בשיתוף הסתדרות המורים ובנק מסד
משרד החינוך אישר תיכון ראשון מסוגו בישראל: תיכון לרפואה דיגיטלית. הוא יוקם בתוך מוסד אקדמי, ובסיומו בוגריו יזכו לתואר אקדמי מדעי טכנולוגי ולאפשרות להפוך לרופאים מיד עם סיום הצבא, בסביבות גיל ‭.22 ‬
התיכון יפעל כתיכון עירוני על אזורי, יוקם על ידי עיריית חולון ו-‭HIT‬ מכון טכנולוגי חולון ובו ילמדו תלמידים מכיתות ט'-י"ב. תלמידי התיכון ילמדו במקביל ללימודי הבגרות גם תואר ראשון בטכנולוגיות דיגיטליות ברפואה, תואר חדשני וייחודי הנלמד ב-‭HIT‬ משנת ‭ .2020‬ שכר הלימוד לשנה יעמוד על ‭ 11,000‬ שקלים לתלמיד למימון התואר האקדמי.
מלאו את טופס ההמלצה וספרו לנו מי המורה שראוי לתואר "המורה של המדינה"
עד היום היו קיימות תוכניות אקדמיות שאיפשרו לתלמידי תיכון ללמוד לתואר ראשון עוד במסגרת לימודיהם בתיכון, אולם תכניות אלה התקיימו לאחר סיום יום לימודים בבית הספר. התיכון החדש יהיה בית הספר הראשון בישראל שיוקם בתוך מוסד אקדמי, ובו ילמדו את המקצועות לבגרות בבוקר ולאחר מכן את קורסי התואר האקדמי בכיתות ייעודיות.
את הקמת התיכון מוביל ד"ר רפאל ברכאן, סגן הנשיא לחדשנות, יזמות ובינלאומיות במכון טכנולוגי חולון. "מדובר בצורך לאומי ממדרגה ראשונה. אנחנו זורעים את הזרעים שמהם יוכשרו דורות הרופאים והחוקרים הבאים של מערכת הבריאות הישראלית. אלו רופאים שמבינים היטב בטכנולוגיות מידע רפואיות לצד יכולות קליניות ותקשורת בין-אישית בעידן הדיגיטלי. המטרה שלנו היא יצירת מאגר של בוגרים שיזינו את מערכות הבריאות בצבא, בבתי החולים וברפואת הקהילה", אמר ד"ר ברכאן.
לדבריו התכנית מתאימה לנערות ונערים המתעניינים ברפואה ובטכנולוגיה ואשר יודעים ירצו לעסוק בהן בעתיד. "למידת תואר שכזה אינה משימה פשוטה, בוודאי במקביל ללימודים התיכוניים. התלמידים יצטרכו להפנים שמדובר בלמידה אתגרית וממושכת. אנחנו נערוך מפגשי אוריינטציה והכנה כדי לתאם את הציפיות של התלמידים וההורים", הדגיש.
מלאו את טופס ההמלצה וספרו לנו מי המורה שראוי לתואר "המורה של המדינה"
פרופ' אדוארד יעקובוב, נשיא ‭ HIT‬ מכון טכנולוגי חולון, אמר כי התלמידים ילמדו בין היתר בינה מלאכותית ומדעי הנתונים. מוטי ששון, ראש עיריית חולון, אמר כי העיר מובילה תפיסה של מצוינות ושל חדשנות חינוכית. לדבריו, בהיותו על אזורי יוכלו להתקבל תלמידים סקרנים מכל היישובים שסמוכים לחולון עד נתניה בצפון. דווקא בימים אלה של קיטוב ושסעים, המסלול שמובילה המורה ניקול גיל חן, המשלב דתיים וחילונים בחטיבת הביניים כרמים "עתיד" בבנימינה, מקבל משמעות מיוחדת.

כך תצביעו למורים של המדינה

מי יכול להשתתף בתחרות?
בתחרות יכול להשתתף כל מורה ואיש חינוך פעיל (כולל מי שנמצא בשנת שבתון) שמלמד בבית ספר יסודי או על-יסודי בהוראה, ותרם תרומה יוצאת דופן במסגרת פעילותו החינוכית. בנוסף, אנחנו מקיימים מסלול תחרות מיוחד למורים הנמצאים במערכת עד שלוש שנים בלבד בשם "המורה המבטיח של המדינה".
מי יכול להמליץ?
תלמידים (בעבר או בהווה), הורים, מורים ומנהלים מוזמנים להציע מועמדים לתחרות. ניתן להמליץ שוב על מורים שהמליצו עליהם בשנים קודמות ולא זכו.
איך ממליצים?
מלאו את טופס ההמלצה וספרו לנו מי המורה שראוי לדעתכם לזכות בפרס הצטיינות ובהכרה ציבורית – ואולי הוא יזכה להיות אחד מששת המורים המצטיינים שייבחרו על ידי ועדה של אישי ציבור מובילים.
לאן לפנות לקבלת עזרה במידת הצורך?
ניתן לפנות אלינו בדואר אלקטרוני לכתובת hamore@yedioth.co.il
עד מתי ניתן להגיש מועמדות?
ניתן להגיש מועמדות עד 19 במרץ 2023. התחרות מערכת בכפוף לתקנון הנמצא במשרדי "ידיעות אחרונות".
הכתבה פורסמה ב"ידיעות אחרונות"
בשיתוף הסתדרות המורים ובנק מסד