בשיתוף הסתדרות המורים ובנק מסד
מירי וסטרייך, מורה בישיבת אמי"ת כפר גנים בפתח-תקווה, מצליחה כל שנה מחדש לעשות דבר שכמעט אף אחד אחר אפילו לא מנסה: לסחוף את תלמידי המגמות הריאליות ללמוד גם ספרות ברמה של חמש יחידות.
3 צפייה בגלריה
מירי וסטרייך
מירי וסטרייך
מירי וסטרייך
(צילום: יובל חן)
מדי שנה ניגשים לבגרות מוגברת בספרות כ-2,000 תלמידים בישראל כולה, ומשנה לשנה המספר יורד. מרבית הנבחנים ברחבי המדינה הן בנות. המגמה של וסטרייך, לעומת זאת, מורכבת מבנים בלבד, שכולם תלמידים מצטיינים במגמה ריאלית.
ואם לא די בעצם הבחירה ללמוד ספרות, צריך לזכור שזו המגמה המוגברת הרביעית שלהם. כל התלמידים ניגשים לבגרות בהיקף של חמש יחידות בתורה שבעל פה, וכן בשניים מתוך המקצועות הריאליים: פיזיקה, מתמטיקה, סייבר, מדעי המחשב, ביולוגיה ועוד.
3 צפייה בגלריה
שיעור בסלון של מירי וסטרייך. "זכינו"
שיעור בסלון של מירי וסטרייך. "זכינו"
שיעור בסלון של מירי וסטרייך. "זכינו"
(צילום: יובל חן)
בשל העומס, מרבית השיעורים מתקיימים בביתה של המורה, בשעות אחר הצהריים והערב. אבל לדרך הלימוד הזו יש מטרה נוספת: וסטרייך רוצה ליצור עבורם "סלון ספרותי" שמאפשר לחוות את השירים ואת הסיפורים בעומק הנשמה, ולדעתה הבית הוא מקום שמתאים לכך יותר מהכיתה.
וסטרייך אומרת שיש לה הרבה תארים – "אמא, אישה, מרצה, לפעמים גם משוררת, אבל יותר מכל אני מורה. זאת האהבה והבחירה שלי. לא נקלעתי לכאן בטעות. כל יום מחדש אני בוחרת בזה שוב ושוב, והתלמידים מוכיחים לי שבוע אחר שבוע כי הבחירה שלי נכונה", היא אומרת.
שלא במפתיע, התלמידים מעריצים אותה. "היא פשוט משהו אחר", אומר שמעון גרמן, תלמיד כיתה י"ב, "חשוב לה שנאהב ספרות והיא משקיעה את הנשמה כדי שזה יקרה. השיעורים איתה לא קונבנציונליים. בדרך כלל הם מתקיימים בבית שלה, גם במוצאי שבת, והיא מקבלת את פנינו עם עוגיות חמות שהיא אופה במיוחד ובחיוך רחב. האמת היא שקשה לקרוא למפגשים האלה 'שיעורים', כי ההרגשה היא פחות של בית ספר ויותר של חוויה משותפת. כשאתה שמיניסט רמת העניין בלימודים קצת יורדת, אך עם מירי זה שונה. היא מצליחה לגרום לנו להסתקרן. כבוד להיות תלמיד שלה. זכינו".
3 צפייה בגלריה
מירי וסטרייך עם תלמידיה
מירי וסטרייך עם תלמידיה
מירי וסטרייך עם תלמידיה
(צילום: יובל חן)
תחרות "המורה של המדינה" היא פרויקט חברתי שנועד לתת זרקור ובמה לעבודתם של אנשי החינוך המצטיינים בארץ. הפרויקט שהושק בהצלחה רבה לפני 14 שנים, הביא לשליחתם של אלפי טפסים ובהם המלצות על מורים מכל רחבי הארץ. מאחורי היוזמה עומדים "ידיעות אחרונות", ynet והסתדרות המורים בשיתוף בנק מסד.
בחודש פברואר השנה יצאה התחרות לדרך וקראה לתלמידים, מורים, הורים ומנהלי בתי ספר להמליץ על המורים שלהם לתואר "המורה של המדינה". עתה, משנסתיים השלב הראשון בו הגיעו אלפי המלצות על מורים, העולים לשלב השני של התחרות יתבקשו למלא שאלון נוסף ומורחב. המורים שיעלו לשלב הגמר יוזמנו לראיון בפני חברי ועדת הפרס.
את תהליך הסינון מלווים חברי ועדת הפרס ונציגי הגופים השותפים בפרויקט. בחירת הזוכים תיעשה על-ידי חבר השופטים החברים בוועדת הפרס, הכוללת אישים בכירים בתחום החינוך, החברה, התעשייה והכלכלה בישראל. לזוכים יוענקו פרס ותעודת הוקרה שיחולקו בטקס חגיגי.
גם השנה, בנוסף לפרס המורה של המדינה למורים בעלי ותק בהוראה של מעל ל-3 שנים, ניתן להמליץ, במסלול המורה הצעיר, על המורה המבטיח למורים עם ותק של עד 3 שנים בתחום ההוראה.
כל 15 המועמדים שיגיעו לגמר יקבלו תעודת הערכה ומחשב נייד מתנת בנק מסד. ששת המורים הזוכים יזכו, בנוסף, בהשתלמות יוקרתית בארה"ב מתנת תלמ"א - תוכנית לאומית למצוינות באנגלית.
הכתבה פורסמה ב"ידיעות אחרונות"
בשיתוף הסתדרות המורים ובנק מסד
פורסם לראשונה: 11:41, 03.04.22