קצת יותר מחצי שנה חלפה מהיום שבו נותק הקשר עם איתמר שלזינגר (33), שנעלם בסוף חודש ספטמבר לאחר תאונת דרכים שבה היה מעורב בכפר עין חוד, במועצה האזורית חוף הכרמל - ולמשפחה אין עדיין קצה חוט לגבי בנם.
"תלינו שלטים בכל אזור חוף הכרמל, פרסמנו על אודות המקרה בתקשורת וברשתות החברתיות, התנהלו אינספור חיפושים אחריו, ולפני כחודשיים אפילו הצענו פרס כספי של 50 אלף שקל למי שיסייע לנו לאתר את איתמר, אבל אפילו טלפון אחד לא קיבלנו", אומרת בבכי האם, סימה. "אני בת 72, בעלי בן 80 עוד מעט, אנחנו אנשים לא בריאים, ואנחנו פשוט לא עומדים בזה יותר. אנו מתקשים לתפקד בתוך אי הוודאות המטלטל הזה".
2 צפייה בגלריה
החיפושים אחר איתמר שלזינגר
החיפושים אחר איתמר שלזינגר
משמאל: איתמר שלזינגר. מימין: החיפושים שהתנהלו אחריו במהלך חודש ספטמבר
(צילום: מאיר בן סירא)
לדברי האם, המלחמה שפרצה כמה שבועות לאחר היעלמותו של איתמר הקשתה על המשך החיפושים אחריו, בעיקר בשל העובדה שמרבית המתנדבים שסייעו להם גויסו למילואים. "עכשיו, כשהמלחמה נרגעה טיפה וחלק מהמילואימניקים שבו הביתה, החלטנו לפנות לאנשים טובים שינסו לסייע לנו לאתר את איתמר ולגייס מתנדבים נוספים שיעזרו בחיפושים".
לפני כשבועיים, בני המשפחה פרסמו מודעה שבה הם קוראים להצטרף ליומיים של חיפושים (16-15 באפריל, בין השעות 19:00-09:00) שיתמקדו באזור הכפר עין חוד, וכן באזורים מרוחקים יותר. "בינתיים פנו מעט מאוד מתנדבים, ואנחנו מתחננים לעזרה", מוסיפה האם.

"חוששים שמישהו כעס על התאונה, ופגע בו"

הוריו של איתמר מתגוררים בכפר סבא. איתמר, מתמודד נפש בתפקוד מלא, מתגורר בדירת חדר שכורה ברמת גן. "המחלה התחילה לו לפני שלוש שנים", סיפרה האם. "איתמר למד מערכות מידע באוניברסיטת בר אילן, עבד בחברת הייטק ואז התפרצה לו המחלה. הוא לקח כדורים, ולמרות ההתמודדות המורכבת עם המחלה, הוא היה אחראי, ניהל משק בית לבדו והקפיד לנהוג בזהירות".
את ערב ראש השנה בילה שלזינגר עם משפחתו, ואמר שלאחר החג ייסע "להתאוור מעט". ב-21 בספטמבר, בשעה 20:00 בערב, הוא הגיע עם מכוניתו אל הכפר עין חוד הסמוך ליישוב עין הוד. איש מבני המשפחה לא יודע מדוע הגיע לשם. "יכול להיות שהוא התבלבל בווייז וכתב עין חוד במקום עין הוד, כי רצה לטייל", אמרה האם.
בעת שנסע בכפר, הוא פגע בשלושה הולכי רגל ופצע אחד מהם באורח בינוני ושניים קל. מיד לאחר מכן, פגע בכמה מכוניות חונות ובשער הברזל הצהוב בכניסה לכפר, ונמלט. המכונית שלו נמצאה הפוכה ליד שער הכניסה. "אנחנו חוששים שאולי מישהו כעס על התאונה ופגע בו", היא מוסיפה.
כוחות גדולים של משטרה ומתנדבים, גם מהמועצה האזורית חוף הכרמל, פתחו בחיפושים אחריו כחשוד בתאונת "פגע וברח". תמונתו אף אף הופצה לפרסום בניסיון להיעזר בציבור באיתורו. החיפושים אחריו נמשכו במשך חודשים על ידי המשטרה, מתנדבים, יחידת הכלבנים ואחרים, אך עד היום, כאמור, איש אינו יודע מה עלה בגורלו.
2 צפייה בגלריה
החיפושים אחר איתמר שלזינגר
החיפושים אחר איתמר שלזינגר
חמ"ל שהוקם לטובת החיפושים זמן קצר לאחר היעלמותו של שלזינגר
(צילום: מאיר בן סירא)
בכתבה שפורסמה ב-ynet שבועיים לאחר היעלמותו של הבן, האב גדי אמר כי "אנחנו מבקשים מכל מי שיכול לסייע באיתורו. החרדה שלנו גדולה. האירוע התרחש בכפר מוסלמי, ואנחנו חרדים שאולי מישהו שכעס על התאונה פגע בו ברגע של איבוד עשתונות והעלים אותו. אנחנו מצפים גם מהשב"כ להיכנס לחקירה הזאת. לאן הבן שלנו נעלם?".
"איתמר הוא בחור רגיש ואחראי שאוהב את החיים. הוא לא היה בורח מבלי לקחת אחריות, והוא גם לא הטיפוס שיהיה הומלס. משהו קרה לו, זה ברור לנו", מוסיפה האם. "הוא בחור אינטיליגנט בצורה יוצאת דופן, תולעת ספרים וחובב מוזיקה ואחד כזה שתמיד מסייע ונותן מעצמו לאחרים. אנחנו אנשים רגילים ופשוטים, ולא מאמינים שנקלענו לסיטואציה הזאת. בבקשה עזרו לנו למצוא את הבן האהוב שלנו".
פרטים למעוניינים להצטרף לקבוצת החיפוש שתיערך ב-16-15 באפריל, בין השעות 19:00-09:00:
גובהו של איתמר הוא 1.70 מטר, מבנה גופו מוצק (לא שמן) וצבע שערו ג'ינג'י. לא ידוע מה לבש כשנעדר. כל היודע על דבר על מקום הימצאו, מתבקש להתקשר למוקד 100 של משטרת ישראל או לתחנת משטרת זיכרון יעקב בטלפון 04-6299444.