בשיתוף הסתדרות המורים ובנק מסד
כל אחד מאיתנו מאחל לילדתו או ילדו את המורים המשקיעים ביותר, המעורבים ביותר, אלה שיתייחסו אליהם בכבוד ובאהבה כמעט כמוכם. כל אחד מאיתנו יודע עד כמה תפקיד המורה הוא מרכזי, שלא לומר קריטי, בעיצוב הדור הבא. כל אחד מאיתנו יכול להבין עד כמה המקצוע הזה יכול להיות שוחק אם הוא לא מתוגמל בהתאם, ולראיה מספר המורים שבוחרים לעזוב את המערכת.
כי המורות והמורים מישראל עובדים קודם כל ומעל לכל - מהלב. ו-50 המועמדים האחרונים של פרויקט "המורה של המדינה", המתקיים השנה בפעם ה־13 בשיתוף הסתדרות המורים, בנק מסד, "ידיעות אחרונות" ו-ynet, הם דוגמה ומופת בדיוק לזה ־ אנשי חינוך מצטיינים, מעוררי השראה ויוצאי דופן, כאלה שנותנים הכל - ואז עוד קצת.
"העבודה החשובה של עובדי ההוראה לא תמיד זוכה להערכה שהיא ראויה לה", אומרת מזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן דויד. "מכאן נגזרת חשיבותו של פרויקט 'המורה של המדינה'. הפרויקט משקף לציבור את הזיקה בין עבודת עובדי ההוראה, שנראית לפעמים לחלקים בציבור כמובנת מאליה, לבין דור העתיד וחוסנה של מדינת ישראל".
מאז החלה התחרות עלו לגמר שלה 180 מורים, 74 מתוכם הוכתרו בתואר המכובד "המורה של המדינה". בשנים האחרונות נוסף לפרויקט גם מסלול "המורה המבטיח", המיועד למורים הנמצאים במערכת שלוש שנים או פחות.
מעל ל-4,000 המלצות התקבלו השנה מתלמידים, מהורים, מבני משפחה ומעמיתים לעבודה, ומלאכת צוותי השופטים והמעריכים הייתה מורכבת. בעמל רב נבחרו מתוך שפע המורים המצטיינים אלו שחשבנו שהם המתאימים ביותר. אל השלב הכמעט סופי - שלב הראיונות פנים אל פנים - הגיעו 50המורים שלפניכם. את הראיונות עם המורים ערכו אנשי חינוך בגמלאות ועיתונאי "ידיעות אחרונות" ו־.ynet הם שמעו מהמורים הנרגשים את סיפוריהם האישיים והרחיבו על הדרך שבה הם רואים את תפקידם בהוראה.
קל היה לראות איך כל אחד ואחת פועל.ת מתוך תחושות שליחות ומסירות לתפקיד ומתוך אמונה עמוקה. המפגש עם הקבוצה המצוינת הזו היה מרגש וממלא בתקווה גם עבור המראיינים.
בעקבות הראיונות ייבחרו מבין 50 המורים 15 שיגיעו להיפגש עם חברי הוועדה הציבורית, הכוללת שורה של אישים בכירים בתחומי החינוך, החברה, התעשייה והכלכלה, ותבחר מביניהם את ששת המורים שיזכו בתחרות.

הכירו את 42 המורים במסלול המורים הוותיקים שעלו שלב:

3 צפייה בגלריה
(צילום: אביגיל עוזי)

הכירו את שמונה המורים במסלול המורים הצעירים שעלו שלב:

3 צפייה בגלריה
(צילום: אביגיל עוזי)
חברי הוועדה הציבורית השנה הם: רא"ל (מיל') גבי אשכנזי, לשעבר הרמטכ"ל ושר החוץ; מרים פרץ, אשת חינוך, כלת פרס ישראל ואמם של סגן אוריאל ורס"ן אלירז פרץ שנפלו בהגנה על המולדת; פרופ' יולי תמיר, נשיאת המכללה האקדמית בית ברל ושרת החינוך לשעבר; פרופ' עליאן אלקרינאוי, מהמחלקה לעבודה סוציאלית באוניברסיטת בן־גוריון; יעל ארד, יו"ר הוועד האולימפי בישראל וזוכת מדליית הכסף האולימפית, ברצלונה; '92 עדינה בר־שלום, מייסדת המכללה החרדית בירושלים ובתו של הרב עובדיה יוסף; גנט דסה יאייך, מנכ"לית עמותת "עולים ביחד"; דובי איכנולד, מנכ"ל הוצאת "ידיעות ספרים"; סמדר שיר, סופרת ועיתונאית; גבי טייטל, מנכ"ל בנק מסד; אלון פוטרמן, מנכ"ל "תלמ"א" (תוכנית לאומית למצוינות באנגלית); טובה דורפמן, מנכ"לית קרן שטיינהרט; וברנית גולן־יוסובש, לשעבר מנהלת בית ספר ומפקחת במשרד החינוך.
הזוכים יוכרזו ב-9 ביוני, בטקס חגיגי שישודר בשידור חי מאולפן ynet. כל 15 המועמדים שיגיעו לגמר יקבלו תעודת הערכה ומחשב נייד מתנת בנק מסד. שששת המורים והמורות הזוכים ייצאו, בנוסף, להשתלמות יוקרתית בארה"ב, מתנת תלמ"א.

בשיתוף הסתדרות המורים ובנק מסד