בקצרה:
  • שברולט קולרדו קיצוני בדרך ארצה
  • עם צמיגי שטח הגדולים בקטגוריה
  • למעשה גרסה אגרסיבית של ה-ZR2
הגודל קובע: הקולרדו ZR2 Bison הוא גרסת קצה חדשה לטנדר הקטן של שברולט, ותשובה למתחרה הישיר פורד ריינג'ר ראפטור שנחת כאן לאחרונה ולדור החדש לחלוטין של טויוטה טקומה TRD-Pro שהוצג בצפון אמריקה.
דף הנתונים חושף מיידית את היתרון העיקרי של הטנדר מבית שברולט על פני מתחריו בשוק הצפון אמריקאי - צמיגי שטח (גודייר טריטורי MT) גדולים יותר מהמתחרים הישירים ("35 לעומת "33), על חישוקי "17 עם מנגנון נעילה כנגד פריקה (בידלוק) בנסיעה בלחץ אוויר נמוך. לדברי היצרנית, כתוצאה מכך זוויות גישה-נטישה (26-38.2) ומרווח הגחון (31.1 ס"מ) הם הטובים בקטגוריה.
מה עוד צריך לדעת: מערך המיתלים דומה ל-ZR2 הרגיל, עם זרועות קדמיות מחוזקות, ובולמי זעזועים של Multimatic DSSV בכל ארבע הפינות. נזכיר כי הקולרודו מצויד בקפיצי עלים מאחור, בשונה ממתחריו הישירים המצוידים בקפיצי סליל.
גם מערכת ההנעה דומה, בנזין מוגדש עם 4 צילינדרים בנפח 2.7 ליטר ו-310 כ"ס ותיבת שמונה הילוכים אוטומטית. תיבת העברה מאפשרת הנעה אחורית לכביש יבש, כפולה לאספלט רטוב-מושלג עם העברת כוח לפנים כשנדרש, כפולה לשטח והילוך כוח, ונעילות לדיפרנציאל האחורי והקדמי. בורר נהיגה עם חמישה מצבים (רגיל, גרירה, שטח, שטח טכני, ובאחה) מתאים את המערכות השונות לתוואי הנבחר.
מה אנחנו חשובים: טנדרים הפכו בשנים האחרונות - עוד יותר מבעבר - לדגמים שמבטאים שאר רוח. לא עוד כלי עבודה משעממים יחסית, אלא אלטרנטיבות מעניינות - עם דגמים קטנים כתחליף למשפחתיות (פורד מאבריק, הונדה רידג'לין ויונדאי סנטה קרוז), חשמליים ייחודיים (ריביאן R1T וטסלה סייבר-טראק) ועד דגמי קצה עם יכולת שטח-ספורט יוצאת דופן. שלא במפתיע, בעיקר האחרונה זוכה לפריחה עם היצע גדל, קרב רווי יצרים בין היצרניות ובעקבות כך היצע הולך וגדל של כלים משופרים.
כך גם גרסת הקצה המרשימה לקולרדו החדש, שנראית כמו תוספת ראויה לקו דגמים אפרורי משהו. האם היא מסוגלת להתמודד עם הדומיננטיות של פורד בקטגוריה ומול המתחרה החדש מיפן? השוואה תהיה מהמסקרנות ביותר בתעשייה.