שלושה ימים לפני הסגר הכללי, שיחל ביום שישי ב-14:00, תתקבל הערב (יום ג') ההכרעה אם לסגור מיד את מערכת החינוך ובכך לאמץ את המלצת הפרויקטור פרופ' רוני גמזו.
ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים היום התייעצות מוושינגטון שבמסגרתה הוחלט לבחון מחדש את המלצתו של גמזו, לסגור את מערכת החינוך בכל זאת ביום רביעי. הוא שוחח בנושא עם שר הבריאות יולי אדלשטיין.
שלשום, נזכיר, חזרה בה הממשלה מכוונתה להשבית את מערכת החינוך כבר ביום רביעי ודחתה את ההשבתה ליום שישי. בפועל, לא מתקיימים לימודים בערב החג, ולכן יום הלימודים האחרון השבוע - כפי שהוחלט תחילה - יהיה בחמישי.
כמו כן, אישרה הממשלה את בקשת שר החינוך יואב גלנט להחריג במהלך ימי הסגר את הפעילות בחינוך המיוחד, בכפרי הנוער וכן ילדים ונוער בסיכון.

המתווה שגובש לגבי החינוך המיוחד

  • הלימודים במוסדות החינוך המיוחד, או במרכזים חינוכיים בבתי חולים, יתקיימו עד 14:30

  • הלימודים בכיתות החינוך המיוחד בבתי ספר אחרים יתקיימו במוסד החינוכי או במוקדי החינוך הרשותיים

  • תלמידים שלומדים בכיתות רגילות (וזכאים לתמיכה מסל אישי): למידה מרחוק, יחד עם יתר חבריהם לכיתה ובנוסף מענה חינוכי אישי או קבוצתי (עד 10 משתתפים) במוקדי החינוך הרשותיים, או בבתי התלמידים
  • תלמידים עם מוגבלות בשכיחות גבוהה, שלומדים בכיתות רגילות, ילמדו לפי המערכת הכיתתית. המחנכת ומורת השילוב יתכננו עבורם למידה מקוונת מותאמת, בהתאם לתוכנית האישית
  • תלמידים חולים שנמצאים בביתם ימשיכו לקבל שירותי חינוך כבשגרה. אם יהיה צורך, תתוגבר הלמידה מרחוק
כמו כן, תלמידים עם צרכים מיוחדים שנבצר מהם להגיע למוסד החינוכי, או כאלה שנדרש בעניינם מענה נוסף, יקבלו ערכות חינוך אישיות שיכללו אביזרים וציוד לימודי וטיפולי.
בנוסף, במשרד החינוך הבהירו כי הסעות התלמידים יתנהלו כבשגרה, וכי יופעלו בעבור ילדיהם של עובדי ההוראה בחינוך המיוחד מרכזי יום (לגילי 3 עד 12).
בימי הסגר בתקופת החגים תהיה למידה מרחוק – מגני הילדים ועד כיתות י"ב. משרד החינוך גיבש מתווה ללמידה מרחוק לגני הילדים, שלפיו הגננות יקיימו מפגשים בקבוצות קטנות של 6-4 ילדים על פי שיקול דעתן המקצועי, במטרה לתת מענה מותאם וקידום הילדים בתחומם. כל מפגש יימשך לפחות 20 דקות.
3 צפייה בגלריה
רוני גמזו יואב גלנט
רוני גמזו יואב גלנט
פרופ' רוני גמזו והשר יואב גלנט
(צילום: לע"מ, מוטי קימחי)
הגננות בגני הילדים יידרשו לשמור על קשר רציף עם כל אחד מהילדים באמצעות חדרים וירטואליים, שיחות טלפון, שיחות ווטסאפ, הקלטות קוליות וסרטונים של הגננת. כמו כן, הגננות יפעלו לאיתור צרכים ייחודים וקשיים ומתן מענים מותאמים. הן הונחו להעניק תמיכה רגשית לילדים ולקדם אותם בתחומי הליבה בדגש על שפה ומתמטיקה לבני חמש לקראת המעבר לבית הספר.
למרות החלטת הממשלה, פורום הגנים הפרטיים הודיע כי ביום שני הבא ייפתחו כל הגנים הפרטיים. "מיד לאחר צאת החג, ביום שני, הגנים הפרטיים ישובו לשגרה ויפעלו ככל עסק במדינת ישראל, על מנת לאפשר למגזר הפרטי לעבוד, כפי שהחליטה הממשלה", מסרו קרן אוחנה איוס, חנן דגן ורותי יונה, ראשי פורום הגנים הפרטיים.
הנהגת ההורים הארצית מסרה הערב כי "סגירת מערכת החינוך ממחר בבוקר תגרום בפועל לכך שההורים יישארו בבית עם הילדים במקום ללכת לעבודה. במילים פשוטות - הסגר יתחיל דה פקטו ממחר. דרך קבלת ההחלטות המתבצעת בשליפה מהמותן, באישון לילה, על בסיס נתונים חסרים או לא מעודכנים, פוגעת באזרחי המדינה כולם ובציבור ההורים והילדים הפרט.
"כאזרחים שומרי חוק, אנו חייבים לפעול בהתאם להוראות, אך כשההוראות פוגעות ללא כל סיבה או הצדקה בהורים המבקשים לפרנס את משפחתם, מחובתנו להתריע ולהודיע למקבלי ההחלטות שאת כיפופי הידיים ומשחקי הכוחות לא יעשו על גבם של הורי ישראל. עד כאן".
פורסם לראשונה: 17:13, 15.09.20