6 צפייה בגלריה
מחלקת קורונה ברמב"ם חיפה
מחלקת קורונה ברמב"ם חיפה
מחלקת קורונה ברמב"ם חיפה
(צילום: רויטרס)
נתוני קורונה, יום שישי לסגר השני. שיא חדש נרשם במספר הנדבקים בנגיף הקורונה ביממה - 8,919 בני אדם. כך עולה מעדכון של משרד הבריאות. מצבם של 810 חולים מוגדר קשה, ומספר המונשמים הוא 206. שני חולים נוספים נפטרו, ומניין הקורבנות מפרוץ המגפה ועד כה הגיע ל-1,571, מהם 625 נפטרו בחודש ספטמבר.
אתמול בוצעו יותר מ-65,500 בדיקות, 13.6% מהן היו חיוביות. כלומר, אחד מכל 7.3 נבדקים נמצא חיובי לנגיף. משרד הבריאות ציין כי העלייה החדה במספר הנדבקים מגיעה לאחר ירידה משמעותית במספר הבדיקות שבוצעו בסוף השבוע האחרון וסביב יום הכיפורים.
6 צפייה בגלריה
מחסום בדיזינגוף
מחסום בדיזינגוף
סגר ברחבי הארץ, מחסום בדיזינגוף ת"א
(צילום: מוטי קמחי)
6 צפייה בגלריה
ירושלים
ירושלים
סגר בירושלים
(צילום: AP)
ב-1 בספטמבר, לשם השוואה, היו בישראל 116,882 נדבקים מאומתים. מספר החולים שמצבם קשה עמד על 438 עם 118 מונשמים. בתאריך זה מניין הנפטרים כתוצאה מהנגיף עמד על 944 בני אדם. בסוף ספטמבר נרשמו כבר 130,481 נדבקים.
בישראל 68,811 חולים פעילים. 7,554 מהם מתגוררים בירושלים, 4,985 בבני ברק, 3,155 באשדוד, 2,311 בתל אביב, 2,139 במודיעין עילית, 1,961 בפתח תקווה, 1,871 בנתניה, 1,534 בבאר שבע, 1,411 בחיפה, 1,403 בראשון לציון, 1,385 בבית שמש, 1,362 בחולון, 1,296 באלעד, 1,251 ברחובות, 1,210 בביתר עילית ו-1,054 באשקלון.
יש גם ערים שבהן יש פחות מ-100 חולים פעילים: כפר קאסם, שהייתה אדומה בתחילת החודש, עם 96 חולים פעילים, נשר עם 91, יקנעם עילית 82 ואריאל 68.
6 צפייה בגלריה
מחסום באשדוד
מחסום באשדוד
התקנות עודכנו, הסגר יוארך בשלושה ימים
(צילום: רויטרס)

מפרוץ המגפה בארץ ועד כה כ-2.7% מהישראלים כבר נדבקו בקורונה. כלומר, אחד מכל 37 תושבים. בנתון זה ישראל במקום החמישי בעולם - אחרי קטאר, בחריין, ארובה וגיאנה הצרפתית. ישראל ממשיכה להוביל מזה כמה שבועות במספר המאובחנים היומי ביחס לאוכלוסייה.
בנוסף, מרכז המידע והידע הלאומי למערכה בקורונה של אמ"ן קבע בדו"ח שפורסם הבוקר כי ישראל כיום היא מהמדינות המובילות בעולם במספר המתים ליום מקורונה ביחס לגודל האוכלוסייה. עוד קבעו במרכז כי מספר החולים החדשים ליום בישראל (ממוצע שבועי) ממשיך להיות הגבוה בעולם ביחס לגודל האוכלוסייה. לקריאת הדו"ח המלא לחצו כאן.
לפי אמ"ן, בקצב התחלואה הנוכחי יידרשו יותר מ-90 יום כדי להגיע ליעד של 400 נדבקים חדשים ביום. באמ"ן אומרים כי בדומה למדינות אחרות, פתיחת מערכת החינוך מעצימה את התפשטות התחלואה בקרב בני נוער, וכן בכלל האוכלוסייה.
בדו"ח צוין כי התחלואה חוצה את כל המגזרים, היישובים והגילים. עוד נכתב כי למרות הגדלת קיבולת הבדיקות בישראל, אחוז הבדיקות החיוביות עולה גם הוא וממשיך להיות גבוה מאוד (סביב 15%). שיעור גבוה זה מעיד על היקף תחלואה רחב בהרבה מזה המאותר בפועל, ומשקף עלייה אותנטית במספר הנדבקים.


לאחר שבירת שיא נוסף במספר החולים קשה בקורונה שנרשם אמש, הלילה אישרו השרים צעד ענישתי כלפי מי שיתארח בחג בסוכה של אדם אחר, ונקבע קנס של 500 שקל למי שיפר הוראה זו. בנוסף, אושרה סופית התקנה שתגביל הפגנות לתקופת הסגר למרחק של קילומטר בלבד מהבתים.
במקביל לדיונים בקבינט, ואחריהם, מאות בני אדם הפגינו נגד רה"מ סמוך למעונו ברחוב בלפור בירושלים ובתל אביב. כ-500 מוחים חסמו את הצומת בין שדרות ח"ן לרחוב מלכי ישראל בתל אביב, ולאחר מכן המשיכו בצעדה לכיוון כיכר דיזנגוף בעיר. המשטרה עצרה ארבעה מפגינים לחקירה בחשד להפרות סדר.

6 צפייה בגלריה
הפגנה בבלפור של קריים מיניסטר
הפגנה בבלפור של קריים מיניסטר
הפגנה בבלפור נגד ההגבלות
(צילום: שלו שלום)
6 צפייה בגלריה
הפגנה נגד חוק הגבלת ההפגנות בתל אביב
הפגנה נגד חוק הגבלת ההפגנות בתל אביב
מפגינים נגד חוק הגבלת ההפגנות בתל אביב
(צילום: מוטי קמחי)
עוד אישרו שרי הממשלה במשאל טלפוני את הארכת תקנות הגבלת שהייה במרחב הציבורי והגבלת פעילות בעוד 14 ימים. לפיכך, התקנות שהיו אמורות לפקוע מחר יתארכו עד 14 באוקטובר - שלושה ימים יותר ממה שנקבע בהחלטת הממשלה על הסגר הכללי.
דו"ח מרכז המידע והידע הלאומי למערכה בקורונה של אמ"ן: ישראל כיום היא מהמדינות המובילות בעולם במספר המתים היומי מהנגיף ביחס לגודל האוכלוסייה


לפני משאל השרים נמסר להם כי "נוכח מצב התחלואה ומספר החולים הקשים, שהולך ועולה מדי יום, נדרש להמשיך ולנקוט צעדים משמעותיים על מנת לצמצם את נתוני התחלואה לתקופה של שבועיים לכל הפחות". לעיון בתקנות שאישרה הממשלה - לחצו כאן.
בדיון קבינט הקורונה שנערך אמש לפני אישור התקנות, ראש הממשלה בנימין נתניהו ביקש מהצוותים להכין תוכנית לטיפול ב-5,000 חולים קשים בימי החורף. הוא גם תמך בצמצום מרחק היציאה מהבית ובסופו של דבר אמר: "נראה את ההתנהגות, ואז נחליט על הידוק הסגר". בנוגע לתוכנית היציאה ממנו הוא אמר: "זו תהיה יציאה הדרגתית, היא יכולה להימשך גם חצי שנה עד שנה".