נשיא ארה"ב דונלד טראמפ סיפר היום שבשנת 2017 הוא רצה להתנקש בחייו של נשיא סוריה בשאר אסד. טראמפ אמר שג'ים מאטיס, שהיה אז שר ההגנה שלו, התנגד למהלך. "רציתי לחסל אותו. הכנתי אותו לזה. מאטיס לא רצה", אמר טראמפ בראיון לפוקס ניוז.
טראמפ אמר את הדברים שנתיים אחרי שהכחיש דיווח דומה, שהופיע בספר של העיתונאי בוב וודוורד מהוושינגטון פוסט. "זה מעולם לא עמד על הפרק", אמר טראמפ לכתבים בבית הלבן ב-5 בספטמבר 2018.
2 צפייה בגלריה
טראמפ עם שר ההגנה לשעבר מאטיס
טראמפ עם שר ההגנה לשעבר מאטיס
טראמפ עם שר ההגנה לשעבר מאטיס
(צילום: רויטרס)
בראיון תקף טראמפ פעם נוספת את הגנרל לשעבר שהיה שר ההגנה שלו. "מאטיס הוא גנרל שמוערך יתר על המידה, ונתתי לו ללכת", אמר טראמפ. כשמאטיס מונה לתפקיד הנשיא האמריקני אמר שמדובר ב"אדם גדול", אך היחסים בין השניים הידרדרו ומאטיס עזב את התפקיד בסוף 2018.
לפי הפרסומים בארה"ב טראמפ שקל להתנקש בחייו של אסד אחרי המתקפה הכימית שביצע נשיא סוריה נגד אזרחיו באפריל 2017. בספרו כתב וודוורד שהנשיא אמר שצבא ארה"ב צריך "להיכנס" לסוריה ו"לרצוח" את אסד.
2 צפייה בגלריה
שיא סוריה בשאר אסד קטע נאום חש ברע לחץ דם נמוך
שיא סוריה בשאר אסד קטע נאום חש ברע לחץ דם נמוך
נשיא סוריה אסד
וודוורד, שחשף בשנות השבעים את פרשת ווטרגייט שהובילה להתפטרות הנשיא ריצ'רד ניקסון, כתב שמאטיס אמר לטראמפ שהוא יקדם את המהלך - אך בסופו של דבר הגיש תוכנית לתקיפה אווירית מצומצמת יותר. בתגובה למתקפה הכימית ב-2017 תקפה ארה"ב את סוריה בעשרות טילים.
טראמפ אמר בראיון לפוקס ניוז שהוא לא מתחרט שההתנקשות לא יצאה לפועל. "מבחינתי הוא ממש לא איש טוב. אני ממש לא מתחרט על זה. הייתה לי הזדמנות לחסל אותו אם הייתי רוצה ומאטיס התנגד לזה. מאטיס היה נגד רוב הדברים האלה".