1 צפייה בגלריה
היום העמוס בהיסטוריה של התעופה
היום העמוס בהיסטוריה של התעופה
היום העמוס בהיסטוריה של התעופה
(צילום מסך מתוך Flightradar24)
ביום חמישי נקבע שיא של כל הזמנים לטיסות ביממה אחת. לפי נתונים שפרסם אתר FlightRadar24, שעוקב אחר טיסות בזמן אמת, בוצעו באותה יממה 134,386 טיסות וברגעים מסוימים היו בשמיים יותר מ-20 אלף מטוסים בו זמנית.
המספר האדיר, שכאמור מהווה שיא של כל הזמנים מאז החל האתר לעקוב אחר מטוסים, אינו כולל טיסות שלא מופיעות בפלטפורמה, כגון טיסות צבאיות, טיסות פרטיות רבות וחלק מטיסות המטען – מדובר בכמות גבוהה של טיסות שלא נמדדות שיכולה להגיע גם ל-85 אלף ביממה בכל רחבי העולם.
לפי הערכות שונות, שנת הקורונה האטה את התפתחות העלייה בקצה הטיסות בכ-20-15 אחוז. על אף הביקוש חסר התקדים לטיסות, אם לא הייתה מתרחשה אותה האטה היינו רואים השבוע כמות מטוסים בשמיים שגבוהה בכ-15%.
לפני כשבוע וחצי, ב-30 ביוני, נרשם היום העמוס ביותר בתעופה בארצות הברית מאז דצמבר 2019, ימי טרום הקורונה. לפי נתוני הרשות לאבטחת התחבורה בארצות הברית (TSA), באותו יום עברו 2,883,595 נוסעים ברחבי שדות התעופה בכל ארצות הברית, עלייה של 680 איש מהשיא הקודם.
על פי הערכות, השיא יישבר שוב באחד ימי חג המולד לקראת סוף השנה האזרחית.

לאור פרסום המידע על שיא הטיסות ביממה התעורר ברשתות החברתיות דיון ער בנוגע לקשר שאולי קיים לתיעוד הימים החמים ביותר בהיסטוריה ביום שני שעבר, ומיד לאחר מכן שוב ביום שלישי. זו ודאי לא הסיבה היחידה, אך אי אפשר להתכחש לנזק הסביבתי העצום שנגרם מהתעופה הגלובלית. בכל יום עולים לאוויר יותר מ-100 אלף טיסות שונות בעשרות אלפי מטוסים בו-זמנית, וההשפעה על הסביבה עצומה.