"מלון תומך דיקטטורה. עדיף להתרחק". "מלון נהדר, שומר על הדמוקרטיה" – עמוד הדירוג של מלון פנדה בגוגל הפך ביומיים האחרונים לזירת קרב בין מתנגדיו של ראש הממשלה בנימין נתניהו לתומכיו. נתניהו ורעייתו שרה מסיימים היום את חופשתם בנווה אטי"ב, אך נראה כי מלון הבוטיק השָׁלֵו ספג פגיעה תדמיתית שכבר מסתכמת בירידה של שלוש עשיריות בדירוג שלו בגוגל מ-4.8 מתוך 5 ל-4.5.
הזוג נתניהו וכוחות האבטחה שהתלוו אליהם שכרו כמחצית מחדרי המלון שבו כ־43 סוויטות. לקראת הגעתם למלון ביום שני כוחות גדולים של משטרה ושב"כ הציבו מחסומים רבים באזור ומנעו מבני משפחותיהם ואורחיהם של תושבי המושב להיכנס מחשש כי יבקשו להפגין נגד החקיקה המשפטית שמוביל נתניהו.
במקביל, מאות מפגינים נגד המהפכה המשפטית עלו צפונה והבטיחו "ליל זמבורות" רועש שימנע מראש הממשלה ורעייתו לישון. לאחר שלא הורשו להיכנס ליישוב הגישו נציגי המפגינים עתירה לבג"ץ שבעקבותיה איפשרה המשטרה אתמול לכמה מאות מפגינים להיכנס ולהפגין במרחק של 300 מטר מהמלון.
במקביל למחאה בשטח התפתחה פעילות הפגנתית גם ברשת. עמוד המלון של פנדה בגוגל הפך לזירה העיקרית. במשך יממה נוספו בעמוד מאות תגובות – חלקן גם באנגלית – שתקפו את הנהלת המלון על כך שהיא מארחת את ראש הממשלה.
5 צפייה בגלריה
תגובות גולשים למלון פנדה
תגובות גולשים למלון פנדה
ביקורות בגוגל - בעד ונגד נתניהו, זה מול זה
(צילום מסך מתוך Google)
5 צפייה בגלריה
ביקורות נגד מלון פנדה בגוגל
ביקורות נגד מלון פנדה בגוגל
ביקורות נגד מלון פנדה בגוגל
(צילום מסך מתוך גוגל)
5 צפייה בגלריה
תגובות גולשים למלון פנדה
תגובות גולשים למלון פנדה
תגובות גולשים בגוגל למלון פנדה
(צילום מסך מתוך Google)
כך למשל כתב מגיב בשם יואל שהעניק למקום דירוג של 1 מתוך 5: "רועש, מארח אנשים שמחריבים את הדמוקרטיה הישראלית כדי להימלט מאימת הדין". מגיבה אנונימית בשם M S כתבה: "מלון תומך דיקטטורה. עדיף להתרחק". מגיב נוסף בשם גד כתב: "מלון נפלא לאירוח דיקטטורים. אם אתה מנהיג שנוא על עמך. כאן תמצא שלווה רחוק ומנותק מנתיניך".
גם עמוד המלון בפייסבוק הפך למטרה ועמוד התגובות החל להתמלא בתגובות שליליות. כך למשל כתב אחד המגיבים: "מלון בעל פוטנציאל, נוף יפה, אבל... מארח דיקטטורים… בושה!".
5 צפייה בגלריה
תגובות גולשים למלון פנדה
תגובות גולשים למלון פנדה
תגובות גולשים בפייסבוק למלון פנדה
(צילום מסך מתוך פייסבוק)
5 צפייה בגלריה
המלון בנווה אטי"ב
המלון בנווה אטי"ב
מלון פנדה, הפך למעוז מבוצר
(צילום: JALAA MAREY / AFP)

חלק מהתגובות בגוגול ובפייסבוק נכתבו באנגלית כדי לגרום למלון נזק גם מול נופשים מחו"ל. כך למשל כתב אחד המגיבים בעמוד הפייסבוק של המלון: "A hotel that hosts a dictator, a runaway criminal who destroys the lives of millions, is not worthy a visit". (מלון שמארח דיקטטור, פושע נמלט שהורס את חייהם של מיליונים לא ראוי שיבקרו בו).
מנגד, אנשים שתומכים בראש הממשלה החלו לפרסם תגובות חיוביות על המלון כדי לבלום את מתקפת המחאה. כך למשל כתב בגוגל מגיב בשם יאיר: "מלון מושלם שמשרת ראש ממשלה לגיטימי על אפם וחמתם של האנטי דמוקרטיים. לא יעזור למוחים!".
הנהלת המלון כתבה בתגובה בעמוד הפייסבוק של כתב ynet: "מלון פנדה, הנהלת המלון וצוות המלון מארחים כל אדם באשר הוא! כך היה וכך תמיד יהיה".