בקצרה:
  • פרארי 296 היברידית תפתח גג ב-14 שניות
  • ועדיין תזנק מעמידה ל-100 קמ"ש ב-2.9 שניות
  • צפויה לנחות בארץ בשנה הבאה
בלי חלק עליון: ה-296 GTS היא גרסת גג נפתח ל-296 GTB, מכונית העל השלישית של פרארי המסתייעת בחשמל אחרי לה פרארי ו-SF90. זו גם מכונית ראשונה עם מנוע V6 (צנוע) מאז הדינו מאמצע שנות ה-70.
מנוע הבנזין בנפח 3.0 ליטר מוצב בתצורה מרכזית, עם צמד מגדשי טורבו והספק של 663 כ"ס. המנוע החשמלי מפיק 167 כ"ס וממוקם בין מנוע הבנזין לתיבת שמונה הילוכים כפולת מצמד, ויחד הם מעבירים 830 כ"ס לגלגלים האחוריים.
הגג הנפתח ב-GTS קשיח, עשוי מאלומיניום כמקובל בשאר דגמי היצרנית, ומאפשר בכך מראה כמעט זהה לקופה כשהוא במצב סגור. המנגנון החשמלי מאפשר מעבר ממצב סגור לפתוח ב-14 שניות גם בנסיעה במהירות של עד 45 קמ"ש.
המספרים: עבור הבודדים שמתלבטים בין הקופה לקבריולה נציין שלמרות תוספת המשקל (70 ק"ג), הזינוק ל-100 קמ"ש (2.9 שניות), המהירות המרבית (330 קמ"ש) וטווח הנסיעה הנקי מזיהום (25 ק"מ) זהים בשתיהן. הזינוק ל-200 קמ"ש ב-GTS יהיה איטי ב-0.3 שניות (7.6 שניות) וסביב פיוראנו, מסלול הניסויים המפורסם של פרארי, היא תהיה איטית ב-0.8 שניות (דקה ו-21.8 שניות) מה-GTB.
שאר המערכות המכאניות זהות לקופה, לרבות מסיט אוויר אקטיבי הנפתח בחלקה האחורי על פי צורך, מערכת ניהול שלדה דינמית מתקדמת ו-ABS שפותחה ייעודית למכונית.
מה אנחנו חושבים: פרארי, כמו מקלארן ובקרוב למבורגיני, נאלצת להסתייע בחשמל על מנת להמשיך ולייצר מכוניות שיעמדו בתקנות הזיהום ההולכות ומחמירות. כעת יש עדיין מנוע בנזין המשמש בסיס להנעה בעוד החשמל משמש לסיוע, אבל נראה שבעתיד גם הוא יעלם ויוחלף בחשמל באופן מלא. זה יהיה נקי, חרישי ויעיל, אבל גם נטול פס קול אמיתי.
אז אפשר לבכות את הקטנת נפח המנוע ומספר הבוכנות בהשוואה לדגמים הקודמים בשושלת, ואפשר להכיר בעובדה כי בקרוב הבנזין ייעלם באופן מוחלט, ולברך על כך שעדיין אפשר ליהנות ממנוע עם סל"ד גבוה מבית היוצר המפורסם של מראנלו.