3 צפייה בגלריה
חדיג'ה דסוקי, סטייליסטית פלאס סייז מיפו
חדיג'ה דסוקי, סטייליסטית פלאס סייז מיפו
ממנהלת פרויקטים באקדמיה למשפיענית רשת שעוסקת בדימוי גוף ומידות גדולות. חדיג'ה דסוקי מיפו
(צילום: איה פחר)
3 צפייה בגלריה
עבודות של חדיג'ה דסוקי שהתפרסמו בווג איטליה: מימין, בהשראת גמביט המלכה, משמאל הפקת אופנה אביבית
עבודות של חדיג'ה דסוקי שהתפרסמו בווג איטליה: מימין, בהשראת גמביט המלכה, משמאל הפקת אופנה אביבית
עבודות הסטיילינג של חדיג'ה דסוקי, כפי שהתפרסמו כבחירת העורכים במהדורת הדיגיטל של ווג איטליה. מימין: בהשראת סדרות הווינטג' של נטפליקס, בעיקר גמביט המלכה (צילום: הדר ברל. מעצבת: קארין וסיליוק BOOBA MACHO. דוגמנית: ז'אנט דויבוד ל Grace Midel Manegment. איפור: לנה אויסלנדר). משמאל: פרימוורה, הפקת אופנה רומנטית אחרי הסגר השלישי באיטליה. (צילום: הדר ברל. מעצבת: חן אדר, דוגמנית: שלי אוקולוב לסוכנות GNTX Models. איפור: לנה אויסלנדר)
(צילום: הדר ברל)
משפיענית הרשת חדיג'ה דסוקי מיפו, בת 31, נשואה לעלי ואם לחסון בן השבע, חששה בעבר שהסטיילינג שלה יתייג אותה כערביה, ויגביל את פעילותה לקהלים מצומצמים. חוסר הביטחון הזה נבע מהשינוי הגדול שעשתה בחייה, בגיל מאוחר יחסית: אחרי מסלול חיים שגרתי ומקובל - תואר במדעי המדינה, השתלבות בעבודה סולידית כמנהלת פרויקטים חברתיים באקדמיה, נישואים ולידה - הרגישה שהיא לא יכולה להתכחש יותר לאהבה המרכזית שלה: אופנה.
חופשת הלידה ב-2014 היתה מבחינתה ההזדמנות לנסות להגשים את החלום. בהתחלה ניסתה להשתלב בעבודה בענף האופנה, אך מהר מאוד החליטה ללמוד את התחום ברצינות, בצורה מקצועית, ונרשמה ללימודי סטיילינג במכללת שנקר. שם, נחשפה לעולם הפקות האופנה, הבינה שזה מה שהיא רוצה לעשות - והחלה לעסוק בזה. התגובות היו מעורבות. בסביבה הערבית ביפו העיסוק הזה נחשב חריג ולא מקובל, ועל כן התגובות היו מזלזלות ואפילו מופתעות וביקורתיות - כיצד היא העזה לעזוב עבודה משרדית טובה, בתחום שאותו למדה לתואר - רק כדי להלביש דוגמניות ולבחור בגדים. בחברה היהודית התגובות לבחירה המקצועית שלה היו ממוקדות יותר בסגנון. שם ניסו לכוון אותה לקהל מסוים, גם אם לא בכוונה תחילה, ולצמצם את פעילותה ל"סטייליסטית של ערבים". אם בעבר חדיג'ה חששה שהשימוש בנצנצים ופאייטים יתייג את הסטיילינג שלה כ"ערבי מדי". היום היא רואה בכך חלק הכרחי במכלול של צבעים והתאמה בין פריטים.

קאם און, ווג

אבל חדיג'ה רצתה להיות סטייליסטית של כולם, ולכן הסתערה על כל אפיק בו יכלה לפעול ולהפגין את כישוריה. לצד הפקות וייעוץ אישי, השקיעה מחשבה וחריצות רבה בחשבון האינסטגרם שלה, שם התפתחה סביבה קהילה של כ-18 אלף עוקבות מהארץ ומחו"ל, שאוהבות את הסגנון שלה וממתינות להמלצות ממנה. היא היתה מהערביות הראשונות שהפכו את העמוד לפלטפורמה לעיסוק יומיומי בסטיילינג, וככל שמעגל העוקבות שלה הלך וגדל - כך חדיג'ה ניצלה זאת כדי לעסוק יותר בדימוי גוף ובנשים במידות גדולות בתרבות הערבית. חדיג'ה לא מסתירה את הנתונים האישיים שלה: היא שוקלת 80 ק"ג ולובשת מידה 42.
התחזקות המעמד שלה ברשת איפשר לה להצטרף למגזין האופנה העצמאי Fashion Israel כעורכת, להיות מוזמנת להפקות מושקעות ולעבוד עם דוגמניות מובילות. היא מעידה כי יהודים רבים נחשפים לפעילות וליצירות של מעצבי אופנה ערבים רק בזכותה, וגם להפך. היא עבדה עם דוגמניות פלאס סייז בצרפת, עם סלבס מקומיים, עושה סטיילינג לתיאטרון ולטלוויזיה, ובמקביל עורכת סדנאות סטיילינג במסגרת "בתים חמים" לנערות במצוקה.
אם תשאלו אותה, לשיא המקצועי שלה עד כה היא הגיעה כאשר עורכי מהדורת הדיגיטל של ווג איטליה בחרו להציג שתי עבודות סטיילינג שלה במגזין. האחת, פרימוורה, היתה הפקת אופנה רומנטית שביטאה חלומות ותקווה בתקופה הקשה שחוותה איטליה בתחילת הקורונה. השנייה היתה הפקת אופנה בהשראת הסדרה גמביט המלכה. חדיג'ה מרגישה כי מאז שהעבודות שלה הוצגו בווג יותר אנשים נפתחו אל הסגנון שלה, ובחברה סביבה יותר אנשים החלו להכיר בתחום העיסוק שלה כלגיטימי ואפילו יוקרתי.

3 צפייה בגלריה
חדיג'ה דסוקי, סטייליסטית פלאס סייז מיפו, עם בנה, חסון
חדיג'ה דסוקי, סטייליסטית פלאס סייז מיפו, עם בנה, חסון
לא מסתפקת בהגדרות מצמצמות כמו "סטייליסטית של ערבים". חדיג'ה דסוקי עם בנה בן השבע, חסון
(צילום: איה פחר)

עוד יפואיות יפות: