6 צפייה בגלריה
בני הזוג נתניהו על רקע הסוויטה הנשיאותית
בני הזוג נתניהו על רקע הסוויטה הנשיאותית
בני הזוג נתניהו על רקע הסוויטה הנשיאותית
(צילומים: אלכס קולומויסקי ומלון פנדה)
"אני מקווה שנסיים את הסאגה ונעשה בשבוע הבא חושבים ונראה. מי שפגע במלון ייתבע ומי שלא – הכל בסדר. אני מכבד ומארח כל אורח באשר הוא על הצד הטוב ביותר. זה כבוד גדול שראש ממשלה מתארח אצלנו. הייתי צריך לתת את המקסימום מעצמי". כך אמר אחר הצהריים (יום ה') מנכ"ל מלון פנדה עמי ישראל בשיחה עם ynet.
מלון פנדה שבנווה אטי"ב, מלון בוטיק שקט ויוקרתי במורדות החרמון, מצא את עצמו השבוע בעין הסערה המתמשכת במדינת ישראל. ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה הגיעו ביום שני לנפוש במקום – ואחריהם דלקו מאות מפגינים שמתנגדים למהפכה המשפטית שמובילה הממשלה. רק לאחר יממה, ובזכות עתירה לבג"ץ, הצליחו המפגינים להתקרב עד למרחק של 300 מטר מהמלון – אך ברשת התחולל קרב מקביל שבו מתנגדי נתניהו מתחו ביקורת חריפה על המלון בעמוד הדירוג בגוגל ובפייסבוק, ומנגד תומכיו של ראש הממשלה הגיעו לזירות הווירטואליות כדי להפגין תמיכה.

6 צפייה בגלריה
תגובות גולשים למלון פנדה
תגובות גולשים למלון פנדה
תגובות גולשים למלון פנדה
(צילום מסך מתוך Google)
6 צפייה בגלריה
תגובות גולשים למלון פנדה
תגובות גולשים למלון פנדה
ביקורות בגוגל - בעד ונגד נתניהו, זה מול זה
(צילום מסך מתוך Google)
6 צפייה בגלריה
ביקורות נגד מלון פנדה בגוגל
ביקורות נגד מלון פנדה בגוגל
ביקורות נגד מלון פנדה בגוגל
(צילום מסך מתוך גוגל)
כשבני הזוג נתניהו הגיעו למלון הדירוג שלו בגוגל עמד על ציון גבוה במיוחד של 4.8 מתוך 5, אך כעת, יומיים אחרי, ירד הדירוג ל-4.4, ובנוסף נרשמו כ-1,300 תגובות חדשות. רבות מהן תוקפות את המלון על כך שאירח את בני הזוג.
כך למשל כתב מגיב בשם יואל שהעניק למקום דירוג של 1 מתוך 5: "רועש, מארח אנשים שמחריבים את הדמוקרטיה הישראלית כדי להימלט מאימת הדין". מגיבה אנונימית בשם M S כתבה: "מלון תומך דיקטטורה. עדיף להתרחק". מגיב נוסף בשם גד כתב: "מלון נפלא לאירוח דיקטטורים. אם אתה מנהיג שנוא על עמך. כאן תמצא שלווה רחוק ומנותק מנתיניך".
חלק מהתגובות בגוגול ובפייסבוק נכתבו באנגלית כדי לגרום למלון נזק גם מול נופשים מחו"ל. כך למשל כתב אחד המגיבים בעמוד הפייסבוק של המלון: "A hotel that hosts a dictator, a runaway criminal who destroys the lives of millions, is not worthy a visit". (מלון שמארח דיקטטור, פושע נמלט שהורס את חייהם של מיליונים לא ראוי שיבקרו בו).
מנגד, אנשים שתומכים בראש הממשלה החלו לפרסם תגובות חיוביות על המלון כדי לבלום את מתקפת המחאה. כך למשל כתב בגוגל מגיב בשם יאיר: "מלון מושלם שמשרת ראש ממשלה לגיטימי על אפם וחמתם של האנטי דמוקרטיים. לא יעזור למוחים!".
לא ברור בשלב זה מה הצעדים המשפטים שעומדים על הפרק מבחינת הנהלת המלון, והאיום כרגע הוא כללי נגד "מי שפגע". "אני לא איש פוליטי", הדגיש מנכ"ל המלון בשיחה עם ynet.
6 צפייה בגלריה
מנכ"ל מלון פנדה עמי ישראל
מנכ"ל מלון פנדה עמי ישראל
מנכ"ל מלון פנדה עמי ישראל
כך או כך, את השבוע הזה עמי ישראל לא ישכח עוד זמן רב. "קיבלתי את ההתרעה על הנופש שלהם פה יומיים לפני", שחזר. "זו לא הפעם הראשונה שאני מארח שרים וחברי כנסת, גם במלון פנדה וגם במלונות קודמים שעבדתי בהם, ואני יודע להיערך ולתת להם כמו לכל האורחים את החווייה וההנאה. כל השאר פחות מעניין.
"הענקנו להם כמובן לא מעט תשומת לב ודאגנו להם והתאמצנו מאוד כדי שאף אורח לא ייפגע. היו כאלו שמחאו כפיים והתרגשו והיו כאלה שהיו בצד השני. בשל סידורי הביטחון הייתה לראש הממשלה ולרעייתו פרטיות מוחלטת. לא היו להם כל בקשות מיוחדות והעמדנו להם את הסוויטה הנשיאותית שלנו. אני מקווה שתהיה אחווה ושלום לכל עם ישראל ואנחנו נקבל את כולם באהבה".
6 צפייה בגלריה
המלון בנווה אטי"ב
המלון בנווה אטי"ב
מלון פנדה - הפך למעוז מבוצר
(צילום: JALAA MAREY / AFP)
במהלך הנופש, שבניגוד לפרסומים לא הסתיים אתמול אלא נמשך גם היום, בני הזוג נתניהו לא נראו כלל בקרב שאר אורחי המלון. את הארוחות שלהם הם סעדו בסוויטה. השניים נחו הרבה ונהנו ממתקני הספא.
הסוויטה הנשיאותית שבה לנו מתפרשת על פני 100 מטרים רבועים בשתי קומות. בקומת הקרקע יש חדר מאסטר הורים שכולל חדר ארונות, אמבטיה ומקלחון, פינת אוכל, סלון מפואר, בר אלכוהול, מטבח מאובזר, מרפסת נוף עם שולחן ישיבה לעשרה אנשים, מטבח גינה, בריכה, ג'קוזי חיצוני, פינות ישיבה ומיטות שיזוף. בקומה השנייה יש שני חדרי שינה, פינת ישיבה ומקלחת ושירותים צמודים.
במהלך השהייה עלו טענות כי למלון אין רישיון עסק בתוקף. גורמים בכירים במועצה האזורית גולן טענו בשיחה עם ynet בקשר לכך כי בית המלון נמצא תחת תוכנית מתאר חדשה והסדרת השטחים בנווה אטי"ב וכי למלון ניתן צו עסקים זמני מתחדש, עד להשלמת העבודות הסטטוריות והשלמת כל התנאים שנדרש המלון לעמוד בהם.
במועצה אמרו עוד כי במלון לא חידשו את הבקשה לרישיון העסק ככל הנראה בשל חוסר תשומת לב, אך הוא פועל להסדרת כל הנדרש על פי חוק ובתיאום עם המועצה ועומד בכללים לרישיון עסק זמני מחודש. במועצה הדגישו כי הם גאים בהשקעות הענק בסך 80 מיליון שקל שביצעו היזמים של המלון לשיפוצו וחידושו ורואים בו משאב תיירותי משמעותי לפיתוח האיזור.