הם נסעו בשתי מכוניות לאילת, הורים וארבעה ילדים. אבל רק שניים מהילדים חזרו. במשפחת עשור בטבריה מתקשים להתמודד עם טרגדיית מותם של האחים סהר ומעיין עשור (17 ו-24), שנספו בשיטפון האדיר שלשום בנחל ציחור וגופותיהם נמצאו אתמול. גם היום ירדו שיטפונות בנגב, ובעקבות זאת נחסמו היציאות מאילת.
כשהוא מוקף בעשרות בני משפחה וחברים בדירת הגג של המשפחה ברחוב וינגייט בטבריה, החזיק האב ניני את התמונות המשפחתיות מפעם, בהן רואים משפחה מאושרת עם ארבעה ילדים.
3 צפייה בגלריה
סהר עשור
סהר עשור
סהר עשור. "האחות הכי טובה בעולם"
(צילום: מתוך אינסגרם)
3 צפייה בגלריה
מעיין עשור
מעיין עשור
מעיין עשור. האח גיא: "הוא היה המודל לחיקוי שלי"
(מתוך פייסבוק )
ניני, כדורגלן עבר ששיחק בין היתר במכבי תל אביב ובהפועל טבריה, חיבק בחום את הבן הצעיר גיא, בן 10, וסיפר כי גם הוא היה אמור להיות ברכב שנקלע לזרם המים האדיר: "בשנייה האחרונה גיא יצא מהרכב של מעיין והצטרף לרכב שלנו". את כינרת, אשתו של ניני ואימם של מעיין וסהר, חיבקו קרובות משפחה שגוננו עליה כשהיא ממררת בבכי, מתקשה לקבל את הבשורה הקשה.
יצאנו לאילת בשתי מכוניות ואז התפצלנו", סיפר ניני על יום האסון. "הם נסעו דרך כביש 40 של מצפה רמון, ואנחנו נסענו דרך כביש הערבה. היינו אמורים לעשות את החג השני באילת ואז הם נקלעו לגשם כבד וערפל. הבת שלי דיברה עם אשתי ותוך כדי השיחה הבנו שהם נקלעים לשיטפון, מאבדים שליטה על הרכב. הבת שלי עוד הספיקה בשנייה האחרונה לשלוח מיקום לאשתי וזהו, ואז נותק הקשר".
3 צפייה בגלריה
ניני וגיא עשור האבא והאח של ההרוגים בשיטפון בנגב
ניני וגיא עשור האבא והאח של ההרוגים בשיטפון בנגב
ניני וגיא עשור האבא והאח של ההרוגים בשיטפון בנגב
(צילום: אביהו שפירא)

חצי יממה לאחר ניתוק הקשר, שאירע בסביבות השעה 18:00 בערב, חולצה בחיים ובמצב טוב שי דהאן, בת זוגו של מעיין שהייתה גם היא ברכב. "כשמצאו את שי זה נתן לנו תקווה, אבל ככל שהשעות עברו הבנו שזה הולך ומסתבך. זו אחת הבשורות הנוראיות", אמר האב ניני. "קמנו לבוקר ראשון זוועתי. לאבד שני ילדים מדהימים שכל החיים לפניהם, שני פרחים שכל החיים אתה מטפח ומגדל אותם ואוהב אותם".
"בתוך כל הכאוס הזה היה לנו גם נס, גם גיא היה צריך להיות איתם באוטו, בשנייה האחרונה הוא עבר לאוטו של ניני", אמרה טלי, אחותו של ניני. גיא עצמו, תלמיד בכיתה ה', סיפר על האחים שאיבד באסון: "מעיין, אין מה לומר עליו, הוא כמו מודל לחיקוי שלי. סהר גם, האחות הכי הכי טובה בעולם".
לדברי גורם מומחה מיחידות החילוץ, החיפושים אחר שני הנעדרים היו מורכבים וקשים אף יותר מהחיפושים אחרי נספי אסון נחל צפית. מאחר שתוואי הנחל אכזב - כלומר נחל הזורם בחורף בלבד שמוזן בעיקר ממי גשמים או ממעיינות עונתיים - כעת חלקים נרחבים ממנו יבשים, והחיפושים התנהלו גם רגלית וגם בסיוע רחפנים וכלי טיס משטרתיים וצבאיים.
נחל ציחור מתחבר עם נחל פארן, שם כאמור נמצאו הגופות. נחל פארן נשטף גם הוא אמש והעסיק את יחידת 669 של חיל האוויר, יחידות החילוץ וכיבוי האש בחילוצים מורכבים, כשרוחב השטיפה הגיע בחלק מהמקומות ליותר מ-120 מטר. "זה אירוע טופוגרפי מורכב", אמר הגורם.