לפני ארבע שנים, אחרי שהשתחרר מהצבא, החליט עידן ארד (25) מתל אביב להפוך את האהבה שלו לצילום וטיולים לעסק. "אני עובד כצלם פרילנסר בתחום התיירות, הטיולים והלייף סטייל", הוא מספר. "מצלם ללקוחות, לחברות ולאנשים פרטיים מהארץ ומחו"ל ומייצר תוכן צילום וסרטי וידאו מקצועיים".
כשפרצה המלחמה, ארד היה עסוק עבודות צילום בחו"ל, והכול נקטע ברגע אחד. "טסתי מיד חזרה לארץ בטיסת חילוץ מיוון והצטרפתי לפלוגת המילואים שלי. בתוך מספר שבועות כבר נכנסתי לעזה כמפקד טנק ונלחמתי שם במשך חודש וחצי".
2 צפייה בגלריה
עידן ארד
עידן ארד
עידן ארד במילואים. "חודש וחצי בעזה"
2 צפייה בגלריה
עידן ארד
עידן ארד
ובאזרחות. "רוצה לחזור לצלם"
ארד משרת בדרגת רס"ל בחטיבה 4 גדוד 7421. "תקופת הלחימה בעזה הייתה בין החוויות הכי מאתגרות וקשות – פיזית ומנטלית – שעברתי. התחושה הכללית היא שכל רגע יכול לקרות משהו, ואי־אפשר להוריד את הדריכות".
לפני שבועיים השתחרר ארד מהמילואים, ועכשיו הוא מנסה לחזור לשגרה ולדבר שהוא הכי אוהב לעשות - לצלם וליצור. "העסק נעצר באופן מוחלט ביום שפרצה המלחמה. זאת הייתה הפעם הראשונה בארבע השנים האחרונות שהפסקתי לצלם ולעבוד למשך חודשים. אני עובד כעצמאי, כך שאם אני לא פנוי או נוכח, אין אף אחד שיכול לעשות את העבודה במקומי. היו לי מספר טיסות ועבודות מתוכננות ונאלצתי לבטל את כולן. עכשיו אני רוצה לחזור לצלם ולשקם את העסק".
טלפון: 054-6466330
אינסטגרם: idanarad