1 צפייה בגלריה
אסף הרופא
אסף הרופא
מחלקת הקורונה בבית החולים אסף הרופא
(צילום: יפעת חדד - אחות ראשית מיון ילדים)
2,552 ישראלים אובחנו היום (רביעי) כחיוביים לנגיף הקורונה. שיעור הבדיקות החיוביות עומד על 8.4% - הנתון הנמוך בשלושת השבועות האחרונים. עם זאת, חלה עלייה במספר החולים המונשמים, והערב מאושפזים בבתי החולים 241 חולי קורונה המחוברים למכונות הנשמה.
בבתי החולים ברחבי הארץ מאושפזים 1,588 חולי קורונה, 867 מהם במצב קשה. מספר הנפטרים עלה היום ל-1,818. לפי הודעת משרד הבריאות 13 חולים נפטרו מאז חצות.
נכון להערב, בישראל ישנם 62,487 נדבקים המוגדרים על ידי משרד הבריאות כחולים פעילים. 7,270 מהם מתגוררים בירושלים, 5,699 בבני ברק, 2,650 במודיעין עילית, 2,640 באשדוד, 2,040, בתל אביב יפו, 1,787 בפתח תקווה, 1,648 בנתניה, 1,485 בבית שמש, 1,328 בבאר שבע, 1,320 בראשון לציון, 1,223 בחיפה, 1,196 באלעד, 1,174 ברחובות, 1,157 בחולון ו-1,156 בביתר עילית. מודיעין עילית עקפה את אשדוד במקום השלישי בטבלת החולים הפעילים.
בצה"ל יש 1,340 חולי קורונה ומדובר בעלייה ניכרת לעומת אתמול (1,164). אחד מאושפז במצב קשה ושניים במצב בינוני. כ-10,000 חיילים נמצאים בבידוד.
שר הבריאות יולי אדלשטיין אמר מוקדם יותר היום כי "אנחנו רואים את ההשפעות הראשוניות של הסגר", והצביע על ירידה במספרי החולים המאומתים. עם זאת, הוא הוסיף: "אני מציע לא לקפוץ למסקנות שהכול נגמר, שניצחנו ושנפתח את המשק. ברור לגמרי שאנחנו צריכים זמן לא קצר כדי להיות בטוחים שהדברים הם כפי שאנחנו רוצים, זמן כדי להגיע לאותם פרמטרים שאיתם נוכל להתחיל ביציאה מהסגר".
אדלשטיין הדגיש: "מה שלא יהיה, שלא תהיה שום ציפייה לפתיחת המשק לרווחה בשבוע הבא. זה ייקח עוד זמן. אנחנו לא נעשה צעדים רק בגלל שהגיע תאריך כלשהו. יש היום סיבות קטנות מאוד, ראשוניות, לאיזשהו עידוד". לדבריו, "עלינו לעבור את החג ולראות את הנתונים, ואם הציבור שמר על ההנחיות גם בשמחת תורה. ההקפות הן אירוע משמח, השנה זו סכנה נוראית".
אדלשטיין: "הטעות הכי חמורה - פתיחה מהירה של המשק"
(צילום: חגי דקל )

בתוך כך, ראש המל"ל מאיר בן שבת אמר היום בצהריים כי הוא מצפה מראשי הרשויות במדינה למצוא תחליפים להתקהלויות הנהוגות בשמחת תורה, וקרא לקיים את החג ללא הקפות והתקהלויות המוניות. הוא הוסיף כי הוא מצפה מהאזרחים לא לקיים התקהלויות וחתונות, גם אחרי החגים. "יש סימני בלימה, אבל זו עדיין לא מגמה מובהקת ומתמשכת", הוא אמר. "בכל מקרה - עדיין אי אפשר לקיים שגרה עם כמה אלפי נדבקים חדשים ביום".
יו"ר מרכז השלטון המקומי, חיים ביבס, אמר בשיחה שהתקיימה גם עם ראש הממשלה נתניהו ועם שרים בממשלה כי יש ליישם את תוכנית הרמזור של פרויקטור הקורונה פרופ' רוני גמזו מיד עם ירידת התחלואה. "זה הדבר הטוב ביותר. התוכנית תאפשר לנו לצאת מהסגר ולחזור לשגרת קורונה תחת מגבלות בחינוך, בעסקים ובתחומים אחרים", הוא אמר. "הרמזור חייב להיות מקצועי ודיפרנציאלי. אם העיר אדומה היא תהיה בסגר, גם אם ראש העיר מקורב לראש הממשלה".
השתתפו בהכנת הכתבה: יואב זיתון