מעל לחודשיים חלפו מאז פרוץ המלחמה שפוגעת בכל המשק הישראלי, ובענף התעופה והתיירות ביתר שאת. אחד מהמקומות שהכי הושפעו מהמלחמה הוא נמל התעופה בן גוריון שהלך והתרוקן מיום ליום. אם בחודש שעבר ראינו כי 1,215,956 נוסעים חלפו באוקטובר בשדה בטיסות בינלאומיות, מספר זה צנח בחודש נובמבר ל-382,081 נוסעים בלבד. מדובר בירידה תלולה של 77.7% לעומת חודש נובמבר אשתקד. ירידה חדה של 39.89% לעומת החודש המקביל אשתקד נרשמה גם בכמות הנוסעים בטיסות הפנים.

3 צפייה בגלריה
נתב"ג בזמן המלחמה
נתב"ג בזמן המלחמה
תמונות החטופים במסדרון הכניסה לישראל בנתב"ג
(צילום: אסף רוזן)
הנתונים התפרסמו בדו"ח החודשי של רשות שדות התעופה, וניתן ללמוד מהם עוד שלל דברים על מצב התעופה של ישראל בימי החודש השני למלחמה. כך לדוגמה, חלה ירידה של 46.92% בכמות הטיסות הפרטיות שנכנסו לישראל לעומת אותו חודש אשתקד.
רק קומץ קטן של חברות תעופה זרות ממשיכות לטוס לישראל, מה שהוביל כמובן לשינוי בטבלת החברות המובילות. אל על שניצבה מעל כולן בכל השנה האחרונה עדיין מובילה עם 309,675 נוסעים (ירידה של 15% לעומת החודש המקביל אשתקד), אך חברות כמו וויז אייר וריינאייר האירית, כמו גם טורקיש איירליינס נעלמו מהמפה.
במקום השני והשלישי בכמות הנוסעים ניצבות ישראייר עם 26,785 נוסעים (ירידה של 43.25% מנובמבר אשתקד) וארקיע שהטיסה 18,103 נוסעים בחודש שעבר (ירידה של כמעט 53% לעומת נובמבר האחרון). שאר החברות הזרות, בהן פליי דובאי ואיתיחאד איירווייז מאיחוד האמירויות, חולקות את יתר הנוסעים.
הסתלקותן של החברות הבינלאומיות לצד העובדה שמרבית הנוסעים שיוצאים מהארץ אינם עושים זאת למטרות חופשה בימים אלו, אלא לרוב לצורכי בריחה מהמצב או התרעננות, שינתה גם את רשימת חלק מהיעדים הפופולריים לנסיעה.
כך לדוגמה, טורקיה שהייתה היעד המרכזי של ישראלים לחו"ל עד 7 באוקטובר כבר אינה מופיעה ברשימה כלל. ארה"ב, שהייתה שנייה, טיפסה למקום הראשון.
3 צפייה בגלריה
תנועת נוסעים בטיסות בינלאומיות, נובמבר 2023
תנועת נוסעים בטיסות בינלאומיות, נובמבר 2023
תנועת נוסעים בטיסות בינלאומיות, נובמבר 2023
(מתוך דו"ח רשות שדות התעופה)
במהלך חודש נובמבר הכי הרבה נוסעים טסו לשדה התעופה JFK בניו יורק (32,187 נוסעים) בעוד שדה התעופה השני בגודלו בעיר ניוארק ראה 23,618 נוסעים מגיעים מישראל. המושבה הישראלית שצצה באתונה בימים הראשונים של המלחמה קיבלה 31,110 נוסעים שטסו אליה, בירת צרפת פריז ובירת קפריסין לרנקה ראו 27 אלף נוסעים אליהן כל אחת, בעוד הית'רו הבריטי ראה 25 אלף נוסעים שהגיעו מישראל.
כמובן שיעדים אלו ספגו ירידה עצומה בכמות הנוסעים ביחס לנובמבר אשתקד. לדוגמה, ל-JFK טסו 40% פחות נוסעים ולניוארק 60% פחות. בהשוואה לנובמבר האחרון הגיעו 57% פחות נוסעים מישראל לפריז ו-49% פחות להית'רו שבלונדון.
מי שפחות נפגעו בכמות הנוסעים הינם שדה התעופה בלרנקה, שרשם מתחת לעשרה אחוזים ירידה בכמות הנוסעים אליו מישראל, וכן שדה התעופה הבינלאומי של בנגקוק ששמר על יציבות שיא של כמות נוסעים ממנו ואליו מישראל.

החמרה באזהרת המסע לחו"ל

ביום שני שעבר, נזכיר, המטה לביטחון לאומי הודיע כי החמיר ברמה אחת לרמה 2 את אזהרות המסע ל-80 מדינות בעולם, בהן בריטניה, צרפת, גרמניה, רוסיה, ברזיל, ארגנטינה ואוסטרליה. בנוסף, אזהרה חמורה יותר (רמה 3) פורסמה לגבי דרום אפריקה, אריתריאה וכמה מדינות באסיה.
3 צפייה בגלריה
מפת חום  - אזהרות מסע איומי טרור
מפת חום  - אזהרות מסע איומי טרור
מפת חום - אזהרות מסע איומי טרור
div class="infogram-embed" data-id="996c9f11-6d60-4b93-88bb-fcc0eb02359e" data-type="interactive" data-title="אזהרת מסע">