בקצרה:
  • 680 כ"ס, ב-3 שניות מעמידה ל100 קמ"ש ו-330 קמ"ש מרביים
  • בכוח החשמל היא תנוע למרחק 30 ק"מ בלבד
  • המשקל העצמי נותר נמוך להיברידית נטענת: 1.5 טון
3 שניות ל-100 קמ"ש, 30 ק"מ ללא זיהום: הארטורה היא מכונית היברידית-נטענת ראשונה של מקלארן, עם מנוע V6 חדש מוגדש (585 כ"ס) ומנוע חשמלי (95 כ"ס) נוסף, המייצרים תפוקה משולבת של 680 כ"ס. לדברי מקלארן, תגובת המצערת מהירה מכל מכונית אחרת בהיסטוריה של היצרנית.
הכוח עובר לגלגלים האחוריים דרך תיבת שמונה הילוכים כפולת-מצמד חדשה, ויש כמובן ביצועי-על. זינוק ל-100 קמ"ש ב-3 שניות, ל-200 קמ"ש ב-8.3 שניות ול-300 קמ"ש תוך 21.5 שניות, בדרך למהירות המרבית של 330 קמ"ש. מצברי 7.4 קוט"ש יאפשרו לכם 30 ק"מ נקיים מזיהום במהירות של עד 130 קמ"ש, מספיק כדי להיכנס למרכז לונדון.
אובססיית משקל: בשונה ממכוניות היברידיות-נטענות הגוררות תוספת של מאות ק"ג בגלל המערכת החשמלית, הארטורה שוקלת 1,498 ק"ג בלבד, רק 79 ק"ג יותר מה-720S, וכמעט 200 ק"ג פחות מפרארי SF90 ההיברידית.
איך עשו את זה? היחידה ההיברידית כולה (מצברים ומנוע חשמלי) שוקלת רק 130 ק"ג, מנוע הבנזין קל ב-50 ק"ג מה-V8 המוכר מדגמים אחרים של היצרנית. שינויים נוספים שחוסכים קילוגרמים הם תיבת ההילוכים נטולת הילוך אחורי (נסיעה לאחור מתבצעת בעזרת היפוך כיוון של המנוע החשמלי) ודיפרנציאל מוגבל החלקה אלקטרוני (מכאני בדגם הרגילים). מתלה אחורי שונה (רב-חיבורי לעומת עצמות עצה כפולות) מפחית את המשקל הבלתי מוקפץ ב-2.4 ק"ג, ומבטיח גם אחיזה משופרת.
מה עוד? שלדת "אמבטיה" חדשה עשויה קרבון שוקלת רק 82 ק"ג(!), כולל מנשא ייעודי לסוללות. שאר המכלולים, כמו תת-שלדה, מיתלים וקאליפרים, עשויים אלומיניום. כמו כל דגמי החברה, גם הארטורה מצוידת בבלמים קרמיים כציוד תקני בגודל זהה ל-720S (שש בוכנות ו-390 מ"מ מלפנים, ארבע בוכנות ו-380 מ"מ מאחור) בעוד שעל הקשר לקרקע אחראים פירלי P-זירו ייחודיים המצוידים בחיישן מדידת פרמטרים (טמפרטורה ולחץ אוויר) שעוברים למחשב הרכב ומשנים תגובות בהתאם.
בשונה ממרבית יצרניות העל, מקלארן עדיין משתמשת בהגה מתוגבר הידראולית, שלדבריה מציעה רמת משוב ודיוק טובה משמעותי מיחידות מתוגברות חשמלית. שדרוג נוסף וחשוב הוא תוספת של מערכות בטיחות כמו התרעת סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, תאורה דינמית וזיהוי תמרורים, כמו-גם אפשרות עדכוני תוכנה בענן. בתא הנוסעים יש אפשרות בחירה בין מושבי נוחות למושבי באקט תומכים ומסך מגע "8 ברזולוציה גבוהה מבדגמים הנוכחיים.
מה אנחנו חושבים: הארטורה היא הישג טכנולוגי אדיר עבור מקלארן, המוכיח כי ניתן לשלב ביצועים וחיסכון, ללא עליית משקל. מצד שני, כחובבי מכוניות ספורט קיצוניות, קשה לנו להשתחרר מההרגשה שוויתור על המנוע החשמלי והסוללות היה מאפשר מכונית ספורט עם כמעט 585 כ"ס ומשקל עצמי של 1,370 ק"ג בלבד. רוצים פרופורציות? הספק מנוע דומה לפורשה 911 טורבו, אבל משקל עצמי נמוך ב-350 ק"ג. נכון שפתאום כל העניין ההיברידי-נטען הזה במכונית ספורט נראה יותר כמו מעמסה ופחות כמו סיוע?