דייויד מינצברג התחייב ליצור תרבות ניהול חדשה בהפועל ת"א ולתקן את טעויות העבר, אלא של"ידיעות אחרונות" ו-ynet נודע כי המנכ"ל-שותף האמריקאי ניהל מגעים מתקדמים עם הבעלים לשעבר אמיר כבירי על אפשרות שיהפוך לספונסר המרכזי. כזכור, במשמרת של כבירי עבר המועדון את אחת מתקופות השפל בתולדותיו והלך לפירוק.
איש העסקים כבר הגיע לסיכום בתחילת העונה עם הפועל ת"א בכדורסל על כך שיעניק לקבוצה מתן חסות באירופה, אך הדבר עורר סערה גדולה בקרב האוהדים והעסקה נפלה. כבירי הוא כיום בעלים של חברת האלומיניום הגדולה בבלקן וסגן נשיא אלופת בוסניה בכדורגל, זריניסקי, שבה תומך כלכלית.
2 צפייה בגלריה
אמיר כבירי
אמיר כבירי
סגן נשיא אלופת בוסניה בכדורגל. כבירי
(צילום: עוז מועלם)
בעשור הקודם השקיע 50 מיליון שקל בהפועל ת"א בתקופה של פחות משנתיים, אך התנהל בנאיביות ולא ביצע בדיקת נאותות יסודית. בסופו של דבר החובות הכריעו את המועדון שהגיע לחדלות פירעון, מה שגרם לבעלים לעזוב את הארץ ולהתמקד בעסקיו.
"2023/4 תהיה עונה היסטורית עבור הפועל ת"א. נחגוג 100 שנה וקבוצת הבעלות שלנו תתחיל בעידן חדש על ידי השקעת משאבים לשיפור הפועל במגרש ומחוצה לו", כתב מינצברג לכבירי במכתב רשמי של המועדון עם חתימתו. "בתמורה לחסות בסך מיליון אירו, ייקרא המועדון קבוצת MT ABRAHAM (החברה שבבעלות כבירי)", ציין.
2 צפייה בגלריה
דיוויד מינצברג
דיוויד מינצברג
שותפות כלכלית. מינצברג
(צילום: עוז מועלם)
מינצברג הציע לכבירי מתן פרסום, הכרה והטבות הבאות כחלק ממסגרת החסות המוצעת, כגון הדבקת לוגו החברה שלו על שרוולי חולצות השחקנים ועל אביזרי המועדון, מתן חסות אופציונלית לעונת 2024/25 בהיקף של 900 אלף אירו, מיליון אירו נוספים תמורת פרסום החברה שלו על חולצות השחקנים וחבילת חסות לקבוצת הנשים בסכום של 50 אלף אירו.
מינצברג אף הציע לכבירי לקיים משחק ידידות מול זריניסקי בבלומפילד, כאשר הבוסנים ישלמו על כך 100 אלף אירו: 20 אחוז מיידית ו־80 אחוז בהמשך. "אנחנו מצפים לשותפות הדדית מועילה ומערכת יחסים. יאללה הפועל!", סיכם מינצברג את המכתב הרשמי של הפועל ת"א.
יש לציין כי נותנת החסות הנוכחית של האדומים היא חברת הכשרת הישוב, שמשלמת 1.2 מיליון שקל עבור כך. כעת מינצברג דורש סכום גבוה פי 4.

תגובת הפועל ת"א

מנכ"ל המועדון, איתי בונה, ביקש להבהיר: "בניגוד לאמור בכתבה, הפנייה המדוברת הגיעה ממר כבירי עצמו. מדובר ביצירת קשר ראשוני בלבד, מצדו של כבירי, שלא פנה כלל למר דייויד מינצברג, אלא דרך מקורביו - וביקש פרטים לגבי הסכם חסות. הנושא נבחן, כמו מגוון הצעות שאנחנו בוחנים כל הזמן - ולא התקדם מעבר לכך. בעונה הקרובה ימשיכו איתנו כל נותני החסות של הקבוצה מאשתקד, לרבות הכשרה, הספונסר הראשי שלנו. כבר נחתמו שני הסכמים מול נותני חסות חדשים - ובמקביל אנו מנהלים מגעים מול מגוון חברות, במטרה ליצור שיתופי פעולה עסקיים נוספים, שיקדמו את הפועל ת"א".