1 צפייה בגלריה
פעוטה נפגעה מרכב
פעוטה נפגעה מרכב
ניידת טיפול נמרץ, ארכיון
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)
תינוקת בת שמונה חודשים מהפזורה הבדואית נפצעה באורח קשה. לדברי בני משפחתה, ראשה של התינוקת נלכד בין דלת הרכב למשקוף, והיא נגררה כשהרכב נסע.
הדיווח על תינוקת שהובאה ברכב פרטי לחבירה עם צוותי מד"א בחורה התקבל במוקד מד"א במרחב נגב בשעה 15:26. היא פונתה לבית החולים סורוקה בבאר שבע כשמצבה קשה עם חבלת ראש.
כשעתיים לפני כן דווח על תינוקת אחרת מהפזורה הבדואית, שטבעה בגיגית מים. התינוקת, בת כשנה, פונתה לסורוקה במצב אנוש, תוך כדי פעולות החייאה. לפי מד"א, הדיווח על אותו מקרה התקבל בשעה 13:12. צוותי מד"א העניקו טיפול רפואי לתינוקת, שפונתה ברכב פרטי לתחנת מד"א בדימונה, ופינו אותו לבית החולים סורוקה.
בתחילת ספטמבר טבע פעוט בן שנה וחצי בבריכה פרטית בבית משפחתו במושב יבנאל שבגליל התחתון. לאחר כמה ימים הוא התאושש לחלוטין ושוחרר לביתו. גם הפעוט שטבע בבריכה ביתית בפרדס חנה בסוף אוגוסט התאושש ושב להכרה.
לפי נתוני ארגון בטרם לבטיחות ילדים, משנת 2015 טבעו למוות 113 ילדים, 11 מתוכם מהחברה הבדואית. מתוך כלל המקרים 10 ילדים איבדו את חייהם כשטבעו בגיגית או בדלי. עד כה, בשנת 2020 טבעו למוות 9 ילדים.
אורלי סילבינגר, מנכ"לית ארגון בטרם לבטיחות ילדים: "בכל פעם מחדש אנחנו מזועזעים ממקרים של תינוקות ופעוטות הטובעים בגיגית או בדלי תמימים למראה. חשוב להבין כי ילדים יכולים לטבוע גם במים בעומק של סנטימטרים בודדים".