בשיתוף הסתדרות המורים ובנק מסד
תחרות "המורה של המדינה" יוצאת לדרך זו הפעם ה-13. וכמו בשנתיים האחרונות, עדיין מרחפת מעל ראש כולנו מגפת הקורונה, מגפה ששינתה כל כך הרבה דברים בתפיסה שלנו את מערכת החינוך ואת תפקיד המורים.
אבל דבר אחד שום מגפה עולמית, ממושכת ככל שתהיה, לא יכולה לשנות: את התפקיד המהותי, החשוב, האקוטי אפילו, של המורים בחיי הילדים שלנו. אולי אפילו להיפך – היא חידדה אותו.
תחרות "המורה של המדינה", הנערכת בשיתוף הסתדרות המורים, בנק מסד, "ידיעות אחרונות" ו-ynet, היא פרויקט חברתי שנועד לתת במה לעבודתם של אנשי חינוך מצטיינים, מעוררי השראה ויוצאי דופן.‬‬‬
4 צפייה בגלריה
המורה של המדינה
המורה של המדינה
(צילום: shutterstock)
המורים שלנו כולם ראויים להערכה ולהכרה במאמצים ובעבודת הקודש שהם עושים, אבל אנחנו מחפשים את אלה שהתבלטו מעל כולם, אלה שנתנו הכול - ואז עוד קצת. לכן אנחנו מזמינים אתכם לספר לנו בדיוק על המורים האלה.
כמו בשנים האחרונות, גם השנה נקיים את המסלול למורים חדשים, המיועד עבור מורים הנמצאים שלוש שנים ומטה במערכת החינוך, ומתוכו ייבחר מורה אחד שיוכתר כ"מורה מבטיח".
4 צפייה בגלריה
המורה של המדינה
המורה של המדינה
(צילום: shutterstock)
מבין 180 המורים שעלו עד היום לשלב הגמר, זכו 74 בתואר המכובד "המורה של המדינה". בפעם הבאה זה יכול להיות המורה האהוב שלכם. כל מה שאתם צריכים לעשות זה להמליץ עליו בעזרת טופס ההרשמה.
תהליך המיון וסינון המועמדים ייעשה בכמה שלבים. לאחר שייבחרו 15 המועמדים הסופיים, תראיין אותם ועדה ציבורית משורה של אישים בכירים בתחומי החינוך, החברה, התעשייה והכלכלה ותבחר מביניהם את ששת המורים שיזכו בתחרות.
תהליך הבחירה על כל שלביו ייעשה בכלים מקצועיים בלבד, ובשום מקרה לא לפי כמות הטפסים שיישלחו עבוד מועמד מסוים.
מזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן דויד: "עובדי ההוראה הם חוד החנית של מערכת החינוך. העבודה הקשה שהם עושים קובעת במידה רבה את איכותו של דור העתיד ומכאן גם את חוסנה של החברה הישראלית.
4 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)
"העבודה החשובה של עובדי ההוראה לא תמיד זוכה להערכה שהיא ראויה לה. מכאן נגזרת חשיבותו של פרויקט "המורה של המדינה". הפרויקט משקף לציבור את הזיקה בין עבודת עובדי ההוראה, שנראית לפעמים לחלקים בציבור כמובנת מאליה, לבין דור העתיד וחוסנה של מדינת ישראל".
חברי הוועדה הציבורית השנה הם: רא"ל (מיל) גבי אשכנזי לשעבר הרמטכ"ל ושר החוץ, מרים פרץ, אשת חינוך, כלת פרס ישראל ואמם של סגן אוריאל ורס"ן אלירז פרץ שנפלו בהגנה על המולדת, פרופ' יולי תמיר, נשיאת המכללה האקדמית בית ברל ושרת החינוך לשעבר, פרופ' עליאן אלקרינאוי, המחלקה לעבודה סוציאלית אונ' בן גוריון, יעל ארד, יו"ר הוועד האולימפי בישראל וזוכת מדליית הכסף האולימפית, ברצלונה 92', עדינה בר שלום, מייסדת המכללה החרדית בירושלים ובתו של הרב עובדיה יוסף, גנט דסה יאייך, מנכ"לית עמותת "עולים ביחד", דובי אייכנוולד, מנכ"ל הוצאת ידיעות ספרים, סמדר שיר, סופרת ועיתונאית, גבי טייטל, מנכ"ל בנק מסד, אלון פוטרמן, מנכ"ל תלמ"א וטובה דורפמן, מנכ"לית קרן שטיינהרט.
15 המורים שיגיעו לגמר יקבלו תעודת הוקרה ומחשב נייד אישי מתנת בנק מסד. ששת המורים הזוכים שיוכרזו בטקס חגיגי שישודר בשידור חי מאולפן ynet, ייצאו למסע חוויתי יוקרתי של חמישה ימים אל לב החברה הישראלית ומפעלי החינוך הייחודיים שלה, כולל אירוח מלא מתנת תלמ"א, תוכנית לאומית למצוינות באנגלית.
4 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)

כך תמליצו על המורה שלכם

מי יכול להשתתף בתחרות?
בתחרות יכול להשתתף כל מורה ואיש חינוך פעיל (כולל מי שנמצא בשנת שבתון) שמלמד בבית ספר יסודי או על־יסודי בהוראה, ותרם תרומה יוצאת דופן במסגרת פעילותו החינוכית. בנוסף, אנחנו מקיימים מסלול תחרות מיוחד למורים הנמצאים במערכת עד שלוש שנים בלבד בשם "המורה המבטיח של המדינה".
מי יכול להמליץ?
תלמידים (בעבר או בהווה), הורים, מורים ומנהלים מוזמנים להציע מועמדים לתחרות. ניתן להמליץ שוב על מורים שהמליצו עליהם בשנים קודמות ולא זכו.
איך ממליצים?
היכנסו לאתר התחרות ב-ynet, מלאו את טופס ההמלצה וספרו לנו מי המורה שראוי לדעתכם לזכות בפרס הצטיינות ובהכרה ציבורית – ואולי הוא. היא ת/יזכה להיות בין ששת המורים המצטיינים שייבחרו על ידי ועדה של אישי ציבור מובילים.
לאן לפנות לקבלת עזרה במידת הצורך?
ניתן לפנות אלינו בדואר אלקטרוני לכתובת hamore@yedioth.co.il ‬‬‬‬
עד מתי ניתן להגיש מועמדות?
ניתן להגיש מועמדות עד 14 באפריל 2022. התחרות מערכת בכפוף לתקנון הנמצא במשרדי "ידיעות אחרונות".
בשיתוף הסתדרות המורים ובנק מסד