2 צפייה בגלריה
ה מענק מענקים ה קטארי טרור בלונים בלון
ה מענק מענקים ה קטארי טרור בלונים בלון
חלוקת המענק הקטארי וצרור הבלונים שאותר הבוקר. חמאס מפעיל לחץ
חידוש הפרחות בלוני הנפץ והתבערה מרצועת עזה לישראל בימים האחרונים מעיד על חוסר שביעות רצון של חמאס ורצונו לאותת זאת לגורמים הרלוונטיים – ישראל, מצרים, האו"ם ובעיקר קטאר. נראה כי יש קשר ישיר בין חידוש הפרחת הבלונים לבין חוסר הבהירות באשר לעתידו של המענק הקטארי החודשי המועבר לרצועת עזה בכל חודש מזה שנתיים.
העיתון הלבנוני אל-אחבאר המקורב לחמאס פרסם הבוקר (שבת) כי חמאס העביר מסר למודיעין המצרי ולפיו תקופת השקט על גבול הרצועה תסתיים, וזאת בשל תחושת חמאס שישראל מכשילה ביצוע פרויקטי פיתוח גדולים שישפרו את המצב ההומניטרי ברצועה. יש לציין כי המודיעין המצרי משמש כצינור להעברת מסרים בין חמאס לישראל.
אותם מקורות שמסרו את הפרטים לעיתון הלבנוני העריכו כי בימים הקרובים תגבר המתיחות בגבול הרצועה, בשל הציפייה שהזרועות הצבאיות ברצועת עזה יגיבו על כל צעד התקפי שתבצע ישראל (כדי למנוע את המשך הפרחת הבלונים) ובכלל זה גם ירי רקטות.

איומים אלו של חמאס חופפים להתקרבות מועד סיום העברת המענק הקטארי החודשי לרצועת עזה. חמאס אינו מזהה בשלב זה כוונה או יוזמה לחדש את המשך העברת המענק. כזכור, קטאר האריכה במרץ את המשך העברת המענק הקטארי לחצי שנה נוספת וזאת עתידה להסתיים בחודש ספטמבר. נראה כי חמאס החליט להגביר את הלחץ הביטחוני על הגבול, משום שהנהגת הארגון מאמינה כי זה יאיץ את המהלכים להארכת קבלת המענק הקטארי וישבור את הקיפאון הנוכחי בנושא.
2 צפייה בגלריה
חשד לבלוני תבערה בניר עם
חשד לבלוני תבערה בניר עם
שריפה בניר עם
(צילום: רועי עידן)
בימים האחרונים חודשו כאמור הפרחות הבלונים וזוהו עשרות בלוני נפץ שהופרחו לעבר עוטף עזה. הבוקר אותר צרור בלונים עם רימון יד מאולתר באזור קיבוץ ניר עוז שבחבל אשכול. לפי רשות הכיבוי, ביום חמישי פרצו לפחות שלוש שריפות באזור מועצת אשכול בשל בלוני תבערה. מרשות הטבע והגנים נמסר כי כ-300 דונמים עלו באש בשמורת בארי. בשעות אחר הצהריים המשטרה נטרלה מטען חבלה שחובר לבלון שאותר באזור התעשייה בעיר ערד. במהלך היום זוהו לפחות 20 הפרחות בלוני תבערה ונפץ מרצועת עזה לעבר ישראל.
בעקבות בלוני התבערה והנפץ בחמישי, צה"ל תקף בלילה שבין חמישי לשישי יעדים צבאיים של חמאס ברצועה. מדובר צה"ל נמסר כי מטוס קרב וכלי טיס תקפו תשתית תת-קרקעית של חמאס בצפון הרצועה.
אחרי התקיפה כתב שר הביטחון בני גנץ בטוויטר: "מדינת ישראל לא תקבל שום הפרת ריבונות ופגיעה בתושבי הדרום". עוד כתב גנץ: "בעזה צריכים להבין שאין פתרון אחר – רק החזרת הבנים הביתה ושקט יביאו לצמיחה כלכלית ברצועה. אם ארגוני הטרור עוד לא הבינו – מי שיעמיד את ישראל במבחן ייפגע קשות".
יש לציין כי הפרחות הבלונים מרצועת עזה נעשות על ידי יחידות משנה אזרחיות לכאורה, אולם מאחורי הקלעים הן מופעלות על ידי חמאס ומבוצעות באישורו ובהסכמתו של הארגון.