בשיתוף מפעל הפיס והסתדרות המורים
תואר "המורה של המדינה" ניתן למורים מצטיינים ספורים מדי שנה, מתוך אלפי מורים במערכת החינוך בישראל. בשנת 2021 זכו 6 מורות בתואר המרגש והמכובד. אחת מהן היא סיגלית דדון. לאחרונה החליטה דדון לתרום את מלגת מפעל הפיס ע"ס 15 אלף שקלים, שניתנה לה עם הזכייה בתואר, להקמת חדר מוזיקה להנצחתו של גיא בויילנד ז"ל, והוכיחה שוב, שכמורה לחיים ליבה נמצא במקום הנכון בשגרה אבל גם באירועים יוצאי דופן.
דדון היא מחנכת כיתת אתגר ומורה למתמטיקה בדרכא בית ירח - בית החינוך המשותף של דגניה ועמק הירדן. היא מורה כבר יותר מ-32 שנה ומלמדת בשני בתי ספר - בבית החינוך בית דגניה בכיתות ז' ח' ובבית ירח היא מורה למתמטיקה ומחנכת כיתת ל"ב.
"כשזכיתי ב'מורה של המדינה' הרגשתי את הערכה הרבה של התלמידים וההורים כלפי. התגובות היו מדהימות והמשפחה הבינה שזכיתי בזכות העבודה הקשה שאני עושה", אומרת דדון.

לזכרו של גיא

את המלגה שקיבלה, כאמור, בחרה לתרום להקמת חדר מוזיקה לזכרו את אחד מתלמידיה שנפל בעת שירותו הצבאי.
"את הבשורה על מותו של גיא בויילנד קיבלתי בהודעה של חבר. 'יש הרוגים מבית ירח', הוא כתב ואני שאלתי: 'מי?' הוא אמר שכדאי לי לשבת ואז אמר לי: 'גיא'. הייתי בשוק ואני זוכרת שישבתי והייתי בתדהמה. פשוט בתדהמה והתחילו לרדת לי דמעות", היא מספרת על הרגע הנורא ההוא.
לדדון היה ברור כיצד תרצה להנציח את גיא ויחד עם אימו רקמה חלום להקים לזכרו חדר מוזיקה. עם המלגה היו לה גם האמצעים להגשים את מה שחלמו עליו השתיים במשך 3 שנים. "היה לי חשוב שהכסף יועבר לחדר מוזיקה במטרה להנציח את זכרו במה שהוא באמת אהב", אומרת דדון, "גיא היה ילד מוזיקאי אז הפרויקט הזה הכי מתאים והמטרה הייתה שילדים יבואו, ינגנו, יצרו, יעשו את מה שהם אוהבים באמת כי אין את זה הרבה בעמק".
דדון שיתפה את הכיתה בהחלטתה "ההחלטה של הכיתה הייתה שהם איתי בכל מחיר", היא אומרת בהתרגשות.
1 צפייה בגלריה
סיגלית דדון
סיגלית דדון
סיגלית דדון
(צילום: אביגיל עוזי)

התרגשות המשפחה, החברים והתלמידים

"אני כל כך נרגשת", אומרת אדווה בויילנד, אימו של גיא ז"ל. "אני חושבת שזו הגשמת חלום שלי מפני, שכשגיא נהרג חשבתי איך אפשר להנציח אותו והדבר הראשון שחשבתי עליו, זה חדר מוזיקה שיהיה לכל הלהקות, לכל הילדים שיוכלו להיות פה, להתאמן לעשות רעש ואפילו אולי, בשלב כלשהו, גם להקליט.
"צבענו במשך כמה ימים את כל הכניסה של המקום. זה היה חם וקשה אבל מאוד נהנינו", אמרה מעיין ארד, תלמידת י"ב 2 כיתת ל"ב. "אני חושבת שלהקים חדר מוזיקה בבית הספר זה דבר מדהים".
"זה משהו שכל הכיתה לקחה בו חלק. לא היה מישהו שישב בצד. כולנו נרתמנו וסבלנו ונהנינו זה היה משהו מאוד מעצים ומאוד מרגש", הוסיפה חברתה לכיתה, ניצן ברנס.
גם חבריו של גיא, שהגיעו לחנוכת החדר התרגשו מאד. "לראות את חדר ההנצחה זה פשוט מרגש בטירוף", אמר עדן גבריאלוב.
"מה שעשו לו פה זה מבורך. ברמה גבוהה. ממש לא ציפיתי" אמר גם ענבר בוטקין והחרתה אחריו גם רותם חלבני, חברתם וחברה של גיא. "יוזמה באמת מדהימה ומרגשת. זה משאיר את הזיכרון שלו כמו שצריך לזכור אותו".
"אין לי מילים להביע איזה התרגשות זו עבורי וכמה זה נוגע לי בלב שזה קרה. זה פשוט מדהים", סיכמה אדווה, אימו של גיא ז"ל.
בשיתוף מפעל הפיס והסתדרות המורים