2 צפייה בגלריה
משה איבגי
משה איבגי
משה איבגי בבית המשפט
הפרקליטות הודיעה היום (ב') לסנגורו של השחקן משה איבגי, עו"ד מיכאל כרמל, כי בכוונתה לערער לבית המשפט המחוזי בחיפה על הזיכויים מחלק מהאישומים נגדו וכן על גזר הדין.
נזכיר, כי איבגי הורשע בשתי עבירות של מעשה מגונה באישה שעמה עבד בהפקת סרט. הוא נידון בחודש שעבר לשישה חודשי עבודות שירות ופיצויים לאותה אישה בסך עשרת אלפים שקלים.
בהודעת הפרקליטות נאמר עוד כי נגבתה עדות מהתסריטאי רשף לוי. לדברי הסניגור, עו"ד מיכאל כרמל, פרסם לוי פוסט לאחר גזר הדין, שבו קישר בין המתלוננת א' לחוקרי המשטרה וכי ישב עמה ועם החוקרים בביתו בעת החקירה.
לדבריו, הדבר סותר את הדברים שמסר בעדויות שנמסר לבית המשפט, לפיהן העביר למשטרה את שמה של המתלוננת א', אולם לא שוחח עמה והמשטרה יצרה איתה את הקשר ישירות.

בשלושה פרויקטים עבדתי עם משה אבגי. המפורסם שבהם הוא הסדרה הבורר. חצי שנה אחרי שסיימנו לעבוד שמעתי שמועות על מה שאבגי...

פורסם על ידי ‏‎Reshef Levi‎‏ ב- יום חמישי, 23 ביולי 2020


פרקליטו של איבגי, עו"ד כרמל, הודיע מצידו כי בכוונתו "לערער על ההרשעה הלא נכונה של מרשי, ולהילחם על זיכויו בדין מכל אשמה". הסניגור הוסיף: "רק במדינה כמו ישראל, אותו גוף שניהל משפט כושל והפסיד, יכול להחליט בעצמו על הגשת ערעור על זיכוי בלי כל ביקורת חיצונית של פרקליט אחר שיבחן אם יש ממש בערעור. אני משוכנע שערעור המדינה ידחה כל כל רבדיו ובדין".
לפני מתן גזר הדין, הפרקליטות ביקשה מבית המשפט שיטיל על איבגי 15 חודשי מאסר בפועל, אך בית המשפט גזר עליו, כפי שצוין, עבודות שירות בלבד. איבגי ירצה את עבודות השירות בתחנת המשטרה זכרון יעקב, החל מ-21 באוקטובר.
עו"ד כרמל הוסיף לאחר מתן גזר הדין כי יש לאפשר לאיבגי לחזור לעבודתו אחרי תקופה ארוכה שלא עבד מבחירה. "משה נחוש להמשיך בחייו", אמר.
בגזר הדין, כתב השופט זיו אריאלי כי "מעשי הנאשם פגעו בביטחונה של המתלוננת א' ובאוטונומיה שלה על גופה. הם פגעו בזכותה של א' להסתובב במקום עבודתה כשהיא חופשיה מידיים שנשנלחות לעבר גופה, ממגע שאינו ברצונה או בהסכמתה ומהערות מיניות מבזות".
הוא כתב עוד כי "זכותו של כל אדם להתהלך במרחב הציבורי ובמקום העבודה ולהתלבש כרצונו. לבוש הנראה בעיני אחרים כ'חושפני' או 'פרובוקטיבי' אינו בגדר הזמנה למגע".הוא הוסיף כי לבוש כזה אינו מצדיק גם הערות פוגעניות, וציין כי "אין בו כדי 'לסמן' את המתלבש כ'אובייקט מיני'". עוד כתב: "זכותו של כל אדם – גבר או אישה – לסמן לעצמו את גבולות מיניותו, מבלי שגבולות אלו יביאו עליו 'התבדחויות' ו'הצעות' מצדם של אחרים, שיש בהן כדי לבזות אותו, להציגו באופן נלעג, או להחפיץ אותו".
השופט: "במעשים גלומים כיעור ואטימות"
השופט ציין בהמשך את היותו של איבגי בכיר, לעומת העובדת הזוטרה. "הנאשם הוא 'כוכב', איש תרבות, דמות ידועה ובעלת השפעה. א', לעומתו, הצעירה ממנו בכ- 30 שנה, עבדה בתפקיד זוטר במחלקת אביזרים. 'נערת PROPS', כך מכונה תפקידה בעגה המקצועית.

2 צפייה בגלריה
משה איבגי
משה איבגי
משה איבגי
(צילום: מוטי קמחי)
"פער הגילאים, פערי הכוחות והמעמד במקום העבודה – ברורים לעין כל", כתב. "במעשי הנאשם גלומים כיעור ואטימות. כבכל עבירת מין, אף המעשים בהם הורשע הנאשם כרוכים בביטול רצונו של הקורבן, ביטול האוטונומיה של נפגע העבירה על גופו – וראייתו ככלי וחפץ למימוש רצונותיו של הפוגע. בנוסף, שני האירועים התרחשו בעת שנכחו במקום אחרים, עובדה אשר גם בה יש כדי להעצים את תחושת הביזוי, המבוכה וההשפלה של המתלוננת", הוסיף.
איבגי בן ה-66 נחשב לפני הפרשה לאחד מהשחקנים הגדולים בישראל. הוא שיחק בשלל סרטים, כמו "חולה אהבה בשיכון ג'", "מתחת לאף", "אדון ליאון", "לצוד פילים", "מטאליק בלוז", "המוסד", בסדרות טלוויזיה רבות כמו "הבורר", "השוטר הטוב", "זגורי אימפריה", וגם כיכב בתיאטראות, בין היתר בחיפה ובגשר. מאז התפוצצות הפרשה בתחילת 2016 איבגי יצא להפסקה, כפי שהודיע על הבמה. "נוכח גל הפרסומים המטלטלים את חיי וגורמים למשפחתי כאב רב החלטתי לקחת פסק זמן", אמר אז.
"אני עושה את חשבון הנפש שלי, בודק איפה טעיתי. הייתי למעלה יותר מדי, הרגשתי יותר מדי טוב, וזה לא היה טוב" ,אמר איבגי בשיחה עם מקורביו, ימים ספורים לאחר ההרשעה. עוד הדגיש בפניהם כי הוא "לא כועס על אף אחד".