בשיתוף מפעל הפיס ואתר "שווים"
חולמים להפוך את האהבה שלכם לרשתות חברתיות - פייסבוק, אינסטגרם, טיקטוק וכל השאר - לעבודה של ממש? מחפשים דרך חדשה להביא את עצמכם לידי ביטוי ברשת? זה לא בשמיים! במסגרת פרויקט "שווים בתעסוקה" של מפעל הפיס בשיתוף אתר "שווים", תוכלו לקבל את ההכשרה המדויקת לכם בתחום המדיה החברתית מהאנשים שעושים את זה בהצלחה עבור מותגי המדיה המובילים של ynet וקבוצת "ידיעות אחרונות".
קורס המדיה החברתית החדש נתפר בצורה מדויקת לאנשים עם מוגבלות, וילווה את המועמדות והמועמדים במשך 10 מפגשים שבועיים בפיתוח מיומנויות יצירת תוכן, בהיכרות עם הפלטפורמות השונות, בפיתוח יכולות כתיבה, צילום, עריכה והפקה, וכן בהתנסות מעשית בבניית אסטרטגיית מיתוג תוכן. נשמע טוב? היכנסו לאתר ההרשמה והגישו מועמדות לקורס הסושיאל - ההרשמה מסתיימת ב-8.10!
2 צפייה בגלריה
שווים בתעסוקה
שווים בתעסוקה
מיזם שווים בתעסוקה
(אילוסטרציה: Shutterstock)
"שווים בתעסוקה" הנו פרויקט לאומי-חברתי ביוזמת מפעל הפיס בשיתוף אתר "שווים", קרנות הביטוח הלאומי, אתר "שווים", הפורום הכלכלי חברתי, תוכנית "תעסוקה שווה" של משרד העבודה, ynet וקבוצת "ידיעות אחרונות", רשת 13 ו"ישראל בידור". הפרויקט יצא לדרך לפני כשנתיים מתוך מטרה לחולל שינוי חברתי וכלכלי בישראל, להגדיל את שיעור המועסקים בקרב אוכלוסיות עם מוגבלות, לשנות את השיח בעולם העבודה אצל מעסיקים ומועסקים כאחד, ולחשוף את הפוטנציאל האדיר והלא ממומש של אוכלוסייה זו.
מי שכבר מגשים את הפוטנציאל שלו הוא דניאל אקוה (30), שעד לפני שנה הרגיש חוסר אונים. "חייתי בתחושה ששום דבר לא הולך לי בחיים. עבדתי בעבודה שלא היו בה אפשרויות קידום וזה השפיע עליי גם במישור החברתי והאישי", הוא מספר. אקוה מתמודד עם מחלת הקרוהן, מקבל טיפול בזריקות ביולוגיות פעם בשבוע ומנסה להקפיד על שגרה קבועה ומסודרת, כזו שלא תגרום לו למצבי לחץ, כדי שהגוף שלו לא יתקוף את עצמו. אבל אם אתה לא מאושר, הסטרס רק עולה.
ואז הגיע המהפך. לפני שנה הוא נתקל בכתבה שפורסמה באתר ynet על קורסים חדשים שנפתחים עבור אנשים עם מוגבלות ויכולים לעזור להם לשדרג את כישוריהם ולהתקדם בשוק העבודה - כן, ממש כמו הכתבה הזאת. "הגשתי בקשה דרך האתר להצטרף לקורס ניהול רשתות ואבטחת מידע בחברת סיסקו, צירפתי את קורות החיים שלי וכתבתי פסקה קצרה איך אני קשור לתחום ולמה אני חושב שמגיע לי להיות שם", מספר אקוה, תושב חולון, "שבוע לפני הקורס התקשרו אליי וסיפרו שהתקבלתי. מאז החיים שלי השתנו".
באיזה אופן?
"קודם כל, ברגע שיש לך את העזרה התעסוקתית, שאתה מרגיש שמבינים אותך ורוצים בטובתך – השמיים הם הגבול. זה מרים אותך הן במישור המשפחתי והן במישור החברתי. סיימתי בהצלחה את הקורס – שלא דרש ידע מוקדם בתחום – ובזכותו התקבלתי לתפקיד טוב ומשמעותי בהרבה מזה שהיה לי קודם. בן אדם שעובר הסמכה בחברה כמו סיסקו, זה אומר הרבה למעסיקים. הם מבינים שלמרות המגבלה יש לך הרבה מה לתרום בשוק העבודה. סיסקו ו-Cob עדיין מלווים אותי בדרכי המקצועית. גם לאנשים נוספים בקורס הם סייעו למצוא עבודה. עכשיו אני מתכנן לעשות אצלם קורס המשך בתחום הסייבר".

2 צפייה בגלריה
דניאל אקוה
דניאל אקוה
"ברגע שאתה מרגיש שרוצים בטובתך השמיים הם גבול"
(צילום עצמי)

כדי שלא ייגמרו לנו סיפורי ההצלחה, גם השנה מציע הפרויקט שלל תוכניות הכשרה ללא עלות במגוון תחומים, חלקן יועברו באופן מקוון. בין הקורסים שעומדים להיפתח השנה: קורס עיתונות ויח"צ של ynet ו"ידיעות אחרונות"; קורס סושיאל מדיה של ynet ו"ידיעות אחרונות"; קורס יסודות הבישול במלונות פתאל; הכשרת פיתוח SAP בחברת "פרוגיקס"; קורס שיווק דיגיטלי בחברת JUMPIN; קורס מיישמי ומטמיעי CRM של חברת MLY; קורס תקשורת וטלוויזיה ברשת 13; וקורס סושיאל מדיה של "ישראל בידור". מעסיקים נוספים המעוניינים לקיים קורסים לאנשים עם מוגבלות מוזמנים לשלוח מייל: yuliana@forum-ecso.org.il.
יו"ר מפעל הפיס, רו"ח אביגדור יצחקי, מסביר: "מפעל הפיס הציב בראש סדר העדיפויות של הארגון את נושא הסיוע לאנשים עם מוגבלות במסגרת פעילותו הציבורית. המיזם הנפלא הזה הוא חלק ממהלך רחב היקף שמטרתו לקדם שוויון הזדמנויות מלא עבור אנשים עם מוגבלות - בתקשורת, בשוק העבודה ובכל תחומי החיים. מפעל הפיס גאה להמשיך ולהוביל, זו השנה השלישית, את פרויקט 'שווים בתעסוקה'. אנחנו מעוניינים לשלב אנשים עם מוגבלות בעולם התקשורת ולהביא את קולם החשוב למרכז הבמה התקשורתית בישראל, ולצד זה להגדיל דרמטית את מספר המועסקים של אוכלוסייה זו. אני קורא לכמה שיותר מעסיקים להירתם למיזם, לפתוח קורסי הכשרה ולהציע משרות לאנשים עם מוגבלות. אני משוכנע שתהיה להם השפעה נפלאה על כל מקום עבודה שייתן להם הזדמנות".
עידן מוטולה, מנכ"ל עמותת "שווים", הוסיף: "אנחנו מתניעים, זו השנה השלישית, את פרויקט 'שווים בתעסוקה', מתוך מטרה לסייע לאנשים עם מוגבלות למצוא עבודה בתחומים מגוונים במשק, ובהם גם תחום התקשורת. שיעורי התעסוקה באוכלוסייה זו נמוכים מאוד נכון להיום, ונדרש מאמץ מיוחד מכל הגורמים הרלוונטיים כדי לייצר שינוי משמעותי לטובה. יחד עם כל השותפים לפרויקט החשוב החלטנו להיכנס מתחת לאלונקה כדי להביא יותר אנשים עם מוגבלות אל שוק העבודה".
פורסם לראשונה: 06:00, 15.08.23