4 צפייה בגלריה
ועידת הבריאות
ועידת הבריאות
חלק ממשתתפי ועידת הבריאות
(צילום: קובי קואנקס, אבי מועלם, אלכס קולומויסקי, משה מזרחי,אביגיל עוזי, דוברות מרכז רפואי זיו, AFP)
איך נלחמים בקורונה אבל גם חיים לצידה? מי האנשים שמקבלים את ההחלטות שמעצבות את מערכת הבריאות בישראל? כיצד אפשר להציל חיים ובמקביל לעבוד במשמרת של 26 שעות רצופות? ואילו טכנולוגיות חדשות ופורצות דרך עשויות להפוך אותנו לאנשים בריאים יותר?
הייתה זו שנת הבריאות שלנו: בדיוק בשנה שבה התמודד העולם עם מגפה נוראית, הבנו את החשיבות של הבריאות האישית שלנו ושל מערכת בריאות חזקה. הבנה זו הובילה את קבוצת "ידיעות אחרונות" ליזום ועידה שתתקיים בסימן האתגרים והחיים החדשים שהביאה אלינו הקורונה.
הוועידה תיערך ב-26 ביולי, יום שני, בהיכל התרבות בתל אביב ותשודר בשידור חי באתר ynet החל משעה 10:00 בבוקר. את האירוע ינחו המגישה והיזמית ירדן הראל ומגישת אולפן ynet אלכסנדרה לוקש לצד כתבי ופרשני קבוצת "ידיעות אחרונות".
4 צפייה בגלריה
ירדן הראל  אלכסנדרה לוקש
ירדן הראל  אלכסנדרה לוקש
מנחות הוועידה. ירדן הראל ואלכסנדרה לוקש
( צילום: טל שחר, אבי מועלם)
בוועידה ישתתפו נשיא המדינה יצחק הרצוג, שר הבריאות ניצן הורוביץ, מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' נחמן אש, יו"ר ההסתדרות הרפואית פרופ' ציון חגי, השרה לשוויון חברתי מירב כהן ובכירי עולם הבריאות בישראל.
אלו רק חלק מהתכנים המרתקים שבהם תוכלו לצפות בוועידה: על במה אחת יישבו לשיחה תא"ל (מיל') רונן מנליס, דובר צה"ל לשעבר; פרופ' גליה רהב, מנהלת היחידה למחלות זיהומיות בבית החולים שיבא תל השומר; ד"ר זאב פלדמן, מנהל היחידה לנוירוכירורגיה ילדים בתל השומר וד"ר מיכאל הלברטל, מנהל בית החולים רמב"ם. יחד הם ידברו על מה ניתן לעשות אחרת על מנת לצלוח בצורה המיטבית את ההתמודדות עם זן הדלתא ועם הגל הרביעי.
מנהל בית החולים רבקה זיו בצפת ופרויקטור הקורונה הנכנס, פרופ' סלמאן זרקא, ידבר על המחסור בתקנים בבתי החולים בפריפריה ואיך אפשר להתנהל כשיש מצנתר אחד למיליון וחצי תושבים. ואילו פרופ' שוקי שמר, יו"ר ועדת סל התרופות, יספר על אחת המשימות הקשות והחשובות בישראל: קביעת אילו תרופות ועזרים רפואיים ייכנסו לסל הבריאות ואלו יישארו בחוץ.
4 צפייה בגלריה
נתב"ג
נתב"ג
יישאר פתוח למרות התחלואה? נתב"ג
(צילום: קובי קואנקס )
עוד יישבו לפאנל ייחודי עו"ד לאה ופנר, מנכ"לית ההסתדרות הרפואית; ח"כ עידית סילמן, יו"ר הקואליציה ויו"ר ועדת הבריאות של הכנסת; רועי רייכר, רכז בריאות במשרד האוצר; ונורית דאבוש, נציגת הציבור בוועדת סל התרופות. יחד הם ישימו את מערכת הבריאות על "שולחן הניתוחים" ויציפו את אתגרי ההווה והעתיד.
וזה לא הכל: עירן טאוס, מנכ"ל קבוצת נובולוג, ידבר על עתיד הרפואה בישראל. וגם: אורית פרקש-הכהן, שרת החדשנות, המדע והטכנולוגיה; דורון איתן, מנהל חטיבת שירותי בריאות בנובולוג; פרופ' אבי ריבקינד, מקים יחידת הטראומה הראשונה בישראל; ורפאל ברכאן, סגן נשיא לחדשנות, יזמות ובינלאומיות במכון הטכנולוגי חולון HIT ידברו על נקודת המפגש בין רפואה וטכנולוגיה, החל מהשינוי הנדרש בלימודי הרפואה ועד הטיפול שמקבל המטופל במרכז הרפואי.
מי שיעניקו טיפים על איך לנהל אורח חיים בריא יותר הם: ד"ר אליאס סרור, מומחה לרפואת משפחה ומנהל מרפאת גוש חלב; אירה דולפין, גורו בריאות וכושר; ושירה וסרמן, מרצה, מייסדת ובעלים "חצי שירה".
את קולם של כוחות העזר בבתי החולים, אותם "אנשים שקופים" ששומרים על הניקיון, מחליפים סדינים ומביאים אוכל, ישמיע אלי בדש, יו"ר הוועד הארצי של עובדי המינהל והמשק. ואילו מתמחים מבתי חולים ברחבי הארץ יציפו את האתגרים ואת המכשולים שעימם הם מתמודדים.
ד"ר איתמר עופר, נשיא ויו"ר צבר רפואה; ד"ר דורון נצר, ראש אגף הרפואה בשירותי בריאות כללית; ואביבה שר, שטופלה באשפוז ביתי, יספרו על היתרונות של אשפוז בסביבה הטבעית וכיצד היא תורמת לריפוי יעיל יותר של הגוף והנפש. וד"ר צבי פישל יטפל בנבכי הנפש שלנו ויתאר מה קורה לה בזמן סגרים ובחזרה לעבודה.
ולסיום, חוקר המוח, פרופ' אמיר עמדי, יעניק הרצאה מרתקת על הדרך שבה המוח מסייע לעיוורים לראות ולחירשים לשמוע, והטכנולוגיות שפותחו כדי להעביר מידע בין החושים.