בראש האתר של "שמחות", הוצאה לאור של מוצרי יהדות ותוכן יהודי לכלל ישראל, כתוב: "תמכו בעסק 'עושה מילואים'. דן, המנכ"ל, חזר משירות מבצעי בדרום". דן גולדברגר (40) מירושלים, נשוי ואב לחמישה (התינוקת הצעירה, אוֹרִי, נולדה במהלך המלחמה), חזר לעבודה רק לפני כחודש, בתום 140 ימי מילואים רצופים כרס"ן במיל' וסמג"ד בגדוד יחס"ם של חטיבה 4. "'שמחות' הוא עסק משפחתי, שאבי, דוד, הקים לפני 38 שנה", מספר גולדברגר. "אנחנו מפיקים ומשווקים סידורים, תהילים וספרי קודש, ובזמן הזה גם הגדות לפסח".
ב־7 באוקטובר בבוקר הוא היה חתן תורה ועשה דרכו עם אחד מבניו לבית הכנסת. בצהריים כבר התגייס. "נפרדתי מאשתי ומילדיי", הוא מספר, "אספתי חיילים בדרך והגענו לצפון. לאחר שירות של שלושה שבועות בצפון הגענו לחאן יונס, ושם נשארתי עד אמצע פברואר".
1 צפייה בגלריה
דן גולדברגר
דן גולדברגר
דן גולדברגר. "מנסים להחזיר את העסק למה שהיה לפני המלחמה"
מי שהחזיק את העסק היה אביו, כבן 80, ששישה מילדיו ושישה מנכדיו משרתים בצבא. "מאז שחזרתי, אנחנו מנסים להחזיר את העסק למה שהיה לפני המלחמה", אומר גולדברגר. "אני מקווה שלקראת פסח, ובכלל, ירכשו באמצעות האתר את המוצרים שלנו. החזון שלנו הוא שלכל בית יהודי ייכנס תוכן יהודי בעיצוב נאה ומיוחד ובאיכות טובה. אנחנו מדפיסים ומייצרים את כל הסחורה שלנו בישראל ועובדים עם עמותות שתורמות לקהילה".