צה"ל תקף אמש (א') לפני חצות ברצועת עזה בתגובה להפרחת בלוני התבערה והנפץ והירי לעבר כוח צה"ל בבוקר ליד כיסופים.
3 צפייה בגלריה
תגובה לבלוני הנפץ: חיל האוויר תקף תשתית תת-קרקעית של חמאס
תגובה לבלוני הנפץ: חיל האוויר תקף תשתית תת-קרקעית של חמאס
צה"ל תוקף בעזה. ארכיון
(צילום: מעיין שניאור)
מדובר צה"ל נמסר כי "כלי טיס תקף עמדת תצפית של ארגון הטרור חמאס בצפון רצועת עזה. התקיפה בוצעה בתגובה להפרחת בלוני הנפץ משטח רצועת עזה לשטח ישראל במהלך היום".

3 צפייה בגלריה
בלוני תבערה
בלוני תבערה
צרור בלונים עם רימון. צה"ל תקף
3 צפייה בגלריה
שריפה ביער בארי
שריפה ביער בארי
שריפה ביער בארי
(צילום: יערה שולץ, רשות הטבע והגנים )
בימים האחרונים שבה המתיחות הביטחונית לדרום. אתמול אחר הצהריים פרצו שתי שריפות באזור בארי שבמועצת אשכול. צוותי כיבוי הגיעו למקום. במשך היום זוהו כמה הפרחות בלונים מרצועת עזה. בימים האחרונים גרמו בלוני תבערה שהופרחו מעזה לכמה שריפות בעוטף. בין היתר אותר צרור בלונים עם רימון יד מאולתר אותר באזור קיבוץ ניר עוז שבחבל אשכול.
אתמול בבוקר נורו יריות לעבר כוח צה"ל שהוקפץ לגבול עזה אחרי שנשמע ירי באזור. לאחר שנשמע הירי הראשוני הופסקו עבודות בניית המכשול התת-קרקעי בגבול עזה, ובהמשך גם צירים נחסמו. לא היו נפגעים בתקרית. מצה"ל נמסר כי דווח תחילה על שמיעת ירי לעבר עבודות על גדר המערכת בדרום רצועת עזה. העבודות על הגדר הופסקו. הלוחמים ירו מרגמות למיסוך המרחב. לאחר מכן נורתה אש לעבר כוח צה״ל שהוקפץ לנקודה.
בתוך כך, העיתון הלבנוני אל-אחבאר המקורב לחמאס פרסם בשבת כי חמאס העביר מסר למודיעין המצרי ולפיו תקופת השקט על גבול הרצועה תסתיים, וזאת בשל תחושת חמאס שישראל מכשילה ביצוע פרויקטי פיתוח גדולים שישפרו את המצב ההומניטרי ברצועה. יש לציין כי המודיעין המצרי משמש כצינור להעברת מסרים בין חמאס לישראל.
אותם מקורות שמסרו את הפרטים לעיתון הלבנוני העריכו כי בימים הקרובים תגבר המתיחות בגבול הרצועה, בשל הציפייה שהזרועות הצבאיות ברצועת עזה יגיבו על כל צעד התקפי שתבצע ישראל (כדי למנוע את המשך הפרחת הבלונים) ובכלל זה גם ירי רקטות.
איומים אלו של חמאס חופפים להתקרבות מועד סיום העברת המענק הקטארי החודשי לרצועת עזה. חמאס אינו מזהה בשלב זה כוונה או יוזמה לחדש את המשך העברת המענק. כזכור, קטאר האריכה במרץ את המשך העברת המענק הקטארי לחצי שנה נוספת וזאת עתידה להסתיים בחודש ספטמבר.
פורסם לראשונה: 23:38, 09.08.20