פרופ' נגה קרונפלד-שור נבחרה לתפקיד המדענית הראשית של המשרד להגנת הסביבה. פרופ' קכרונפלד-שור מוערכת ביותר ובעלת שם עולמי בתחום הסביבה והאקולוגיה. מחקריה עוסקים בהשפעת הסביבה על האדם ובעלי החיים, ובם מחקרים בנושאים כמו התחממות גלובלית, זיהומים סביבתיים, שמירה על המגוון הביולוגי ועוד. באחרונה היא הייתה אחת משני המועמדים הסופיים לתפקיד רקטור אוניברסיטת תל-אביב, והדבר מעיד על כישוריה הרחבים וההערכה שלה היא זוכה.
1 צפייה בגלריה
פרופ' נגה קרונפלד-שור, המדענית הראשית החדשה של המשרד להגנת הסביבה
פרופ' נגה קרונפלד-שור, המדענית הראשית החדשה של המשרד להגנת הסביבה
פרופ' נגה קרונפלד-שור, המדענית הראשית החדשה של המשרד להגנת הסביבה
(צילום: יעל צור)
לפרופ' קרונפלד-שור תואר ראשון בביולוגיה, תארים שניים בזואולוגיה וניהול, ודוקטורט בזואולוגיה מהפקולטה למדעי החיים באוניברסיטת תל-אביב. היא חברת הסגל הבכיר של אוניברסיטת תל אביב ופרופסור מן המניין בבית הספר לזואולוגיה. מחקר שערכה על השפעת התאורה בכותל המערבי על סיסי החומות דורג בין 100 המאמרים המדעיים המובילים במספר ההורדות מהאינטרנט בכתב העת Scientific Reports לשנת 2019, מבין כ-20,000 מאמרים מדעיים שפורסמו בו בשנה זו. במהלך השנים היא כיהנה בתפקידי ניהול רבים באוניברסיטה ומחוץ לה. בין השאר, שימשה כראש המחלקה ובית הספר לזואולוגיה, הייתה חברה בוועד המנהל של החברה להגנת הטבע, חברה במליאת רשות הטבע והגנים שם כיהנה גם כראש הועדה המדעית-מקצועית של רשות הטבע והגנים וכיהנה כנציגת אקדמיה במועצת גנים ושמורות. היא ניהלה פרויקטים לאומיים ובינלאומיים וייעצה לגופי ממשלה ולארגונים בין-לאומיים.
תפקיד המדענית הראשית, שלא היה מאויש מאז פרישתה של פרופ' סיניה נתניהו באוגוסט 2018, הוא חשוב עבור הדרג המקצועי במשרד להגנת הסביבה, שכן הוא כולל ייעוץ אסטרטגי, מדעי וטכנולוגי. הייעוץ כולל קידום של התחום הסביבתי בישראל לפי הנעשה במדינות מפותחות מובילות ובמדינות החברות ב-OECD, וסיוע בקבלת החלטות המבוססות על ידע מדעי אמפירי.
פרופ' קרונפלד-שור אמרה ל-ynet: "אחד התחומים החשובים ביותר שנעסוק בהם הוא ההתחממות הגלובלית. הפחתת פליטות ומציאת דרכים להתמודד ולהיות מוכנים להתחממות הגלובלית הוא קריטי. לדור שלנו יש אחריות גדולה כלפי הדורות הבאים. נושאים אחרים שאטפל בהם - הם בריאות הסביבה והציבור, הפחתה של מזהמים ושמירה על סביבה נקיה. נושא נוסף שחשוב לי הוא שמירה על שטחים פתוחים ומגוון המינים. זה תפקיד מדהים בעיני, גם אישית. אלה תחומים שמאוד חשובים לי - נושא הסביבה והמדע והחיבור שלהם. מדע צריך להיות בסיס לקבלת החלטות. אני לוקחת על עצמי אחריות מאוד מאוד גדולה. המשרד הזה, בעיני, הוא אחד המשרדים החשובים בממשלה".
השרה להגנת הסביבה, גילה גמליאל, אמרה: "אני מברכת את פרופ' נגה קרונפלד-שור על מינויה ומאחלת לה הצלחה רבה בתפקיד. פרופ' קרונפלד-שור היא אחת מנשות הסביבה המקצועיות והמנוסות ביותר שיש כיום במדינת ישראל, ומינויה יסייע לנו לקדם את הנושאים החשובים שבליבת עבודתו של המשרד. אני מודה לד"ר אורנה מצנר על עבודתה המשמעותית בשנתיים האחרונות, ומשוכנעת שתמשיך לקדם את תחום המחקר במשרד להגנת הסביבה".