מדור לדור - נלחמים יחד על האמת: לקראת יום השואה הבינלאומי שיחול ביום שבת הקרוב (27 בינואר), ועל רקע התופעה המדאיגה שתופסת תאוצה של הכחשת זוועות טבח 7 באוקטובר - ארגון CyberWell ומטה ההסברה האזרחי חברו לטובת קמפיין הסברה חדש בהשתתפותם של איתן יהלומי (בן 12), שנחטף מניר עוז, האחיות דפנה אליקים (בת 15) ואלה אליקים (בת 8) שנחטפו מנחל עוז, ושורד השואה אביגדור נוימן (בן 92).
בסרטון המרגש מעלים שני הארגונים את תופעת הכחשת אירועי 7 באוקטובר, ומשווים אותה להכחשת השואה. במהלך הסרטון הילדים שנחטפו צופים בסרטון בו יוצר תוכן מחו"ל טוען שישראל משקרת ושאירועי 7 באוקטובר לא התרחשו מעולם. שורד השואה, נוימן, מגיב לילדים ההמומים, ומדגיש כי "יש דברים שלא ניתן למחוק", תוך שהוא מצביע על המספר המקועקע על זרועו.
2 צפייה בגלריה
דפנה ואלה אליקים, איתן יהלומי ושורד השואה, אביגדור נוימן
דפנה ואלה אליקים, איתן יהלומי ושורד השואה, אביגדור נוימן
מימין לשמאל: איתן יהלומי, אביגדור נוימן, דפנה ואלה אליקים. נלחמים בהכחשת הזוועות
(צילום: ספיר מועלם)
העיתון "וושינגטון פוסט" דיווח השבוע (ראשון) על התופעה המדאיגה של הכחשת הטבח שביצע חמאס ב-7 באוקטובר. בעיתון נכתב כי למרות שלל ההוכחות שחמאס ביצע את הטבח - כולל חומרים שצילמו מחבלים שחדרו לישראל - הכחשת הטבח מתפשטת בעולם.
לפי ה"וושינגטון בפוסט" בשלב זה מספרם של "מכחישי הטבח" בארה"ב קטן אמנם, אך הוא הולך וגדל. חלק טוענים שצה"ל ביצע את הטבח כדי "להצדיק פלישה לעזה", ואחרים מאמינים שיש חטופים שנחטפו על-ידי ישראל. יש גם מי שבטוחים שארה"ב היא זו שעומדת מאחורי המתקפה.
"כבר מתחילת המלחמה, וביתר שאת ככל שהלחימה מתמשכת - אנחנו עדים ליותר ויותר קולות ברחבי העולם המנסים להכחיש את האסון הנורא שחווינו. בכל דור ודור קמים עלינו להשמידנו, ולצערי גם להכחיש את עברנו", אומר אליאב בטיטו, ראש מטה ההסברה האזרחי. "על העולם להכיר בעובדה שהכחשת אירועי 7 באוקטובר היא פעולה אנטישמית, ממש כמו הכחשת האסונות האחרים אותם עבר העם היהודי לאורך ההיסטוריה. אין יום מתאים מיום השואה הבינלאומי להעברת המסר החשוב הזה".
2 צפייה בגלריה
מטה ההסברה האזרחי וארגון CyberWell
מטה ההסברה האזרחי וארגון CyberWell
לעולם לא עוד. מתוך קמפיין ההסברה
(צילום: ספיר מועלם)
טל-אור כהן מונטמאיור, מנכ"לית CyberWell, מוסיפה כי "הקמפיין הנוכחי ממחיש את סוג השיח האנטישמי החדש ביותר שממשיך לצבור תאוצה ברשתות החברתיות - הכחשת האירועים של טבח 7 באוקטובר. כארגון שהשיק את הפלטפורמה הפתוחה הראשונה לניטור אנטישמיות ברשתות החברתיות, אנחנו קוראים לאותן רשתות לעדכן את כללי הקהילה שלהם, ולטפל בתוכן שמכחיש את אירועי הזוועות כפי שהמדיניות שלהם מכתיבה - לטפל ולהסיר תוכן המכחיש ומעוות את זיכרון השואה.
"יחד עם זאת, היה לנו חשוב להבהיר את המסר הזה מעבר לפעילות המקצועית והדוחות שלנו, ולחדד באופן ברור כי הכחשת אירועים אלימים מכוונים נגד יהודיים הוא קידום שנאת יהודים".