רס"ם סטיב רובין, עולה מארצות הברית, לא היסס לרגע כשפרצה המלחמה והתייצב בגדוד 8119, חטיבת ירושלים. לפני כחודש חגג את יום הולדתו ה־40 בעודו במילואים. "היינו בעזה, נחנו בבית חודש וחצי, ואז התגייסנו בתחילת פברואר לחודש וחצי באיו"ש".
כשהוא לא במילואים, רובין הוא בעל חברת טיולים בשם "פינג'אן". "אנחנו מציעים טיולי שטח, סיורי תרבות וקולינריה ומוציאים שלושה־ארבעה טיולים קבוצתיים כל חודש בכל רחבי הארץ. בנוסף, אנחנו מציעים סיורים פרטיים עבור משפחות, חברות שמעוניינות בימי כיף וגם דוברי אנגלית שנמצאים בארץ". מטרת־העל, הוא מספר, היא להכיר לאנשים אזורים שפחות נגישים לקהל הרחב. "אנחנו רוצים לבנות חיבור בין המטייל לאדמה, בין האדם למדינה, דרך הרגליים ודרך האוכל. זוהי הדרך הכי אפקטיבית לבנות חיבור תמידי למדינה המדהימה שלנו".
2 צפייה בגלריה
סטיב רובין
סטיב רובין
סטיב רובין במילואים. גם עזה, גם איו"ש
2 צפייה בגלריה
סטיב רובין
סטיב רובין
רובין מדריך טיול. "עכשיו אנחנו מוגבלים מבחינת המקומות שאפשר לבקר בהם"
מאז 7 באוקטובר רובין ושותפו לעסק מתקשים להוציא טיולים באותה תדירות. "אנחנו מוגבלים מבחינת המקומות שאפשר לבקר בהם, מה גם שחלק גדול מהטיולים שלנו הם לירדן ומצרים - מקומות שכנראה ייקח זמן עד שנוכל לשוב אליהם". לדבריו, הטיולים הם דרך מצוינת להכיר מקומות חדשים בארץ, והוא מזמין את הקהל לצאת לטייל.
טלפון: 054-2391610 / 052-7633716
פייסבוק: FinjanIsrael
אינסטגרם: finjanisrael