"חוות החופש" - חווה חינוכית המהווה מקלט לבעלי חיים שהוצלו מתעשיות המזון במושב עולש שבעמק חפר, יוצאת לראשונה מגבולות החווה לכבוד חודש הטבעונות הבינלאומי במסע חוצה ישראל במטרה לעורר מודעות בצורה יוצאת דופן למושג טבעונות. המסע יתקיים בין התאריכים 1-15.11 וייעשה בעזרת פוד-טראק שיעבור בארץ, יגיש מנות טבעוניות ללא כל עלות או תמורה ויעורר דיון עם סועדים אקראיים על גבי צלחת. את המסע ילווה איש התקשורת והמגיש שי גולדשטיין.
צפו בכתבתה של שלומית שרביט ברזילי על קמפיין "ביס של שלום":

בחוות החופש מאמינים שכל אחד יכול להחזיר את הקשר השורשי הזה בן אדם לבעל חיים. והתחלה טובה היא דרך הצלחת. במקום הבסיסי והמקרב ביותר של כל יצור חי ולנסות להפחית בתעשיות שכוללות סבל. אם כלפי בעלי חיים או כלפי כדור הארץ. זו הפעם הראשונה שחוות החופש יוצאת מגבולות החווה במושב עולש, והמטרה של היציאה הזו היא להנגיש את השיח החשוב הזה לכלל הציבור בצורה אוהבת, מקבלת ומכילה.
"חוות החופש זה מרכז חברתי לימודי. אנחנו קולטות בעלי חיים שנפלטים מתעשיות המזון, משקמות אותם פיזית, ומנטלית ובעיקר משקמות את האמון שלהם בנו בני האדם", מספרת עדית רומנו, מייסדת ומנכ"לית שותפה של החווה. "אנחנו מזמינות פה לחווה קבוצות של משפחות בוגרים, ילדים, בתי ספר, גני ילדים, בסיורים מודרכים. להכיר את בעלי החיים האלה כשהם חוזרים להיות ממשהו למישהו".
4 צפייה בגלריה
חוות החופש
חוות החופש
"תראו איזה יצור מפואר זה, פלא הבריאה. איך אפשר להתייחס אליו רק כסטייק?" שי גולדשטיין בחוות החופש.
"זכינו לצאת בקמפיין שנקרא 'ביס של שלום' - כולנו יחד למען בעלי החיים", מסבירה רומנו. "בקמפיין הזה אנחנו נצא עם פוד טראק, נסתובב ברחבי הארץ ונחלק מנה של שווארמה טבעונית טעימה. וכשאנשים ייהנו מהמנה הזו אנחנו נאתגר לחשוב שאולי אם אנחנו רוצים כבני אדם להוציא את האלימות מהחיים שלנו הצלחת היא מקום טוב להתחיל ממנו", היא מרחיבה, "אנחנו בעצם רוצים להעלות לדיון את השאלה האם אנחנו יכולים להגיע לשלום בינינו דרך זה שאנחנו בעצם נתחיל ביחד לחיות בשלום עם בעלי החיים".

לכל עז את יש האופי שלה וכל כבש אוהב משהו אחר

4 צפייה בגלריה
חוות החופש
חוות החופש
"המגע הקרוב הזה עם בעלי החיים, המבט בעיניים מאוד חסר"
מיטל בן ארי, שותפתה להקמת וניהול החווה, מוסיפה: "כחלק מכל הרעיון של לייצר תודעה ושיח, אנחנו יוצאות גם בקמפיין שילוט. בתל אביב, מעל מאה תחנות אוטובוס, שילוטים ברמזורים וגשר השלום, יוצב שלט ענק שיכול להיות שהוא יגרום לאנשים רגע לעצור ולהתבונן ולהבין רגע מה הם רואים, זה יהיה מאוד מעורר מחשבה", היא מתארת. " על השלט יהיה רשום: 'כזה מתוק, פשוט לאכול אותו'. ועל ה'לאכול' יהיה קו מתחתו כתוב 'להציל'".
שי גולדשטיין, השותף לרעיון הקמת החווה ומתנדב בה מאז הייתה רעיון בלבד מוסיף: "בסופו של דבר אנחנו רוצים שאנשים יגיעו לחווה לביקורים, לסיורים, להכיר את בעלי החיים ולחוות אותם בצורה שונה, מקרוב-קרוב, לגעת בהם, הקירבה, המגע הקרוב הזה עם בעלי החיים, המבט בעיניים מאוד חסר. בעלי החיים מורחקים מאיתנו, אנחנו חיים עם כלבים וחתולים בעיקר וזהו, אנחנו לא מכירים יותר בעלי חיים אין לנו שום מגע עם בעלי חיים, הרחקנו אותם מהסביבה הטבעית שלנו. המגע הקרוב הזה הוא בעצם יוצר שינוי אצל בני אדם. תראו כאן בחווה, לכל בעל חיים פה יש לו אישיות, כל אחד מהם הוא שונה, זה לא כל העיזים אותו דבר, לכל עז את האופי שלה וכל כבש יש לו את מה הוא אוהב ואת מי הוא אוהב".
4 צפייה בגלריה
חוות החופש
חוות החופש
ספיר ברמן בביקור חוות החופש לרגל השקת הקמפיין "ביס של שלום".
גולדשטיין ינהל בימים הקרובים שיחות רבות על הקשר בינינו לבעלי החיים ולצלחת שלנו בנקודות בהן הפוד-טראק יעבור. לשאלה כיצד יגיב למי שיאמר לו שהוא אוהב בעלי חיים אבל מאוד טעים לו לאכול אותם הוא ענה: " טעים, בסדר. אוקי, טעים, הרבה דברים טעימים. השאלה אם טעים צריך להיות השיקול היחידי או שצריך להתחשב במגוון של שיקולים. מי שיגיד אותי רק מעניין שזה טעים לי אז אגיד לו בסדר, אז תהיה בריא תאכל מה שאתה רוצה הכל טוב", הוא מחייך ומדגיש, "אנחנו לא באים להיכנס לאנשים בצלחת, רק לעורר מחשבה".
"המסע הזה הוא מסע של אהבה, ושל כבוד, ואהבה היא הכוח המניע בעולם", טוענת רומנו. "אהבה לבעלי חיים ודאגה לשלום בעלי חיים זה מעבר לפוליטיקה, לדתות, לעדות, זה משהו שכולנו חולקים. יש לנו כל כך הרבה על מה להתווכח, בואו נסכים על משהו כל כך גדול וטוב, ומשם נתחיל לקרב את הלבבות שלנו, קודם כל לבעלי החיים מכל הסוגים, ואחר-כך בינינו לבין עצמנו".
4 צפייה בגלריה
חוות החופש
חוות החופש
לאכול או להציל אותו?
"זה לא עוד קמפיין של זכויות בעלי חיים - זה קמפיין של אהבה ופתיחת לבבות. להראות שאפשר לחיות בעושר קולינרי גם בתזונה צמחית מבלי לפגוע באף אחד". מסכמת לב-ארי. "אני מזמינה את כל מי שצופה וקורא את האייטם הזה, להגיע לסיור בחוות החופש. להכיר את בעלי החיים, להכיר את הסיפור שלהם, לפתוח את הלב ולקבל איזשהי חוויה מאוד מאוד שונה ממה שהוא הכיר עד היום".
עוד באותו הנושא:
  • מוזמנים להגיע ולנגוס ב"ביס לשלום" בנקודות הבאות:
  • 12.11 שוק לוד - בין השעות 10:00-13:00
  • 13.11 ביג פאשן אשדוד - בין השעות 12:00-15:00
  • אירועים נוספים יתווספו באתר חוות החופש במהלך החודש.