2 צפייה בגלריה
רונית ויס-ברקוביץ', סיגל אבין, ליאת בנאסולי עמית ולירז צ'רכי
רונית ויס-ברקוביץ', סיגל אבין, ליאת בנאסולי עמית ולירז צ'רכי
רונית ויס-ברקוביץ', סיגל אבין, ליאת בנאסולי עמית ולירז צ'רכי
( צילום: רונן אקרמן, שלמה ערד, דנה קופל)
הן כותבות, מפיקות, מביימות, משחקות ובקיצור יוצרות את הטלוויזיה שלנו ואף זוכות להצלחות בינלאומיות. בפאנל מיוחד שיתקיים בוועידת "הנשים של המדינה" של ynet, "ידיעות אחרונות" ו"לאשה" – שתיערך לראשונה ב-8 במרץ, יום האישה הבינלאומי - ייפגשו התסריטאית והבימאית סיגל אבין, מפיקת "פאודה" והמרצה הבינלאומית ליאת בנאסולי עמית, התסריטאית והבימאית רונית ויס-ברקוביץ' והשחקנית והזמרת לירז צ'רכי.
מדובר בארבע נשים עסוקות במיוחד: סיגל אבין יצרה את סדרת המתח "לאבד את אליס" שנמכרה לאפלtv; לירז צ'רכי שיחקה ב"טהרן" והוציאה דיסק בפרסית, Zan שמו, שעליו היא מקבלת אינספור הודעות מנשים איראניות; ליאת בנאסולי עמית היא כאמור המפיקה של "פאודה" שנמכרה לנטפליקס, ורק אתמול הסתיימו הצילומים לסדרת אקשן חדשה לנטפליקס, Hit And Run של היוצרים אבי יששכרוף וליאור רז, שאותה היא מפיקה במשותף עם דני ליפשיץ; ורונית ויס ברקוביץ' יצרה לנטפליקס את "מה שקרה באוסלו"' קופורדוקציה ישראלית נורווגית. בפאנל המשותף הן ידברו ויחליפו דעות וחוויות על היצירה, ההצלחה וגם למה אין מספיק נשים בתחום.
"יש הרבה נשים בצוותים שלי ואני מקדמת נשים שאני מאמינה בהן", אומרת בנאסולי עמית לקראת הפאנל. "אני שואלת את עצמי למה יש פחות נשים יוצרות מגברים. אני לא מקבלת הרבה תסריטים מנשים. מאוד אשמח להפיק סדרה ליוצרת אישה, לא בגלל שהיא אישה, אלא כי התסריט טוב ויש בו אמת. אז כן, אני לגמרי קוראת לנשים כותבות לשלוח תסריטים".
בוועידה, שאותה תנחה הזמרת ואשת התקשורת ירדנה ארזי, ישתתפו נשים מובילות, יוצרות ומשפיעות מתחומים שונים ובהן, יפה בן דויד, מזכ"לית הסתדרות המורים, איריס בר, מנכ"לית חברת לאונרדו, ג׳וליה זהאר, מנכ״לית טחינה אל ארז, ענת כהן, מנכ״לית חברת שינדלר מעליות, הילה קניסטר בר דוד, מנכ"לית חברת שחר און, עו"ד לאה ופנר, מנכ"לית ההסתדרות הרפואית בישראל, עו"ד רוית דום עיני, מנכ"לית רשת התיכונים של הרב תחומי עמל, שתדבר על מנהיגות נשית - הדרך לייצר עתודה ניהולית של נשים במשק ובחברה הישראלית. עוד ייפגשו בוועידה הרגולטוריות הבכירות של ישראל, המתכננות את עתיד המדינה, כל אחת בתחומה: ד"ר איריס נחמיה, ראש מנהלת התעסוקה וההכשרות המקצועיות באוצר, דלית זילבר, מנכ"לית מינהל התכנון וענת גואטה, יו"ר הרשות לניירות ערך.