3 צפייה בגלריה
אבי נשר
אבי נשר
אבי נשר
(צילום: מוטי קמחי)
מי שהצליח לכבוש את הקולנוע גם בימי מגפת הקורונה עם סרטו "תמונת הניצחון", הבמאי אבי נשר, יהיה אחד משורה של אורחים מרתקים בוועידת הדגל של קבוצת "ידיעות אחרונות", "האנשים של המדינה", המתקיימת מאז שנת 2018. כמו בכל שנה, גם ב-2022, בעוד שלושה שבועות מעכשיו, תיערך הוועידה בבנייני האומה בירושלים. את עמדת ההנחיה יאיישו השחקן המוכשר אביב אלוש והמגישה והשדרנית המובילה רותם ישראל.
אבי נשר, מאנשי המדינה השנה בתחום התרבות ומי שעומד מאחורי קלאסיקות הישראליות בלתי נשכחות כמו "הלהקה", "דיזינגוף 99", ו"סוף העולם שמאלה" יישב לריאיון שבו ידבר על הקולנוע הישראלי בפרט ועל הישראליות בכלל. "אין שגריר טוב בעולם כמו הקולנוע הישראלי", הוא אומר. "הקולנוע הישראלי שמשגשג במקומות רבים בעולם מציג את הפנים היפות ביותר של ישראל, בעצם קיומו. לא חייבים לעשות סרט ולנפנף בדגלי כחול ולבן כדי לדבר בשבחה של המדינה".
על סרטיו שעוסקים לאורך השנים בעיקר בנעורים, אומר נשר כי "אותי מעניין יותר המעיין מאשר הנחל. 'החבורה' זה מצב הצבירה הישראלי הייחודי. אם זה הקיבוץ, השכונה או המחלקה. ה'אנחנו' הישראלי מול ה'אני' הישראלי מאוד מרתק אותי. תמיד כשאני נוחת בארץ אני מתרגש. איך שמגיעים לנתב"ג יש בי התרגשות ואני שואל את עצמי למה, וזה בגלל שיש כאן מצב צבירה כל כך ייחודי של ה'אנחנו'".
3 צפייה בגלריה
אביב אלוש ורותם ישראל
אביב אלוש ורותם ישראל
מנחי הוועידה: אביב אלוש ורותם ישראל
(צילום: סלי בן אריה, טל שחר)
מה עוד צפוי בוועידה השנה? נשיא המדינה יצחק הרצוג, ראש הממשלה נפתלי בנט, שרים ובהם שרת החינוך יפעת שאשא ביטון ושרת הפנים איילת שקד, וח"כים ובהם מירי רגב מהליכוד ובצלאל סמוטריץ' יו"ר הציונות הדתית. עוד ישתתפו אשת החינוך וכלת פרס ישראל מרים פרץ, גדי צדקה, מנהל התיאטרון העברי ומנכ"ל תיאטרון הצפון; סילבן אדמס, איש עסקים ופילנטרופ, הפועל לחיזוק תדמית ישראל בעולם; אלון פוטרמן, מנכ"ל תוכנית החינוך הלאומית תלמ"א; ︎יפה בן דויד, מזכ"לית הסתדרות המורים; עו"ד רוית דום עיני, מנכ"לית רשת התיכונים של הרב תחומי עמל; יו"ר ההסתדרות, ארנון בר דוד ועוד.
ועידת "האנשים של המדינה" תתקיים ביום שני, ‭ 21‬במרץ, בבנייני האומה בירושלים, והיא תועבר בשידור ישיר ב-‭ynet‬ החל מהשעה ‭9:30‬ בבוקר.