מפעל ההנצחה של מעיין וסהר עשור מטבריה: כנרת לוי עשור, ששכלה את שני ילדיה, מעיין וסהר, באסון השיטפון בערבה בפסח האחרון, מקימה מיזם לסיוע למשפחות נזקקות, למשפחות שמטופלות בילדים חולים ולמשפחות שבהן אחד מההורים חולה בעצמו. יעד הגיוס הוא 1.5 מיליון שקלים.
1 צפייה בגלריה
סהר עשור מעיין עשור
סהר עשור מעיין עשור
סהר ומעיין עשור שנספו בשיטפון
(צילום: מתוך אינסטגרם)
משפחת עשור היא אחת המשפחות המוכרות בטבריה, האב ניני היה כדורגלן במכבי תל אביב, הפועל בית שאן, הפועל טבריה ובשנים האחרונות שימש כמאמן כדורגל בעיר. כנרת, מאמנת מנטלית, מספרת שנחלצה מחרדות ומדיכאונות באמצעות שיטה שפיתחה להתמודד עם הקשיים ונקראת "מהבור לאור".
בחג השני של פסח יצאה משפחת עשור לבילוי משפחתי באילת, ובדרך שטפון אדיר סחף את רכבו של הבן הבכור מעיין יעקב ז"ל. איתו היו ברכב אחותו הצעירה סהר ז"ל (בת 17) וחברתו לחיים שי, שניצלה מהשיטפון. המשפחה מגדלת עוד בת, תומר (22) ובן, גיא יוסף (11).
"האסון הזה הכניס אותי לחושך גדול, צער ויגון", מעידה כנרת עשור. "חיינו בבית פתוח, שמח ומאושר, בית מלא באנשים וחברים של הילדים שלנו, בית מלא באהבה, ערכים ואהבת אדם, כיבוד השונה והאחר, בית של חסדים, מצוות, תרומה ועזרה לקהילה. אני גאה שגידלתי את כל ילדיי ברגישות והמון חמלה לזולת. אין כמו התחושה של סיוע לאדם שנזקק, התחושה שהצלת אדם במצוקה או במשבר היא תחושה עילאית".
לדבריה, במהלך ימי השבעה הגיעו אלפי מנחמים מכל הארץ. "הרגשתי שכל מה שנתנו במשך השנים חוזר אלינו בגדול, אנשים אוהבים אותנו, דואגים לנו, ואכפת להם מאיתנו, וכבר באותם הימים התחלתי לחשוב על הקמת מפעל ההנצחה שנקרא 'כולנו אחים'.
"למרות שיש אלפי עמותות וארגונים שמסייעים, חשבתי שעדיין יש מקום להקים מפעל הנצחה נוסף, שיעניק את כל הסיוע האפשרי לנזקקים וחולים לפי הקונספט שלי, לפי תפישת העולם שלי. הרעיון הזה הוא בדי.אן.איי שלי ושל הילדים שלי", סיכמה עשור.
למימוש הרעיון, כנרת זקוקה לתרומות בגובה 1.5 מיליון שקלים, בתרומות באתר מימון המונים. "המטרה שלי להגיע לכל ישוב בארץ, ולהעניק סיוע לכל ילד חולה או לכל מבוגר שזקוק לעזרה, ואני כבר מחלקת ממתקים וחבילות מתוקות לילדים חולים ולמשפחות בטבריה... הביקוש מטורף והלוואי והייתי יכולה לתרום יותר".