בשיתוף מפעל הפיס ואתר "שווים"
מציאת עבודה היא אתגר לא קטן עבור רבים. הדבר נכון פי כמה עבור אנשים עם מוגבלות, שמחפשים הזדמנות להביא את הכישורים שלהם לידי ביטוי. לפי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מועסקים רק כ-50% מהאנשים עם מוגבלות בגילאי העבודה לא מועסקים,לעומת 79% בקרב אנשים ללא מוגבלות. במילים אחרות, אחד מתוך שני אנשים עם מוגבלות לא יוצא לעבודה ונשאר בבית. חברי הסיירת יצאו לשטח כדי לבדוק ולהבין איפה טמונים החסמים, איך נייצר שינוי?
6 צפייה בגלריה
סיירת שווים בתעסוקה - שיווק
סיירת שווים בתעסוקה - שיווק
הכירו את סיירת "שווים בתעסוקה"
(צילום: ירון ברנר)
למה זה קורה? מהם החסמים? ואיך ניתן לשנות את המצב? כאן אנחנו נכנסים לתמונה. במסגרת פרויקט "שווים בתעסוקה", שיוצא לדרך זו השנה השלישית, הקמנו לראשונה את סיירת "שווים בתעסוקה". הסיירת מורכבות מבוגרי קורסי מקצועות העיתונות והיח"צ של מפעל הפיס, אתר "שווים" וקבוצת "ידיעות אחרונות". חברי הסיירת יצאו לשטח כדי לבדוק ולהבין איפה טמונים החסמים, ואיך משפרים את המצב.
הכירו אותם: מלי לוי, גיא וקנין, עידו זן, עופר שרון ואלעד אמסלם.
6 צפייה בגלריה
סיירת שווים בתעסוקה - שיווק
סיירת שווים בתעסוקה - שיווק
"לא להתנצל על המוגבלות, להוכיח מה שאתם יכולים לעשות"
(צילום: ירון ברנר)

גיא וקנין (24), כתב באתר "שווים" ומתחרה בטניס כיסאות גלגלים:

מסר למעסיקים: "חשוב בעיני שמעסיקים ידעו שאנשים עם מוגבלות כזו או אחרת יכולים לעשות את כל הפעולות ממש כמו אנשים אחרים. לכל אחד, בין אם אדם עם מוגבלות ובין אם לא, יש את היתרון והחיסרון שלו. כשמעסיקים יבינו את זה באמת הם רק ירוויחו".
עצה למחפשי עבודה: "לא להתנצל על המקום שאתם נמצאים בו, לא להתנצל על המוגבלות ולהוכיח בעיקר את מה שאתם יכולים כן לעשות ולא להתעסק במה לא או במה תהיה לכם בעיה. קודם כל להציף, אבל לא יותר מדי להתעסק בזה. בעיקר להתעסק במה שאתם כן יכולים לעשות ולהוכיח לכולם שאנחנו בדיוק כמו כל אחד".
6 צפייה בגלריה
סיירת שווים בתעסוקה - שיווק
סיירת שווים בתעסוקה - שיווק
"מעסיקים צריכים להתחשב בערכים שהאדם מביא, להסתכל מעבר למוגבלות"
(ירון ברנר)

עידו זן (41), כתב ב-ynet מדור מעורבות ואתר "שווים" ועובד על ספרו הרביעי

מסר למעסיקים: "לדעתי מעסיקים צריכים להתחשב בערכים שהאדם מביא, ולאו דווקא בנכות או המוגבלות שיש לו. צריך להסתכל מעבר למוגבלות, מעבר לטבעי, לראות את הערכים שהאדם מביא בנוסף".
חוויה אישית: "קרו מצבים בהם התקבלתי למקום עבודה, עבדתי כעובד מן המניין, אך כשעלה קושי או צורך מיוחד לא הייתה רגישות מהצד של המעסיק. זה הוביל לכך שהוא לא ידע איך להתמודד עם זה, וזה מה שהוביל לפיטורים שלי. לא פעם ולא פעמיים".
עצה למחפשי עבודה: "קודם כל – להיות אופטימיים, לחשוב מחוץ לקופסה. נתקלתי בהרבה מצבים שבהם אנשים מחכים שיתנו להם יד ויובילו אותם, ואני חושב שדווקא פה, בגלל המגבלות ובגלל השונות והייחודיות של כל אחד, צריך לסלול את הדרך המיוחדת שלכם. לפעמים נדרש לעשות מאמץ יותר גדול, כי אין לך את ההתחלה השווה שיש לכולם, אבל בסוף תגיע למקום שאליו אתה רוצה להגיע".
6 צפייה בגלריה
סיירת שווים בתעסוקה - שיווק
סיירת שווים בתעסוקה - שיווק
"לעולם אל תפסלו מקום כי אמרו לכם שהוא לא נגיש"
(צילום: ירון ברנר)

אלעד אמסלם (24), סטודנט לתקשורת ולאזרחות, בוגר גלי צה״ל, מרצה ופעיל חברתי

מסר למעסיקים: "מעסיקים שרואים אדם עם מוגבלות קודם כל צריכים לראות את היכולות והדברים שהוא יכול לעשות, ורק אחר כך את המוגבלות. השאלות הראשונות צריכות להיות: 'מה היכולות שלך? מה אתה מביא למקום העבודה?', ורק לאחר מכן לדבר על - 'איך אנחנו מנגישים לך את העבודה'".
עצה למחפשי עבודה: "לעולם אל תפסלו מקום כי אמרו לכם שהוא לא נגיש או כי אמרו לכם שהוא לא מתאים לאדם עם מוגבלות. לכו תדעו. יכול להיות שתבואו, תהיו עם אמביציה ותראו את היכולות שלכם – וימצאו לזה פתרון. אז לעולם אל תגידו 'לא' לפני שאתם בודקים. כשאנשים עם מוגבלות מגיעים למקום עבודה חדש הם נתקלים במגוון אתגרים. זה יכול להיות מקומות שהם לא נגישים, שאלות שלא מוכנים אליהן וזה יכול להיות סתם, בלי לשים לב, מילה או אמירה שיכולה להעליב. הדבר הכי חשוב זה להבין שלכל אדם עם מוגבלות יש את היכולת שלו לבוא לידי ביטוי במקום העבודה אליו הוא מתמיין, וככה אנחנו נצליח לשים את הסטיגמה בצד ולראות את מה שיש לאדם להציע ולא את הקליפה".
6 צפייה בגלריה
סיירת שווים בתעסוקה - שיווק
סיירת שווים בתעסוקה - שיווק
"דעו מה אתם צריכים ולתאם את זה עם המערכת"
(צילום: ירון ברנר)

עופר שרון (39), שחקן, קריין, מדריך תיאטרון, מדריך ריקודים ומאמן כלבים

עצה למחפשי עבודה: "תקשורת טובה ולהכיר את עצמכם; תדברו, תכירו את עצמכם, תדעו מה אתם צריכים ותדעו לתאם את זה עם המערכת ככה שגם המערכת תוכל להוציא את המיטב מכם. זאת תוך כדי שמירה על הצרכים שלכם, עם נאמנות למה שנכון לכם, הרבה מודעות והרבה תקשורת. לדעתי זה מה שיוכל להשיג תוצאה מוצלחת וניצחון לכולם".
6 צפייה בגלריה
לשימוש הכתבה בלבד - כתבת שיווק שווים בתעסוקה
לשימוש הכתבה בלבד - כתבת שיווק שווים בתעסוקה
"חשוב לקבל אנשים לעבודה בזכות היכולות, לא בגלל המגבלה שלהם"
(מלי לוי)

מלי לוי (29), בוגרת תואר ראשון בתקשורת

חוויה אישית: "אני בעצמי מחפשת עבודה כמעט שנה. לפעמים יש תחושה שמעסיקים 'מתרגשים' לראיין אנשים עם מוגבלות לעבודה, אבל כשזה צריך לעבור לפרקטיקה - הם מתקשים לשלב ולספק את התנאים הנדרשים".
מסר למעסיקים: "חשוב לקבל אנשים למקומות עבודה בזכות היכולות שלהם, כי הם טובים במה שהם עושים, ולא בגלל המגבלה שלהם".

מחפשים הכשרה מקצועית? פרויקט "שווים בתעסוקה" מחפש אתכם

גם השנה מציע הפרויקט שלל תוכניות הכשרה במגוון תחומים ללא עלות*(בחלקן יידרש דמי רישום*).
בין הקורסים שעומדים להיפתח השנה: קורס עיתונות ותקשורת של "ידיעות אחרונות" ו־ynet; קורס סושיאל מדיה של "ידיעות אחרונות" ו־ynet; קורס יסודות הבישול במלונות פתאל; הכשרת פיתוח SAP בחברת "פרוגיקס"; קורס שיווק דיגיטלי בחברת JUMPIN; קורס מיישמי ומטמיעי CRM של חברת MLY ,קורס תקשורת וטלוויזיה ברשת 13; וקורס סושיאל מדיה "בישראל בידור". חלק מהקורסים יועברו באופן מקוון.


בשיתוף מפעל הפיס ואתר "שווים"
פורסם לראשונה: 06:00, 22.08.23