"אצלי השַׁמָּשׁ הוא הנר הלבן, זה שמסמל את התודה לכל הצוות הרפואי" - אסי ישראלוף היה אמון היום על הדלקת הנרות בבית חולים וולפסון כחלק ממיזם מדליקים נר לבן למלאכים בלבן שמטרתו לומר תודה מכל הלב.
"חַג הַחֲנֻכָּה. הִנֵּה הוּא מִתְקָרֵב. וְהוּא מֵבִיא לִי אוֹר וָחוֹם. לַבַּיִת וְלַלֵּב..." כך כותבת לאה נאור, סופרת, פזמונאית ומתרגמת, ואכן חנוכה הזה, שמחר מסתיים בהדלקת נר שמיני, היה מוקדש לאנשי הצוותים הרפואיים שעובדים שעות נוספות במחלקות השונות, לרבות מחלקות קורונה בבתי החולים ברחבי הארץ. השנה, במסגרת מיזם מיוחד של טרה, נתבקשנו כולנו להדליק נרות חנוכה ביחד ולהקדיש נר לבן כמחווה למלאכים בלבן.
"האנשים האלו הם אנשים קדושים. הרבה מאיתנו חשבו, בתחילת הקורונה, שמדובר אירוע שיסתיים יחסית מהר, כולנו הוקרנו לצוותים הרפואיים תודה, מחאנו כפיים ואז מצאנו את עצמנו באירוע מתגלגל שעדיין לא נגמר, והתודה קצת נשכחה מאיתנו. לכן, החלטנו להחזיר את התודה הזו חזרה, כי באמת לכל אחד ואחת מהאנשים האלו מגיעה תודה כמעט אישית", אמרה אילנית רוט, סמנכ"לית שיווק טרה.
המהלך נועד לאחד את עם ישראל להדלקת נרות משותפת בחנוכה ולהודות יחדיו לצוותים הרפואיים. הטקס יתקיים מדי ערב במרכז רפואי משתנה וישודר בו זמנית בכל ערוצי התקשורת, כאשר בכל הדלקה יוקדש נר לבן אחד בחנוכייה, עבור "המלאכים בלבן". לטקס יצטרפו הצוותים הרפואיים מבתי החולים בהנחיית מגוון אמנים, בהם: אורי פפר ויעל גולדמן, אורנה ומשה דץ, אסי ישראלוף, משה פרץ ואגם בוחבוט, רותם כהן, רמי קליינשטיין ועוד.

1 צפייה בגלריה
אסי ישראלוף מדליק נר לבן למלאכים בלבן
אסי ישראלוף מדליק נר לבן למלאכים בלבן
אסי ישראלוף מדליק נר לבן למלאכים בלבן

מה התגובות למהלך של הנר הלבן?
"התגובות מאוד טובות, אנחנו מקבלים הכל - מאלפי תמונות שאנשים העלו דרך מכרים שאומרים שהם לא שוכחים מדי יום לשלב נר לבן בחנוכייה ועד לברכות ואיחולים לצוותים הרפואיים"' מספרת רוט. "אנחנו בתחושה שאוטוטו יש חיסון וזה נגמר, אבל בפועל האנשים האלו עובדים כל יום וימשיכו לעבוד ללא הפסקה למען הבריאות של כולנו, והתודה הזו, זה המעט שאפשר לעשות בשבילם."
ואכן, כפי שמסביר ליאור אבו, סגן מנהל אדמיניסטרטיבי בבית החולים, "אנחנו עדיין בהשפעה של הקורונה. זו תקופה מאתגרת ומחשלת והצוותים כולם מתמודדים עם המצב באצילות נפש. אנחנו בפתחו של עידן עם תקווה, שבוע הבא נתחיל בחיסונים עם היענות אדירה של הצוותים הרפואיים ואנחנו כולנו עם הפנים קדימה למען המטופלים."
"אנחנו תמיד בחזית, תמיד בקו, עשינו ועושים באהבה ומרגישים תמיכה מכל העם", סיפר עוזי לוי, מנהל חצרות ואירועים בבית החולים. "הדלקת הנרות הייתה מרגשת מאוד. הבנו שקוראים לנו מלאכים בלבן, והחיבוק הוא ממשי עבורנו. אז תמשיכו לחבק, והכי חשוב בואו להתחסן בבקשה".
"זה מיזם נפלא ומפרגן לרופאים בלבן, ואני כבר כמה ימים מדליק נרות לאות הזדהות עם הצוותים הרפואיים", חיזק ישראלוף, ומסר: "רק בריאות, אהובים, תשמרו על עצמכם עם מסכות, היגיינה ושטיפת ידיים ותחשבו על להתחסן, בואו נגמור עם זה כבר." ורוט סיכמה: "מאחלים לכולם חג שמח שכולנו נתעשת על עצמנו ונקבל החלטה שאנחנו מתחסנים ובעוד חודשים הופכים את המצב הנוראי לאירוע נשכח וחוזרים לשגרה".
במקביל לפעילות בבתי החולים, הציבור מוזמן להעלות לאתר 'מלאכים בלבן' תמונות מהדלקת הנרות הביתית שלהם, כאשר על כל תמונה תיתרם חבילה של מוצרי חלב לצוותים הרפואיים. החלוקה תתבצע במגוון בתי חולים מצפון ועד דרום לאורך ימי חג החנוכה.
בשיתוף טרה
ווינט-RMKT