)
מה המקום המושלם שלך? "אני ביקרתי בטיילת מפגש הנחלים מספר פעמים וכל פעם מצאתי מקום שהיה מושלם לאותו רגע, פעם חיפשתי מקום עם צל ופעם חיפשתי מקום עם שמש. מי שמחפש שקט ופרטיות, אני ממליצה לו להתקדם פנימה, כי רוב האנשים עוצרים על הנקודה הראשונה. אני גם מאוד אוהבת לקפוץ עם חבל טרזן למים ויש שם כמה וכמה אופציות טובות, על אף שזה לא הדבר הכי בטיחותי".
6 צפייה בגלריה
חן יוסף בטיילת מפגש הנחלים
חן יוסף בטיילת מפגש הנחלים
מקום נהדר לפיקניק
(צילום באדיבות חן יוסף)
מה זה קפיצת טרזן? "קפיצת טרזן היא למעשה חבל עבה שאיזה מוגלי קטן טיפס על עץ גבוה וקשר אותו לענף. לאורך הטיילת יש כמה וכמה חבלים קשורים לעצים שמחכים רק לכם. קפיצת טרזן היא בעצם כמו נדנדה, מתחילים ביבשה ומסיימים בקפיצה למים. כדי לקפוץ, אוחזים בקצה החבל, אם יש מקל זה יותר נוח, לוקחים כמה צעדים אחורה, מקבלים תנופה וקופצים".
מתי עוזבים ידיים? "מתי שאתה מעל הנקודה שאתה רוצה לקפוץ אליה, עדיף להיות כמה שיותר עמוק בנחל וכדאי לבדוק מראש לפני שקופצים שזה מספיק עמוק - כדי לא להפצע ולחטוף מכה.
זה מסוכן? "כמובן שמי שמעז לקפוץ עם חבל קפיצת טרזן למים - חייב לדעת לשחות ואני ממליצה גם לבדוק את עומק המים לפני הקפיצה, כדי לא לקבל מכה אם המים רדודים".
מה הטמפרטורה של המים? "מקורות הירדן הם שילוב של הנחלים הכי קרים בארץ. ליהנות מהם זה עניין של אופי. אני מתה על המים הקרים, אין דבר שיותר מרענן אותי ממים קפואים ביום חם. עכשיו שהטמפרטורות עולות - טבילה במים קפואים זה מעולה. בעמק המעיינות למשל, המים חמימים ומתאימים במיוחד לעונות המעבר. בקיץ הטמפרטורה שלהם לא מספקת אותי ולא מרעננת אותי, בקיץ אני צריכה המים קפואים. אומנם הקור קשה אבל התחושה ממכרת".
6 צפייה בגלריה
חן יוסף בטיילת מפגש הנחלים
חן יוסף בטיילת מפגש הנחלים
(צילום באדיבות חן יוסף)
6 צפייה בגלריה
חן יוסף בטיילת מפגש הנחלים
חן יוסף בטיילת מפגש הנחלים
חן יוסף בטיילת מפגש הנחלים
(צילום באדיבות חן יוסף)
6 צפייה בגלריה
חן יוסף בטיילת מפגש הנחלים
חן יוסף בטיילת מפגש הנחלים
הגשר בדרך למפגש הנחלים
(צילום באדיבות חן יוסף)
במרכז הנחל המרהיב, שם הזרם מהיר וחזק, ניתן לראות פעילות ענפה של קיאקים ואבובים שזורמים עם הזרם וזה הזמן להזהיר את הקוראים הנאמנים של סדרת הכתבות על טבילה במעיינות, מסוכן לשחות למרכז הנחל בגלל הסחף. יוסף מזהירה: "אני ממליצה לשחות צמוד לגדה ולהרגיש את הזרימה ומתי היא מתחזקת. באופן אישי אני מעדיפה להישאר בקרובת הגדה במקומות שאני עומדת ולא לשחות באמצע הנחל ולהסתכן בהיסחפות".
ונסיים עם טיפים של יוסף לטבילה מושלמת: "אסור להדליק אש ואסור לעשות קמפינג. אין פחי אשפה אז חייבים להביא שקיות זבל ולנקות אחריכם. מי שרוצה להתפנק יכול להביא מזרן ים, רק להיזהר לא להיסחף עם הזרם. ומי שרוצה להגיע לנקודת המפגש הקסומה של הנחלים, צריך להתקדם פנימה ולמצוא אותה. בגלל הצמחייה העבותה קשה לצלם את המקום ולהעביר את החוויה - גם מרחפן. אני ממליצה לכולם לנסות ולהגיע אליה. ומי שלא רוצה ללכת הרבה ברגל, יכול לעצור איפה שבא לו וליהנות".
אז איך מגיעים? מקרית שמונה לוקחים מזרחה לכביש 9779 לקיבוץ שדה נחמיה או כותבים בוויז קיבוץ שדה נחמיה. לא צריך להיכנס לקיבוץ ולהטריד את התושבים, אלא להחנות את הרכב במגרש החנייה מסודר לפני השער הצהוב של הכניסה לקיבוץ ודרך שער להולכי רגל מימין להיכנס לטיילת. מכאן כל אחד מחפש את הפינה המושלמת שלו. בהצלחה.
אזהרה: בטיילת מפגש הנחלים אין שירותי הצלה מסודרים והרחצה היא באחריות הרוחצים. הרחצה בנחל ללא ידע בשחייה מסוכנת. במרכז הנחל יש זרימה מאוד חזקה וסחף, ההמלצה הבטיחותית היא להישאר צמוד לגדה ורק במקומות שניתן לעמוד בהם. קפיצת טרזן למים היא חוויה מסוכנת ולא בטיחותית. כדי למזער סיכונים כדאי לבדוק את עומק המים לפני שקופצים ואת מצב החבל והגזע אליו הוא קשור.