לפני כשנה הגיעה מגפת הקורונה לישראל וטרפה את כל הקלפים. בין הענפים הראשונים שנסגרו – ועדיין לא חזרו לפעילות, אפילו לא חלקית - נמצא עולם התרבות כולו: תאורנים ואנשי סאונד, במאים, שחקנים, זמרים, נגנים וסטנדאפיסטים – כל אלו שהיו רגילים לייצר רגעי קסם עבור הקהל מדי ערב מצאו עצמם בבית, בלי אופק ובלי תאריך יעד לחזרה.
3 צפייה בגלריה
עברי לידר גילה אלמגור שלומי קוריאט
עברי לידר גילה אלמגור שלומי קוריאט
על במה אחת: עברי לידר, גילה אלמגור ושלומי קוריאט
אחרי שנה קשה כזו, "ידיעות אחרונות" ו-ynet מעלים לרגע אור על הבמה בתיאטרון הלאומי "הבימה", ומכנסים לשיחת נפש שלושה מהנציגים הבכירים של התרבות בישראל: שחקנית התיאטרון הלאומי גילה אלמגור, הזמר והיוצר עברי לידר, והשחקן והקומיקאי שלומי קוריאט.
לרגע אחד, לכבוד ועידת "האנשים של המדינה" שתשודר באתר ynet ב-22 בפברואר, הם יעלו על הבמה ויספרו לצופי הוועידה מה זה להיות שנה שלמה עם תחושה של "לא חיוניים", מה היו רגעי המשבר, ומהי התקווה שממשיכה לפעם בהם.
את השיחה בהשתתפותם ינחה עידו גרינברג, המוכר ברשתות החברתיות כ"מיסמס", היודע ללכוד את מצב הרוח הלאומי במילה קולעת אחת. הפעם הוא ינסה למצוא את המילים הנכונות לתאר את מצב עולם התרבות.
3 צפייה בגלריה
המנחה, עידו גרינברג
המנחה, עידו גרינברג
המנחה, עידו גרינברג
(צילום: ענבל מרמרי)
"אפילו במלחמות הקשות ביותר הופענו ולא התמודדנו עם סגירה מלאה של עולם התרבות", משתפת בכאב גילה אלמגור. "כולי תקווה שפנינו לעתיד טוב יותר, כי מה נותר לנו אם לא להמשיך לחלום ולקוות ששערי עולם התרבות ייפתחו בקרוב? איך אפשר לחיות בעולם ללא תרבות?".
עידו גרינברג תוהה לאיזה עולם תרבותי נחזור: "מעניין יהיה לשמוע באיזה אופן השפיעה התקופה הזו על היצירה ועל האמנות של כל אחד. במובן מסוים אני רוצה בשיחה הזו גם להיות הקול של הקהל שאומר להם שהתגעגענו ואנחנו זקוקים לכם בחזרה".
עוד נשמע בוועידה, שתשודר מבנייני האומה בירושלים ומגוון מקומות מרחבי הארץ, את אלו שהיו בחזית הרפואה והכלכלה, העסקים והמגע עם חיי התושבים בישראל: ארנון בר-דוד, יו"ר ההסתדרות, ידבר על ההזדמנות לשיקום המשק ועל הכלים הנכונים לעשות זאת; פרופ' ציון חגי, יו"ר ההסתדרות הרפואית (הר"י), יתייחס לשנה המורכבת של מערכת הבריאות – שנה קשה שיש בה גם נקודת מפנה לאומית וממשלתית; וחיים ביבס, ראש עיריית מודיעין-מכבים-רעות ויו"ר מרכז השלטון המקומי, ידבר על מנהיגות בעיתות משבר.