משרד הבריאות הנחה הבוקר (ג') את בתי החולים לקלוט מתנדבים שהחלימו מקורונה לסייע בעבודה במחלקות הקורונה. בהודעה שכתבה ד"ר ורד עזרא, ראש חטיבת הרפואה במשרד הבריאות, נכתב: "מתוך ניסיונם של מספר בתי חולים, מאושפזים במחלקות קורונה יכולים להיתרם רבות ממתנדבים שיסייעו במחלקה, יסעדו את החולים ובוודאי את אלה שמרותקים למיטתם", כך כתבה ד"ר ורד עזרא, ראש חטיבת הרפואה במשרד הבריאות.
לדבריה, אין בכך סיכון להדבקה חוזרת: "יש לציין כי על פי המלצת הצוות לטיפול במגיפות (צט"מ), הסיכוי שמתנדבים שהחלימו ממחלת הקורונה ידבקו בשנית נמוך ולכן, העמדה שאומצה על ידנו היא לאפשר התנדבות של אנשים שעברו החלמה מתועדת, בצירוף סרולוגיה חיובית במחלקות הקורונה. מתנדבים אלו יכולים לסייע מאוד".
3 צפייה בגלריה
בדיקות לצוות הרפואי בהדסה
בדיקות לצוות הרפואי בהדסה
בדיקות לצוות הרפואי בהדסה. ארכיון
(צילום: דוברות הדסה עין כרם)
3 צפייה בגלריה
מחלקת קורונה בית חולים שיבא תל השומר
מחלקת קורונה בית חולים שיבא תל השומר
מחלקת קורונה בית חולים שיבא תל השומר. ארכיון
(צילום: AFP)
אחד מבתי החולים הראשונים שהפעילו פיילוט לקליטת מחלימים להתנדבות במחלקות הקורונה הוא הדסה עין כרם בירושלים. "מתוך הניסיון ולאור מכתבה של ד״ר עזרא, אני בהחלט ממליץ לבתי החולים לאמץ את מודל המתנדבים של הדסה שמעורר עניין בבתי חולים ברחבי העולם", אמר בתגובה להנחיה החדשה מנכ״ל הדסה, פרופ׳ זאב רוטשטיין. "מדובר במחלימים מהנגיף, שברשותם מסמכים רפואיים המעידים על החלמתם ושעברו בהדסה בדיקות מטוש ובדיקות סרולוגיה, המעידות על רמת נוגדנים גבוהה בדמם", הסביר פרופ' רוטשטיין.
"למרות החלמתם, הם נכנסים ממוגנים מכף רגל ועד ראש, בדיוק כמו הצוותים הרפואיים כי הדסה שומרת על בטיחותם ובריאותם", אמר. פרופ' רוטשטיין הוסיף כי "בהדסה פועלים בהצלחה רבה כבר יותר מ-30 מתנדבים, אשר הגיעו דרך ארגון 'יד אברהם' וכעת גם מתנדבים ראשונים דרך 'עזר מציון', והם מסייעים במחלקות במסירות ובחמלה רבה. צוותי הסיעוד והרפואה יחד עם עבודה סוציאלית עושים מעל ומעבר, לילות כימים, והמתנדבים שלנו פועלים לצידם בהקשבה לחולים, בישיבה לצידם, בהגשת אוכל ואפילו סיוע ברחצה והתלבשות".
3 צפייה בגלריה
שביתה אחיות  מערכת הבריאות  בריאות זאב רוטשטיין
שביתה אחיות  מערכת הבריאות  בריאות זאב רוטשטיין
"בני המשפחות אסירי תודה על היוזמה". פרופ' רוטשטיין
(צילום: יעל פרידסון)

לדבריו, "החולים ובני המשפחות אסירי תודה על היוזמה בהדסה, המאפשרת לעבור את התקופה הקשה והמבודדת מבני המשפחה באופן אנושי ורחום. בתי חולים בעולם פנו אלינו על מנת ללמוד את המתווה ונראה בהחלט כי מציון יוצאת תורה".
יש להדגיש כי ההנחיה החדשה בישראל מתפרסמת על רקע תגלית של חוקרים מאוניברסיטת הונג קונג שפורסמה אתמול, לפיה לראשונה התגלה כי אדם שנדבק בנגיף הקורונה וחלה – נדבק שוב, אחרי ארבעה חודשים וחצי. מדובר בגבר בן 33, עובד בתחום הביוטכנולוגיה, ששב החודש להונג קונג לאחר שביקר באירופה. עם שובו עבר בדיקת קורונה שהראתה כי הוא נדבק בנגיף לאחר שכבר חלה בו בתחילת השנה. עם זאת, הפעם הוא לא פיתח תסמינים.