בקצרה:
  • ה-ID Buzz ישווק מעתה בשני גדלים - רגיל וארוך
  • יצויד במנוע חשמלי חזק יותר ומצברים גדולים יותר
  • צפוי לנחות בישראל רק בתחילת 2025
חוזר לאמריקה: שלושה עשורים לאחר הפסקת שיווק הטרנספורטר (T3) בצפון אמריקה, המסחרית המפורסמת תחצה שוב את האטלנטי ותגיע לחופי היבשת החדשה, אבל הפעם עם הנעה חשמלית ובגרסה מוארכת עם מקום לשבעה נוסעים. בכך הוא יצטרף ל-ID4 שכבר משווק שם.
בהשוואה ל-ID Buzz הרגיל, לבסיס הגלגלים ולאורך נוספו 25 ס"מ (324 ו-496 ס"מ בהתאמה), המאפשרים להוסיף שורת מושבים שלישית ולהציע כך מקום לשבעה נוסעים, בזמן ששורת המושבים השניה ניתנת להסטה לפנים-אחור (20 ס"מ). כאופציה יוצעו צמד מושבי "קפטן" בשורה השניה.
נוספו גם פתחי מיזוג מחוייבי המציאות בתקרה שלא הוצעו בגרסה הרגילה, נוספו שקעי USB (8 כעת), מסך המגע גדול יותר ("12.9), התצוגה העילית חדשה ומערכת הפעלה שודרגה כפי שהבטיח הקונצרן בעקבות תלונות צרכנים.
עוד ברשימת השינויים - חלון שמש ענק (1.5 מ"ר) שלדברי היצרנית הוא הגדול ביותר שאי פעם הוצע בדגמיה, וסוג של הומאז' ל-T1 באס דה-לוקס, או בשמו הלא רשמי "סמבה באס", עם חלונות בצד התקרה ומנגנון פתיחה לגג עצמו.
חשמל מחוזק: ה-ID Buzz הארוך והכבד יותר מצויד במנוע חשמלי אחורי חזק יותר (286 כ"ס, 82+) המאפשר לו לזנק כעת מעמידה ל-100 קמ"ש ב-7.9 שניות (2.3 שניות פחות) ולהגיע ל-160 קמ"ש. הוא ישווק גם בגרסת GTX שרירית יותר עם מנוע נוסף מלפנים, הנעה כפולה ו-339 כ"ס. הזינוק הקלאסי מסתיים בגרסה זו תוך 6.4 שניות.
פולקסווגן לא פרסמה נתוני טווח, אבל מערך המצברים גדול מהגרסה הרגילה (85 קוט"ש לעומת 82) ואמור לאפשר כך טווח נסיעה דומה של כ-400 ק"מ. קצב הטעינה האולטרה מהירה מגיע ל-200 קילוואט.
מה אנחנו חושבים: המפגש הראשון עם הדגם החדש והסופר מסקרן בהשקה העולמית הותירה אותנו עם תחושת פספוס. הרעיון והביצוע החיצוני נהדרים, ההיסטוריה המפוארת שם, אבל חלל נוסעים מקורי ועמוס רעיונות שונים, לא היה שם. בפועל הוא הרגיש הרבה יותר מדי כמו עוד דגם חשמלי בשורה הולכת ומתארכת של היצרנית, עם מאפיינים מסחריים מדי ורשימה לא קצרה של תהיות ואפילו בחירות שגויות.
האם הגרסה הזו תשנה את התמונה? הבסיס הוא עדיין דומה, אבל לפחות חלק מהכשלים טופלו כמו למשל פתחי מיזוג מתבקשים ומסך מגע ראוי. עם שבעה מקומות הוא הופך כעת למתאים הרבה יותר למשפחה למשל, כשנפח ההטענה עומד על יותר מ-300 ליטר גם כאשר כל שורות המושבים ניצבות.
בכל מקרה, בישראל הוא לא צפוי לנחות לפני תחילת 2025, ולכן אנחנו מקווים שעד אז יוצג גם ID Buzz בגרסת קליפורניה הרפתקנית.