בשיתוף בנק מסד
חופשה משפחתית בארץ או בחו"ל מהווה הוצאה כבדה לכל משפחה, והיא הולכת וגדלה ככל שיש יותר ילדים. אז איך אפשר לצאת לחופשה שכל כך ציפיתם לה בלי שהיא תהפוך לנטל כלכלי כבד? לפניכם כמה טיפים ותובנות שיכולים לחסוך לכם המון כסף.
4 צפייה בגלריה
חופשה משפחתית: כך תעשו את זה נכון לכולם
חופשה משפחתית: כך תעשו את זה נכון לכולם
ליהנות מהחופשה המשפחתית בלי לחשוש ממצב חשבון הבנק
(צילום: shutterstock)
"העולם סביבנו לא מפסיק להשתנות, להתפתח ולהפתיע, אבל בתוך כל אלו יש דברים קבועים שלעולם לא משתנים: מצה בפסח, סופגנייה בחנוכה וחופשה משפחתית ביולי־אוגוסט ובחגי תשרי. המועדים האלה קשיחים במיוחד כשמדובר בעובדי ההוראה – המורות והמורים, הגננות והגננים, שזוהי החופשה המרוכזת המשמעותית שלהם. מדובר במועדים המבוקשים ביותר ברוב היעדים בארץ ובחו"ל, והמחירים בהתאם. לכן צריך לתכנן את החופשה גם מההיבט הכלכלי", אומרת ענבר אלוני, מנהלת חווית לקוח בבנק מסד, המתמחה בשירות לקוחות ממגזר ההוראה.
4 צפייה בגלריה
טיול משפחתי בדובאי
טיול משפחתי בדובאי
טיול משפחתי בדובאי
(צילום: Shutterstock)
"תכנון מוקדם של החופשה כמה חודשים לפני הטיול עצמו, כולל הזמנות מראש עם יכולת ביטול של הטיסה, המלונות, ההעברות או הרכב השכור, יאפשר כנראה להשיג מחירים טובים יותר ברוב התחומים. כך תוכלו לחסוך אלפי שקלים לעומת הזמנה ברגע האחרון, סמוך למועד הטיול", ממשיכה אלוני.
"יתרון נוסף של חופשה מתוכננת מראש הוא שזה מאפשר להיערך כלכלית טוב יותר: כך תוכלו לצבור כספים באמצעות תוכנית חיסכון, שאליה תפקידו כספים לאורך כל השנה. אם תעשו זאת נכון, תוכלו להגיע למועד החופשה עם סכום נאה, ללא צורך לקחת הלוואה או להיכנס למינוס", היא מסבירה.
"את החיסכון", מדגישה אלוני, "מומלץ לבצע בחשבון במטבע הנדרש, שקלים או מט"ח, כך שכבר תהיו מוכנים עם מטבע הרלוונטי לקראת הטיול ופשוט תמשכו אותו ברגע האחרון מהבנק או מהכספומט לפני הטיסה".
ענבר אלוני, בנק מסדענבר אלוני, מנהלת חווית לקוח, בנק מסדצילום: באדיבות בנק מסד
טיפ נוסף שהיא מעניקה: "כלי חשוב נוסף הוא הגדרת תקציב לטיול – שממנו לא חורגים. חישוב התקציב יתבצע לאחר שנדע מהן העלויות של 'הוצאות העוגן' בטיול, כדוגמת טיסה, ביטוח, לינה, תחבורה, אוכל ואתרי התיירות למיניהם. להוצאות אלה נוסיף מסעדות, בילויים וקניות בהתאם למסגרת התקציב האפשרי, ולא נשכח להוסיף עוד סכום מסוים לחריגה, כי אחרי הכל מגיע לנו למקסם את החופשה. תכננו מראש כמה כסף אתם יכולים להרשות לעצמכם להוציא והקצו סכום יומי לבזבוזים לכל אחד מבני המשפחה".
כבר הגעתם לחו"ל? "כדי להימנע מהצורך להסתובב עם כל המזומנים עליכם מומלץ להצטייד בכרטיס אשראי בינלאומי (אפילו שני כרטיסים ליתר ביטחון) ולהשתמש בהם בקניות, במלונות, במסעדות והיכן שרק אפשר. מרבית המקומות שאליהם תגיעו מקבלים כרטיסי אשראי. כן כדאי לא לשכוח לחבר את כרטיס האשראי הבנקאי לאחת מאפליקציות התשלומים, אפל פיי או גוגל פיי, לתשלום בטוח בנוחות מרבית", אומרת אלוני.
4 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)
ולמרות ההמלצה להשתמש עד כמה שאפשר בכרטיס האשראי, חייבם גם מזומנים. לדבריה, "לחופשות בחו"ל מומלץ לצאת מהארץ כשבידיכם חלק מתקציב הטיול במטבע המקומי, או לכל הפחות בדולרים או אירו. כך תוכלו להתאקלם בנחת ולמצוא מקומות שבהם אפשר להחליף כספים בשער טוב, ובלי לחץ".
עד עכשיו היינו בתסריט האופטימלי. אולם מה אם מדובר בחופשה שעליה החלטנו די ברגע האחרון ולא נערכנו אליה מראש כלכלית? "אם לא חסכתם לפני, ניתן לקבל הלוואה למימון החופשה", אומרת אלוני, "הלוואה זאת דרך עדיפה מאשר להכניס את החשבון למינוס, שם לרוב הריבית גבוהה יותר. כדאי לדעת שיש הלוואות ייחודיות לתקופה זו בשנה, ושווה לברר מה הן. כמובן שכיום, בעידן הדיגיטל, ניתן לקחת הלוואה באופן מקוון באמצעות האפליקציה או באתר הבנק בקלות ובנוחות". וכמו שאנחנו שומעים לא מעט ברדיו: מתן האשראי כפוף לשיקול דעת הסניף. אי עמידה בפירעון ההלוואה עלולה לגרור חיוב בריבית פיגורים והליכי הוצאה לפועל.
4 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)
אלוני מסכמת: "אנחנו בבנק מודעים לכך שלצד ההוצאה הכספית המתוכננת של הטיול הנכסף, חודשי הקיץ מאופיינים בהוצאות מרובות נוספות. אנחנו רואים כל שנה גידול משמעותי בהוצאות עבור קייטנות ובילויים. לכן, היערכות מראש עם חיסכון, או לחלופין לקיחת הלוואה עם החזר חודשי שבאמת מותאם לתזרים המזומנים המשפחתי, אלה צעדים שיכולים לסייע מאוד במימון הוצאות אלו, תוך שליטה מלאה על התקציב המשפחתי".
אז רגע לפני היציאה לחופשה, כל מה שנותר לנו הוא להזכיר לכם לארוז לבד, להגיע מוקדם לשדה התעופה כי התורים מאוד ארוכים, ולאחל לכם קיץ נעים ומהנה.
בשיתוף בנק מסד
פורסם לראשונה: 08:00, 28.06.22