בשיתוף המכון למחשבה ישראלית
מהו מצבה של ישראל ביחס למדינות העולם? כיצד מתבטאת העוצמה הצבאית של ישראל אל מול עוצמתה המדינית ואיך נראית תמונת המצב המשטרית והדמוקרטית? בוועידת "מצבה של ישראל 2024" של המכון למחשבה ישראלית שמתקיימת כעת ומועברת בשידור חי ב-ynet , עוסקים בנושאים הבוערים הללו - במיוחד על רקע המלחמה שמתנהלת בדרום ובצפון.
במהלך הועידה יוצגו למאות המשתתפים ממצאים ומסקנות מ"דוח מצבה של ישראל 2024", מחקר עומק שנערך מטעם המכון, ויתקיימו פאנלים בהם ישתתפו אישים בכירים מתחומים העוסקים בתחומים אלו ובהם עמיתים בכירים במכון. "ממצאי הדוח אמורים לטלטל כל אזרח ואזרחית שחרדים לגורלה של מדינת ישראל", מדגיש ראש המכון, פרופ' אבנר בן-זקן, שמתייחס לנתונים העגומים שמצביעים על כך שישראל נסוגה במדדים בינלאומיים מרכזיים לתחתית דירוג מדינות ה-OECD, ובמקרים מסוימים אף לרשימת המדינות הלא מתקדמות בעולם. "הנתונים מלמדים על תפקודה הלקוי - במרבית התחומים והפרמטרים - של המדינה ועל האיום הנשקף מהם על עצם קיומה כמדינה, אם המגמות העולות מהדוח תמשכנה", הוא מוסיף.
אז מה קורה בוועידה, ומי משתתפים בה?
בפאנל הראשון בשעה 18:00 ראש המכון, פרופ' אבנר בן-זקן, יציג את נתוני הדו"ח וידגים את מצבה של ישראל ביחס למדדים.
לאחר מכן, בשעה 18:20 יתקיים פאנל שיעסוק בעוצמה צבאית והמדינית ובו ייקחו חלק פרופ' שלמה בן-עמי (לשעבר שר החוץ), אלוף במיל' אורי שגיא (לשעבר ראש אמ"ן) וד"ר דורון אביטל (לשעבר ח"כ ומפקד סיירת מטכ"ל).
בשעה 19:00 יתקיים פאנל שכותרתו: "תמונת מצב משטרית דמוקרטית" ובו ייקחו חלק פרופ' אווה אילוז, פרופ' מוחמד ותד, פרופ' תמר הוסטובסקי ברנדס ומר מרדכי כהן, עמיתי המכון הבכירים.
הועידה תסתיים בטקס חגיגי בשעה 20:00 שבו יוענקו פרסים מטעם המכון לעבודות, ספרים וסרטים ששמים את הישראליות במרכז יצירתם.
בשיתוף המכון למחשבה ישראלית
פורסם לראשונה: 16:38, 08.05.24