בשיתוף מפעל הפיס ועמותת שווים
החגים הסתיימו, כולם חוזרים לשגרה, ואל פרויקט "שווים בתעסוקה" – שיתוף פעולה של קבוצת "ידיעות אחרונות", מפעל הפיס ועמותת "שווים" שנועד לחולל מהפכה חברתית־תעסוקתית בישראל ולהעלות דרמטית את מספר האנשים עם מוגבלויות שנמצאים במעגל התעסוקה – הצטרפו שלל מעסיקים חדשים.
אחת מאותם גופים היא חברת הטכנולוגיה ארמיס סקיוריטי, שמודיעה על צעד דרמטי. "יש בארמיס עשרות משרות פתוחות, רובן טכנולוגיות", אומרת יעל קוך ורשבסקי, מנהלת HR גלובלית בארמיס סקיוריטי, "כלל המשרות פתוחות עבור כל אדם בעל ניסיון או כישורים רלוונטיים, אך ארמיס תיתן עדיפות בכל משרה לבעלי מוגבלויות שיתמודדו מול מועמדים בעלי נתונים דומים. אנו מודים על ההזדמנות להירתם לפרויקט החשוב הזה – מהלך מבורך אשר יתרום לחברה, למדינה ולמגזר העסקי – וקוראים לחברות נוספות להצטרף אליו". משרדי החברה בתל־אביב, למותר לציין, נגישים לבעלי מוגבלויות.
2 צפייה בגלריה
אנשים עם מוגבלות תעסוקה עבודה חירשות כסא גלגלים כיסא גלגלים
אנשים עם מוגבלות תעסוקה עבודה חירשות כסא גלגלים כיסא גלגלים
אנשים עם מוגבלות תעסוקה עבודה חירשות כסא גלגלים כיסא גלגלים
(צילום: shutterstock)

משרה לדוגמה: מפתח פול סטאק, עם לפחות שלוש שנות ניסיון בפיתוח אלפיקציות ווב מורכבות וניסיון בפיתוח בריאקט או אנגולר. בארמיס פתחו מייל מיוחד עבור אנשים עם מוגבלויות שמעוניינים להתמודד על משרה זאת ועל שאר העמדות בחברה: armis.FullStack@applynow.io
דוגמאות למעסיקים נוספים שהקצו משרות לאנשים עם מוגבלויות: במוזיאון ישראל מחפשים סדרן עם 12 שנות לימוד, שליטה מלאה בשפה העברית, יכולת דיבור והבנה בשפה האנגלית ותודעת שירות גבוהה. העבודה במשמרות. עדיפות ליוצאי יחידות קרביות. קורות חיים יש לשלוח אל meirav@imj.org.il.
"השפלה שירותי אמבולנסים", חברה שמספקת שירותי אמבולנסים ועזרה לוגיסטית בסידורי קבורה למשפחות של נפטרים, מחפשת עובדים למוקד מידע ותיאומים. מיקום: כפר־סבא. דרישות סף: דיבור ברור, יכולת הקלדה, יחסי אנוש מצוינים ותודעת שירות גבוהה. העובדים יועסקו במשרה מלאה. לשליחת קורות חיים: ilanit@carephone.com.
הלב"ץ ברוך בע"מ, חנות כלי בית, מוצרי בניין ו־DYI בחדרה, מחפשת קופאים, אנשי מכירות, עובדי מזכירות ועובד "תותח" בהנהלת חשבונות. דרישות סף: תודעת שירות גבוהה, מוכנות להתחייב (מדובר במשרה מלאה, אך בחלק מהמקרים ניתן גם לעבוד במשרה חלקית). מייל: doron@helbitz.co.il.
עסקים אלה מצטרפים לבזק אונליין, שמעוניינת לקלוט עשרות עובדים עם מוגבלויות למוקדים הטלפוניים של החברה בבאר־שבע, קריית־מלאכי ובני־ברק למייל: ‭gius4@bezeqonline.co.il‬; חברת "תקשוב", שמפעילה את מרכזי שירות הלקוחות של שלל חברות גדולות במשק, מחפשת מאות עובדים עם מוגבלויות למשרות בכל הארץ - פניות בטלפון ‭ ;*9802‬חברת המחקרים "אסקריא" מחשפת סוקרים טלפוניים בעלי היכרות עם המגזר החרדי, ידע טכנולוגי ואנגלית בסיסית - לפרטים: ‭ ;rivkiwe@askaria.co.il‬"החברה לשוויון סביבתי", מפעל למחזור מנועים חשמליים בג'וליס, מחפש עשרות עובדים מכל המגזרים – ערבים, יהודים ודרוזים - לפרטים: ‭ .eyad@lemaan.org.il
מעבר למשרות, יש גם שני קורסי הכשרה ברשת המלונות פתאל, ולמי שיסיים אותם בהצלחה מובטחת עבודה ברשת: אחד בתחום הבישול והשני בתחום המכירות והשירות. לקורס המכירות והשירות, שבוגריו יעבדו בתחומים כמו אופרציה של תיירות נכנסת, הזמנות עסקים, שירות ודיגיטל, מכירות ועוד, מוזמנים בעלי 12 שנות לימוד עם כושר ביטוי ברמה גבוהה ותודעת שירות מצוינת. יתרון לבעלי ניסיון בתחומי התיירות, השירות והמכירות עם אנגלית טובה. למסלול "יסודות הבישול" מוזמנים בעלי 10 שנות לימוד עם אהבה לתחום. הקורס ישלב לימודים תיאורטיים והתמחות מעשית - להרשמה:‭ .ShahafGa@fattal.co.il
2 צפייה בגלריה
טור תרומות אביגדור יצחקי (יו"ר מפעל הפיס)
טור תרומות אביגדור יצחקי (יו"ר מפעל הפיס)
אביגדור יצחקי, יו"ר מפעל הפיס
(צילום: כפיר סיון)
ההיענות לפרויקט, אם כן, מחממת את הלב, אבל זו רק ההתחלה. "בגופים הציבוריים החובה היא שחמישה אחוז מהעובדים יהיו עם מוגבלויות, והמטרה שלנו היא שהסטנדרט הזה יתקיים במשק כולו", אומר אביגדור יצחקי, יו"ר מפעל הפיס, "נכון, זה קשה, אבל ברגע שתהיה מודעות – תהיה בזה גאווה גדולה לפירמה, לבית הקפה, לחנות הספרים, לחנות השמלות וכו'. צריך להבין שאנשים עם מוגבלויות הם אנשים כמונו לכל דבר ועניין, ואני בטוח שעם הזמן ועם החשיפה לנושא כל העולם יפרגן לזה ויקבל אותם".
בשיתוף מפעל הפיס ועמותת שווים